• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nr64

Det måste finnas en egentlig anledning till varför nr 62 mfl enbart får möta kalla handen...

Jag tror inte att, vi alla ljuger... Men jag vet att alla behöver vägledning, någon gång här i livet. Det är inget att skämmas för...

• FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-24 20:14:37 följande:

Wow, den här tråden tvärdog...

Tror den överlever.

Inte första gången det skett en massinvandring från sandlådeavdelningen och hit.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-01-24 18:38:10 följande:
    Hoppas att Moraltantstråden tar fart igen 
    Det var en trevlig tråd den. Tyvärr dog väl den ungefär när du började skriva i den. Antagligen var inte alla där lika toleranta mot dina sura uppstötningar som jag är
    FDFMGA skrev 2015-01-25 09:29:58 följande:
    Inte första gången det skett en massinvandring från sandlådeavdelningen och hit.
    Denna trådens problem är nog inte att en och annan sandlådeläsare droppar in här så mycket som att den är svårt försurad
  • MrFahrenheit
    FDFMGA skrev 2015-01-25 09:29:58 följande:
    Tror den överlever.

Du har rätt. Klart att den kommer att överleva!

Men var är sandlådan?
  • oOOo  oOOo
    Rataxes skrev 2015-01-24 12:23:17 följande:
    www.svalander.se/tips_fakta/hifi-tips/elektro.../
    Intressant. Tack för infon.
    Rataxes skrev 2015-01-24 12:23:17 följande:
    Var hemma hos en kollega som klagade på brum i högtalarna. Efter att ha faskorrigerat alla apparater i anläggningen var brummandet borta.
    Så om du hör skillnad på om kylen är inkopplad på samma fas som din stereo är inte något du har direkt erfarenhet av eller? 

Att pilla på inkopplingen på alla apparater samtidigt är väl inte riktigt samma sak som att bara koppla in och ur kylen?
  • oOOo  oOOo
    MrFahrenheit skrev 2015-01-25 11:37:48 följande:
    Men var är sandlådan?
    Bredvid avskrädeshögen, dvs där du befinner dig nu
  • MrFahrenheit
    oOOo oOOo skrev 2015-01-25 11:44:28 följande:
    Bredvid avskrädeshögen, dvs där du befinner dig nu
    Jag börjar faktiskt gilla dig Nalle
  • Rataxes
    oOOo oOOo skrev 2015-01-25 11:42:56 följande:
    Intressant. Tack för infon.

Så om du hör skillnad på om kylen är inkopplad på samma fas som din stereo är inte något du har direkt erfarenhet av eller? 

Att pilla på inkopplingen på alla apparater samtidigt är väl inte riktigt samma sak som att bara koppla in och ur kylen?
    Eftersom den aldrig varit inkopplad på samma fas så...
    Ser ingen anledning till att man inte ska förebygga eventuella störningar genom att inte ha en massa potentiellt störande utrustning inkopplade där de eventuellt kan störa.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • oOOo  oOOo
    Rataxes skrev 2015-01-25 11:52:07 följande:
    Eftersom den aldrig varit inkopplad på samma fas så...
    Ser ingen anledning till att man inte ska förebygga eventuella störningar genom att inte ha en massa potentiellt störande utrustning inkopplade där de eventuellt kan störa.
    Det håller jag med om givetvis. Jag bara var nyfiken på om du verkligen kunde höra skillnad på din utrustning. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?