• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Sifos felfaktor för SD är 1,44 vilket ger knappt 18% i denna undersökning.
    Felfaktorn för MP hos Sifo är 0,64 vilket ger MP ca 5,8%, vilket är ungefär vad dom får hos andra opinionsinstitut.

Sifo är riktiga skojare.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 10:24:23 följande:
    Man kan ju göra som Norge vill göra. Bygga ett gigantiskt mottagningscentrum i Turkiet där 2 miljoner flyktingar kan tas emot. Det låter som en mycket bättre idé än att de ska ta sig till Skandinavien på en farlig väg med hjälp av människosmugglare. Då kanske även Dublinförordningen kan upprätthållas.

www.nettavisen.no/nyheter/vil-opprette-en-asylmottak-med-plass-til-2-millioner-asylskere/3422775857.html
    Nej, Ullenhags exempel avsåg hjälp i hembyarna i Rumänien.

Femskrittsartikeln föreslår ett gigantiskt flyktingcenter i Turkiet. Ska du tillämpa det senare tänkesättet på tiggande EU-migranter så kan ju Fremskrittspartiet föreslå att ett gemensamt hjälpcenter för Europas tiggare byggs i Norge.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 10:53:11 följande:
    Nej, Ullenhags exempel avsåg hjälp i hembyarna i Rumänien.

Femskrittsartikeln föreslår ett gigantiskt flyktingcenter i Turkiet. Ska du tillämpa det senare tänkesättet på tiggande EU-migranter så kan ju Fremskrittspartiet föreslå att ett gemensamt hjälpcenter för Europas tiggare byggs i Norge.
    Ja, det är klart. Norge kan gott ta emot fler tiggare. Ullenhag kanske kan åka ner och hjälpa flyktinglägren i Syrien, Jordanien och Irak nu när han vill använda samma metod för tiggarna från Rumänien.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 10:58:52 följande:
    Ja, det är klart. Norge kan gott ta emot fler tiggare. Ullenhag kanske kan åka ner och hjälpa flyktinglägren i Syrien, Jordanien och Irak nu när han vill använda samma metod för tiggarna från Rumänien.
    Tror du inte att det kan vara så att Ullenhag förstått det du inte förstått - att EU-migranterna inte är några flyktingar.

Det tror i alla fall jag.

Så återigen. Eftersom du vill tillämpa hjälp i hembyarna för flyktingarna enligt SD-modell - så föreslår jag att du sätter upp en SD-volontärbataljon som spatserar iväg till IrakSolig
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 11:17:13 följande:
    Tror du inte att det kan vara så att Ullenhag förstått det du inte förstått - att EU-migranterna inte är några flyktingar.

Det tror i alla fall jag.

Så återigen. Eftersom du vill tillämpa hjälp i hembyarna för flyktingarna enligt SD-modell - så föreslår jag att du sätter upp en SD-volontärbataljon som spatserar iväg till IrakSolig
    Tiggarna beter sig i alla fall som flyktingar; de flyr från sina hemländer. Om de kastar bort sina kläder, papper och pass så kanske migrationsverket skulle ta dem för asylflyktingar.

Det är bra att Ullenhag visar att hjälp-på-plats-metoden fungerar bättre än att människor kommer till Sverige. Det går sakta men säkert framåt för våra PK-politiker.
  • Anders2015

Valet 2014 vs/valet 2019

Man ska kanske ställa en annan fråga eller fler frågor.

Fråga 1. Varför älskar så många SD över 15% nu och ser ut att kunna nå 20% 2019. Vid ett nyval pekade väljar stödet på över 20% av väljarna.

Sedan kan man ställa sig frågan varför tappar S så mycket 28% och kanske dem ramlar ner till 25%?.

Varför hatar så många MP 6.9% 

• FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 11:23:50 följande:
    Tiggarna beter sig i alla fall som flyktingar; de flyr från sina hemländer. Om de kastar bort sina kläder, papper och pass så kanske migrationsverket skulle ta dem för asylflyktingar.

Det är bra att Ullenhag visar att hjälp-på-plats-metoden fungerar bättre än att människor kommer till Sverige. Det går sakta men säkert framåt för våra PK-politiker.
    Nix. Ullenhag förstår skillnaden mellan flyktingar och EU-migranter.

Det gör inte du. Vill du hjälpa flyktingarna på plats så är det väl bara att ta fram kartan och leta rätt på Irak.

Sen får du ta taxi dit och börja hjälpa på plats.

Lycka till!
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 11:43:22 följande:
    Nix. Ullenhag förstår skillnaden mellan flyktingar och EU-migranter.

Det gör inte du. Vill du hjälpa flyktingarna på plats så är det väl bara att ta fram kartan och leta rätt på Irak.

Sen får du ta taxi dit och börja hjälpa på plats.

Lycka till!
    Jaså. Konstigt då att media har börjat skriva EU-migranter om just flyktingar.

Eftersom du vill så gärna hjälpa flyktingar här i Sverige så kanske du kan upplåta husrum till några flyktingar.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-04-19 11:56:40 följande:
    Jaså. Konstigt då att media har börjat skriva EU-migranter om just flyktingar.

Eftersom du vill så gärna hjälpa flyktingar här i Sverige så kanske du kan upplåta husrum till några flyktingar.
    Har media börjat skriva flyktingar i stället för EU-migranter?

Det har jag inte noterat - SD-media som avpixlat?

Nej, jag är en varm anhängare av välfärdsstaten där vi gemensamt betalar skatt till olika ändamål.

Så jag kommer vare sig upplåta mitt hem till flyktingboende eller någon annan offentligt finansierad verksamhet.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-04-19 12:15:20 följande:
    Har media börjat skriva flyktingar i stället för EU-migranter?

Det har jag inte noterat - SD-media som avpixlat?

Nej, jag är en varm anhängare av välfärdsstaten där vi gemensamt betalar skatt till olika ändamål.

Så jag kommer vare sig upplåta mitt hem till flyktingboende eller någon annan offentligt finansierad verksamhet.
    Nä, media har börjar skriva migranter istället för flyktingar. SVT har gjort det. 

Du vill att SD ska skicka ner volontärer till Syrien och Irak, men du kan inte själv leva som du lär. Du är en sån där hycklare som Göran Greider.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?