• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Sensitiveguy
    familjenstygg skrev 2015-04-17 10:30:21 följande:

Så om vi skär ner budgeten för skolan till hälften så kan vi säga att vi satsar på skolan. Det är nog en definition som inte ens en politiker skulle försöka sig på.

Nej, tur är väl det.
  • Sensitiveguy
    familjenstygg skrev 2015-04-17 10:52:20 följande:

Såg att det fanns önskemål om att all inlägg i tråden skull ha med någon form av SD koppling så det får väl bli ett SD exempel:

Så om nu en sverigedemokratisk finanstalesman hävdar att de vill göra en satsning på invandring/flyktingmottagning/integration genom att budgetera fem miljoner (istället för 50 miljarder eller vad det nu är idag) så kan personen i fråga med din välsignelse (din definition av att satsa) hävda att de satsar på invandringen.

Det är inte min definition. Men man måste skilja på "satsa" och "storsatsa". Men du får gärna anse att innebörden av ordet satsa är att satsa hur mycket som helst.
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-16 19:18:16 följande:
    Det är inte en konspirationsteori. Så har journalister arbetar i decennier. Det har till och med Birger Schlaug erkänt.
    Har de hemliga träffar också där hela journalistkåren "gör upp" eller sköts det genom telepati? Hahahahahaha!
  • nihka
    FDFMGA skrev 2015-04-16 23:09:34 följande:
    Nej, det är inte fakta. Jag läste replikskiftena mellan dig och Nihka, det var samma då - och det är fascinerande att du inte kan skilja mellan åsikt och fakta.

Mer relevant för den här tråden. Somliga hävdar att invandringen till Sverige är för hög, att den utgör en större belastning för svensk ekonomisk utveckling än vad vi klarar av i längden. Det är en åsikt, inte fakta.

Andra hävdar att svensk ekonomi mycket väl klarar av en invandring i nuvarande omfattning utan att ekonomin tar skada i längden.

Bägge åsikterna kan man argumentera för med hjälp av fakta, men åsikterna i sig är bara åsikter, inte fakta.
    Exakt!
  • Gert
    nihka skrev 2015-04-17 18:58:16 följande:
    Har de hemliga träffar också där hela journalistkåren "gör upp" eller sköts det genom telepati? Hahahahahaha!
    Jag tror det börjar på Slöddertörns Högskola. Sen när dom har kommit in i arbetslivet genom sina kontakter från Slöddertörn så vet redan alla om den rådande agendan. Det är journalisterna som har skapat åsiktskorridoren.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • nihka
    Gert skrev 2015-04-17 19:10:41 följande:
    Jag tror det börjar på Slöddertörns Högskola. Sen när dom har kommit in i arbetslivet genom sina kontakter från Slöddertörn så vet redan alla om den rådande agendan. Det är journalisterna som har skapat åsiktskorridoren.
    Fantastiskt hur alla är en big happy family med SD utanför.

Hurra för världens största familj. Hipp, hipp hurra, hurra, hurra!
  • Tom Araya
    Sensitiveguy skrev 2015-04-17 13:41:36 följande:
    Det är inte min definition. Men man måste skilja på "satsa" och "storsatsa". Men du får gärna anse att innebörden av ordet satsa är att satsa hur mycket som helst.
    Satsa är rimligtvis att gå in för något så pass mycket att ett större resultat än tidigare är målet, eller vad anser du?
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 20:12:20 följande:

Satsa är rimligtvis att gå in för något så pass mycket att ett större resultat än tidigare är målet, eller vad anser du?

Att det du beskrev mera kan kallas storsatsning.
  • Tom Araya
    Sensitiveguy skrev 2015-04-17 20:17:22 följande:
    Att det du beskrev mera kan kallas storsatsning.
    Du ser inte det missledande i att kalla en nedskärning för satsning?
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 20:27:04 följande:

Du ser inte det missledande i att kalla en nedskärning för satsning?

Nedskärning var ditt ord.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?