• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-20 18:40:12 följande:
    MP ökar mer än SD och de Rödgröna ökar försprånget mot Allianspartierna. Kul att det gläder dig!
    Det som gläder mig är att MP backar och SD ökar jämfört med Sifos aprilmätning. Men det är ju bara för att Sifo myglar med siffrorna.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-20 18:45:32 följande:
    Det som gläder mig är att MP backar och SD ökar jämfört med Sifos aprilmätning. Men det är ju bara för att Sifo myglar med siffrorna.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Du förstår väl att du bara kan jämföra resultatet mellan två undersökningar från samma företag? I den undersökning som du refererar till har MP ökat mer än SD.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-20 18:56:32 följande:
    Du förstår väl att du bara kan jämföra resultatet mellan två undersökningar från samma företag? I den undersökning som du refererar till har MP ökat mer än SD.
    Jag förstår att du gläds över att MP har ökat 0,1% mer än SD. Som SD-hatare gäller det att glädas åt det lilla man kan. Själv gläds jag över att SD är 10,2%-enheter större än MP. Mohaha!!
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-20 19:00:39 följande:
    Jag förstår att du gläds över att MP har ökat 0,1% mer än SD. Som SD-hatare gäller det att glädas åt det lilla man kan. Själv gläds jag över att SD är 10,2%-enheter större än MP. Mohaha!!
    Har jag sagt att jag är glad? Det är ju du som som verkar munter över ett resultat där MP har ökat mer än SD och där de Rödgröna har ökat försprånget till Alliansen.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-20 19:20:09 följande:
    Har jag sagt att jag är glad? Det är ju du som som verkar munter över ett resultat där MP har ökat mer än SD och där de Rödgröna har ökat försprånget till Alliansen.
    Vad menar du? V sitter inte i regeringen. S och MP är fortfarande mindre än Alliansen.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-20 19:23:11 följande:
    Vad menar du? V sitter inte i regeringen. S och MP är fortfarande mindre än Alliansen.
    Försöker du flytta fokus? Jag har inte pratat om regeringen och Vänsterpartiet räknas faktiskt till de Rödgröna.
  • Anders2015
    MP sex st minister poster, S med Löfven gav dem minst tre för mycket sedan har S V på sin sida. Vi får se men känns som S med regeringen kan få problem med väljarstödet framöver. Inom S är det många frågetecken kring MP och deras inflytande lika gäller V. Desto fler kockar desto röd grönare soppa.

V sitter med regeringen S och MP. S har låst in sig i ett hörn, för att få ut sin politik måste man först ge MP mycket utrymme sedan ska V ha sin del av politiken. Problemet är att folket, väljarna i S gentemot MP och V är långt ifrån varandra, S känns som ett delat parti i den frågan. Kanske S blir en av de stora förlorarna av December uppgörelsen?.

• Solidaritet
    KillBill skrev 2015-04-20 19:47:10 följande:
    Försöker du flytta fokus? Jag har inte pratat om regeringen och Vänsterpartiet räknas faktiskt till de Rödgröna.
    Det var nog nödvändigt för den mentala balansen att förflytta fokus ifrån att hen hade hejat på MP:s ökning och allianspartiernas bakåtkravlande. Glad
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-21 16:31:41 följande:

Snart är SD största parti bland män. Vad säger ni feminister om det? Hahahya!!!!

www.aftonbladet.se/nyheter/article20658916.ab

Att SD kommer fortsätta att vara ett av riksdagens minsta partier bland kvinnor och feminister? Hahahay
Svar på tråden Varför hatar folk SD?