• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-19 14:50:08 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Däremot ska bidragsberoende skrotas och asylinvandringen ska minska med minst 90%. Helst till Finlands nivåer.
    Ok Gert, tar du emot hemlösa och socialt utsatta människor i ditt eget hem?
    Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor påstår SD i Sveriges riksdag
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-19 15:03:42 följande:
    Ok Gert, tar du emot hemlösa och socialt utsatta människor i ditt eget hem?
    Nej. Jag vurmar inte heller för att Sverige ska ta emot utländska tiggare och flyktingar med öppna armar.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-19 15:06:08 följande:
    Nej. Jag vurmar inte heller för att Sverige ska ta emot utländska tiggare och flyktingar med öppna armar.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Med din egen logik så är du alltså själv en hycklare..
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-19 15:08:26 följande:
    Med din egen logik så är du alltså själv en hycklare..
    Alla är hycklare. Men somliga är värre hycklare än andra. Speciellt dom som vurmar för mångkulturen men inte ger pengar till tiggare och hjälper flyktingar i sina hem.

Därav är alla förutom sverigedemokrater den värsta sortens hycklare eftersom SD är det enda parti som vill förbjuda tiggeri och minska flyktinginvandringen med minst 90%.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-19 15:14:05 följande:
    Alla är hycklare. Men somliga är värre hycklare än andra. Speciellt dom som vurmar för mångkulturen men inte ger pengar till tiggare och hjälper flyktingar i sina hem.

Därav är alla förutom sverigedemokrater den värsta sortens hycklare eftersom SD är det enda parti som vill förbjuda tiggeri och minska flyktinginvandringen med minst 90%.
    Gert, nu tror jag att du gör du en logisk kullerbytta igen. Den värsta sortens hycklare måste väl ändå vara en hycklare som beskyller andra för att hyckla?
  • themia
    Gert skrev 2015-04-18 17:20:43 följande:
    Det är ditt svar om varför BBC och SVT tar in vänstermänniskor för att bua åt andra partiledare?
    Det är bara det att din definition av "vänstermänniskor" är synnerligen selektiv.
    Upprepar, vänstermänniskor från din horisont är uppenbarligen alla som inte tycker som du.
    Man behöver verkligen inte vara vänster för att ogilla den politik Åkesson m.fl. driver.
    Att isolera Sverige från omvärlden är snabbaste vägen utför.
  • Gert
    themia skrev 2015-04-19 16:03:04 följande:
    Det är bara det att din definition av "vänstermänniskor" är synnerligen selektiv.
    Upprepar, vänstermänniskor från din horisont är uppenbarligen alla som inte tycker som du.
    Man behöver verkligen inte vara vänster för att ogilla den politik Åkesson m.fl. driver.
    Att isolera Sverige från omvärlden är snabbaste vägen utför.
    Nej, vänstermänniskor är dom som gullar med vänsterflanken och det gör SVT hela tiden. Kända kommunister sitter och myser i tv rutan på fredagskvällar till exempel. Det arbetar revolutionära kommunister på SVT är ett annat exempel. Att Sveriges etablissemang tillhör vänsterskalan är inte någon nyhet, alla vet om detta.

Vad ogillar du med Åkessons politik? Jonas Sjöstedt har inga problem att lovorda Greklands nya vänsterregering som kraftigt vill minska invandringen.

Att skrämmas med att SD vill isolera Sverige från omvärlden kanske funkade för 10 år sedan. Nu går inte ens 6-åringar på det. 
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 14:06:06 följande:

Även Sveriges Radio benämner flyktingar som migranter.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6145248

Gert skrev 2015-04-19 14:08:39 följande:

"Labour gjorde fel. Men vi har lyssnat, vi har lärt och vi har förändrat oss. Det är inte fördomsfullt att vara bekymrad över invandringen, sa Ed Miliband när han i går la fram socialdemokratiska Labours invandringspolitiska program."

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6145287

Dina länkar till SR funkar inte.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 16:46:27 följande:
    Gert skrev 2015-04-19 14:08:39 följande:

"Labour gjorde fel. Men vi har lyssnat, vi har lärt och vi har förändrat oss. Det är inte fördomsfullt att vara bekymrad över invandringen, sa Ed Miliband när han i går la fram socialdemokratiska Labours invandringspolitiska program."

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6145287

Dina länkar till SR funkar inte.
    Inte mitt fel.

Funkar här: gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m71525932.html
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 14:21:43 följande:
    Det var FDFMGA som började med att SD borde skicka volontärer till Syrien och Irak.

Angående din signatur. Du vet att summan 400 000 euro stämmer? De allra flesta har sagt fel någon gång i riksdagen. Att det blir sånt ståhej bara för att en sverigedemokrat gjorde det bevisar ju bara omogenheten bland SD-hatarna.
    Nej, i likhet med Greider anser jag att det är välfärdsstatens uppgift att erbjuda bostäder för flyktingar, inte hans eller min.

Däremot har du gett uttryck för åsikten att den som anser att flyktingar är välkomna till Sverige i så fall ska dela med sig av sitt boende. Utifrån din egen åsikts inneboende logik ska du därför ge dig iväg till Syrien eller Irak och visa att man bäst hjälper på plats.

Det fanns en tid när sociala insatser i betydligt större utsträckning än idag var välgörenhetsorienterad och den som fick hjälp fick också bocka och buga för den som gav hjälpen. Det finns till och med en tendens att detta synsätt är på väg tillbaka - något jag anser vara avskyvärt.

Jag begär inte att du ska åka till Irak för att i praktiken bli varse att man inte kan hjälpa på plats - jag påpekar bara att detta egentligen är konsekvensen av ditt eget synsätt.

Greider däremot har en helt annan syn på välfärdsstatens kontra individens ansvar och svarade knäppskallen som ringde upp honom utifrån detta synsätt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk SD?