• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-01-18 10:19:35 följande:
    Och i dagens "Panelen" i Godmorgon Världen, i P1, sa Maria Ludvigsson, ledarskribent i SvD, att hon är för "fri invandring" och för att kunna ha uppnå detta, måste välfärdsstaten avskaffas.

Vad väljer ni Sd-hatare: Fri invandring eller välfärdsstat?
    Du skrev fel: Vad väljer ni SD-älskare: SD eller välfärdsstat?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • KillBill
    Philipsson skrev 2015-01-18 11:15:45 följande:
    Varför kan du inte lära dig att länka eller åtm. hänvisa till de texter du påstår dig ha hämtat tankegodset från, vilket jag alltid gör? Tycker du att det är vi andra som ska "gissa" vad du refererar till?

Jag konstaterar att Aftonbladet utan problem publicerar för kristna kränkande bilder, men drar sig för att publicerande motsvarande gällande muslimer. Om andra tidningar gör samma sak, fast tvärtom, så anser jag att de agerar precis lika godtyckligt de.

Att ena dagen snacka om "je suis Charlie" och sen inte publicera de bilder som utgjorde orsaken till massmordet på Charlie Hebdos redaktion, är makalöst fegt och hycklande. Det är ju att böja sig för terrorister, som i det här fallet bygger hela sitt "intellektuella" existensberättigande på religiösa dogmer

Men visst, om du tycker att det är viktigt att jag i tillägg till den länk som finns med i den text som jag citerar från dig även anger samma länk i min egen text så ok.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-01-18 09:19:05 följande:

Konstigt att så många svenska tidningar tycker det är helt okej att häckla kristna, genom att publicera bilder av Jesus ägnande sig åt homosexuella orgier t.ex., medan motsvarande bilder av Muhammed, av dessa tidningar, tolkas som förföljelse av muslimer.

Då heter det: "Man kan visa solidaritet med de mördade kollegorna på andra sätt än att sprida bilder som man i alla andra lägen skulle sagt nej till."

www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article20163662.ab

Varför denna godtyckliga syn?

Konstigt att sverigedemokrater säger sig sympatisera med den franska tidningen när Sd känner sig djupt kränkta när de själva blir målet för satir. Kan det vara så att Sd hatar muslimer och tar varje chans att demonisera en hel religion..?

www.expressen.se/omtalat/8-tillfallen-som-visar-sverigedemokraternas-hyckleri-kring-yttrandefriheten/
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2015-01-18 10:05:45 följande:

Sanningen är att de bara frågat dem som importerat en Thailändska, är förvånad att inte resultatet blev 99,7%

Antar att du har läst det på internets kloaksidor? För då är det ju en sanning eller hur?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-01-18 10:09:10 följande:

Nu vill högern/Kd skattebefria invandrares inkomst upp till 100 000, under de fem första åren. www.dn.se/debatt/sa-kan-vi-minska-kostnaden-for-flyktingmottagandet/. Man kallar det för "etableringsbidrag"

Ännu ett led i den process som går ut på att avskaffa välfärdsstaten, och man använder "integrationspolitik" som pretext för att genomföra systemskiftet.

Eller helt enkelt ett sätt att hjälpa de som har det svårt att få arbete pga all rasism som Sd och andra underblåser?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-01-18 11:31:26 följande:
    Antar att du har läst det på internets kloaksidor? För då är det ju en sanning eller hur?
    Antar att du inte förstår ironi...
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-01-18 15:18:17 följande:
    Ja, snart är det väl frågan om vilket SD det är folk hatar.
    Mm, under en period kanske det inskränker sig till frågan "Är du BS eller MK?" när två aktivister möts.

Enade vi stå, söndrade vi falla, typ.

Jag undrar om det finns några politiska skillnader mellan de bägge kombattanterna? Ur mitt perspektiv tillhör väl båda de mest svenskhetsältande inom SD.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-01-18 15:29:40 följande:
    Mm, under en period kanske det inskränker sig till frågan "Är du BS eller MK?" när två aktivister möts.

Enade vi stå, söndrade vi falla, typ.

Jag undrar om det finns några politiska skillnader mellan de bägge kombattanterna? Ur mitt perspektiv tillhör väl båda de mest svenskhetsältande inom SD.
    De är konkurrenter om topplatsen med eget följe för hard core falangen inom SD.

Vem av SDs riksdagsledamöter är inte "svenskhetsältande". Finns öht någon som representerar de "vanliga" icke-rasistiska väljarna som gick över förra valet?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?