• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive

^

MrFahrenheit skrev 2015-01-24 03:57:05 följande:

När sverigedemokraterna, successivt glider ut i det blå så uppskattar jag att du fortsättningsvis slutar att citera mig ifrån andra trådar än denna...

God natt med dig...

Tar härmed patent, på precis alla beskrivningar som innehåller brandmän, eldar och som slutligen relaterar till bildlig kannibalism.

Må sängen smaka!
  • Rataxes
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 21:05:12 följande:
    Trodde det gick in ovan men tydligen inte. Gör väl ett försök till även om sannolikheten att du skall fatta sjunker i rask takt smile2.gif  

Du skrev

"Svar på det du frågade om? Menar du frågan till Rataxes, om man kan höra ett kylskåp på samma fas? Du har alltså fortfarande inte förstått, att det helt och hållet beror på just det kylskåpet, på just den anläggningen och på just den elen i hemmet. Som att fråga om man kan höra en katt, utan mer information än så = omständigheterna (som inte framkommer alls) avgör om man hör katten, precis som kylskåpet på samma fas. Har poletten trillat ner?"

Din uppfatting om frågan var fel, du byggde en halmgubbe utifrån din felaktiga uppfattning att frågan gällde "om man kan höra ett kylskåp på samma fas" som du började oja dig över i vanlig halmgubbeanda.
    http://www.svalander.se/tips_fakta/hifi-tips/elektronik/natfilter/

Det är upp till den enskilde om man vill ta till sig det Josef skriver.

Var hemma hos en kollega som klagade på brum i högtalarna. Efter att ha faskorrigerat alla apparater i anläggningen var brummandet borta.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • nr62

Tror visst att någon har fått sin tå klämd. Men det är lugnt, jag ser att du har ett verkligt problem...

I see ya!!

• nr62

Not love getting us over
    Not love make it all go away
    It's not love you get it from a label
    It's not love make it all okay
    Well I'm mad I don't want to be right
    May I take you away

• nr62
    Digestive skrev 2015-01-24 04:54:51 följande:

^

Tar härmed patent, på precis alla beskrivningar som innehåller brandmän, eldar och som slutligen relaterar till bildlig kannibalism.

Må sängen smaka!
    Klart du ska patentera beskrivningar som innehåller brandmän och eldsjälar! Jag är övertygad om att MrFahrenheit håller med! Han borde samtidigt patentera uttrycket bench-luvers på allvar.

Jag menar, enbart de som är tillräckligt bakom flötet och ej har följt med i SD-trådarna, har svårt att förstå vad det egentligen betyder.
  • Digestive
    nr62 skrev 2015-01-24 16:36:09 följande:

Klart du ska patentera beskrivningar som innehåller brandmän och eldsjälar! Jag är övertygad om att MrFahrenheit håller med! Han borde samtidigt patentera uttrycket bench-luvers på allvar.

Jag menar, enbart de som är tillräckligt bakom flötet och ej har följt med i SD-trådarna, har svårt att förstå vad det egentligen betyder.

• FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-01-23 17:44:33 följande:
     tråden går ju ut på att FMGA skall få gnälla av sig )
    Tja, min uppfattning är att det ligger nära tillhands att det blir konflikter i en tråd med rubriken "Varför hatar folk SD?" eller överhuvudtaget när det diskuteras politik och samhällsfrågor.

Och det är alldeles som sig bör, tycker jag. Problemet är att konflikterna på samhällsforumen kan bli ett substitut under perioder då FL:s sandlådeavdelningar är rätt ödsliga och dessvärre är det ju så för närvarande.

Hoppas att Moraltantstråden tar fart igen och att någon tar på sig uppgiften att ordna popularitetsomröstningar igen sedan Poirot lagt av utan att lämna över stafettpinnen till någon annan.  Det är ju trist för alla berörda om den här tråden ska få samma funktion som Moraltantstråden, det blir liksom bara en sämre ersättning för det som fanns där, åtminstone såtillvida att de som kunde vara jävligt vassa i repliken eller kommentaren aldrig kommer att hitta hit medan de som bara har behov av uppmärksamhet kommer att störas av att den här trådens tema egentligen är något för dem så ovidkommande som politik.

Hoppas att du får sällskap i "sandlådan" igen, det är ju ett jävla oskick att du ska behöva ta dig ut på samhällsforumen för att få uppmärksamhet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nr62
    FDFMGA skrev 2015-01-24 18:38:10 följande:
    Tja, min uppfattning är att det ligger nära tillhands att det blir konflikter i en tråd med rubriken "Varför hatar folk SD?" eller överhuvudtaget när det diskuteras politik och samhällsfrågor.

Och det är alldeles som sig bör, tycker jag. Problemet är att konflikterna på samhällsforumen kan bli ett substitut under perioder då FL:s sandlådeavdelningar är rätt ödsliga och dessvärre är det ju så för närvarande.

Hoppas att Moraltantstråden tar fart igen och att någon tar på sig uppgiften att ordna popularitetsomröstningar igen sedan Poirot lagt av utan att lämna över stafettpinnen till någon annan.  Det är ju trist för alla berörda om den här tråden ska få samma funktion som Moraltantstråden, det blir liksom bara en sämre ersättning för det som fanns där, åtminstone såtillvida att de som kunde vara jävligt vassa i repliken eller kommentaren aldrig kommer att hitta hit medan de som bara har behov av uppmärksamhet kommer att störas av att den här trådens tema egentligen är något för dem så ovidkommande som politik.

Hoppas att du får sällskap i "sandlådan" igen, det är ju ett jävla oskick att du ska behöva ta dig ut på samhällsforumen för att få uppmärksamhet.
  • nr62
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-24 20:14:37 följande:

Wow, den här tråden tvärdog...

Den blir sakta men säkert förargad...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?