• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    overdose skrev 2015-01-17 16:50:10 följande:
    Jag är för svensk etnicitet och kultur. Tomma stolar kommer inte att vara tomma för evigt. Det är ett problem i nuet, men inget som inte går att lösa.

Det hela är egentligen ganska enkelt, antingen kan man tala om tomma stolar, eller så kan man tala om etnicitet i Sverige och det självklara att även svenskar måste få leva.

Nej, det är du inte. Du är för SDs påhittade vision av svensk kultur och etnicitet - en vision som de inte ens själva skriver under på: SD menar att man bara kan vara en etnicitet, tex går det inte vara same OCH svensk, utan man är antingen eller. Ser man sig inte som just etnisk svensk måste man assimileras eller "uppmuntras till repatriering". Då blir det lite märkligt att deras tidigare ledare, Jimmy Åkesson, öppet kallar sig för "etnisk skåning" snarare än "etnisk svensk", tycker du inte? Enligt SDs egen standard är Jimmy opålitlig och potentiell landsförrädare som inte främst ser sig som svensk, utan som skåning. Du tycker inte det är märkligt?

Visa gärna något slags bevis på att NÅGON vill utplåna svenskarna eller svensk kultur.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • MrFahrenheit

Det känns bra, jag känner att Lördag är en dag man ska kunna njuta utav. Lördag kommer och hälsar på oss här på FL en dag i veckan och jag vill ju inte (precis som de flesta) bli betraktad som en söndagsbilist redan idag!

Jag är taggad, är ni?

"Sd-Beleibers, are you ready for some more shut-up-spray? "

• MrFahrenheit
    overdose skrev 2015-01-17 16:50:10 följande:
    Jag är för svensk etnicitet och kultur. Tomma stolar kommer inte att vara tomma för evigt. Det är ett problem i nuet, men inget som inte går att lösa.

Det hela är egentligen ganska enkelt, antingen kan man tala om tomma stolar, eller så kan man tala om etnicitet i Sverige och det självklara att även svenskar måste få leva.
    Det hela är egentligen ganska enkelt. Antingen kan man tala om tomma stolar och/eller etnicitet under julafton.

> ELLER <

Så talar man till andra med en nypa respekt och i alla fall försöker tända hoppet om att vi människor ska komma överens tillslut, trots att alla domedagsprofeter  plötsligt har återuppstått från ingenstans de senaste åren....

"You can totally trust me. I am intelectual! (I also luve benches)"

• MrFahrenheit
    Philipsson skrev 2015-01-17 23:00:41 följande:
    Jaså? Fram då med exempel, lögnhals!
    Nu var det ju en viss annan som först anklagade någon anna för att vara lögnaktig.Du vet att även vita lögner är lögner...

">"Chewie here, Chewbacca there"

• Philipsson

Konstigt att så många svenska tidningar tycker det är helt okej att häckla kristna, genom att publicera bilder av Jesus ägnande sig åt homosexuella orgier t.ex., medan motsvarande bilder av Muhammed, av dessa tidningar, tolkas som förföljelse av muslimer.

Då heter det: "Man kan visa solidaritet med de mördade kollegorna på andra sätt än att sprida bilder som man i alla andra lägen skulle sagt nej till."
    www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article20163662.ab

Varför denna godtyckliga syn?

• fanilen

du kan inte säga att folk hatar SD .de är många som hade röstat för dem. .

• Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-01-18 09:48:36 följande:

72% av svenskarna ser ganska eller mycket positivt på utomeuropeisk invandring.

mobil.dn.se/nyheter/sverige/manga-svenskar-valkomnar-invandring/

In your face rasister.

Sanningen är att de bara frågat dem som importerat en Thailändska, är förvånad att inte resultatet blev 99,7%
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2015-01-18 09:19:05 följande:

Konstigt att så många svenska tidningar tycker det är helt okej att häckla kristna, genom att publicera bilder av Jesus ägnande sig åt homosexuella orgier t.ex., medan motsvarande bilder av Muhammed, av dessa tidningar, tolkas som förföljelse av muslimer.

Då heter det: "Man kan visa solidaritet med de mördade kollegorna på andra sätt än att sprida bilder som man i alla andra lägen skulle sagt nej till."
    www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article20163662.ab

Varför denna godtyckliga syn?

De har en lite nedlåtande kolonialistisk syn på dem, ungefär som att de inte riktigt är som vi andra som klarar av satir och karikatyrer.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?