• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Eugenie
    nihka skrev 2014-01-03 20:50:07 följande:
    Finns det INGEN SDare som vill fördöma användandet av det rasistiska ordet "neger" och den som använder uttrycket och därigenom sälla sig till  SDs "nolltollerens mot rasism"?

Eller Jimmy Åkersson kanske använder ordet "neger" hela tiden och uppmuntrar alla SDare att göra samma sak för att man både inom partiet och övriga samhället anser att "neger" inte är ett rasistiskt utryck? Kan någon icke-rasistiskt SDare kanske bringa klarhet i frågan?
    Alltså, jag har mycket motvilligt slutat använda ordet, men hela hypen kring det byggde på en missuppfattning från början. Det var "nigger" som var det gamla skällsordet. "Neger" har alltid varit ett neutralt begrepp, precis som "asiat".

Nu när man ej får använda det, fattas det ett begrepp. "Svarta" och "mörkhyade" kan ju människor vara utan att vara negrer. Det finns ju t.ex. mycket mörkhyade aboriginer i Australien, samt även urinvånarna på Nya Zeeland, i Polynesien, samt en del indier och araber. "Afrikan" funkar om vi enas om att det betyder samma som "neger", men EGENTLIGEN är alla som har nationstillhörighet i Afrika afrikaner. Alltså även vita sydafrikaner och andra vita (och asiater) som blivit medborgare i afrikanska länder. Ett signalement blir för brett, helt enkelt, om polisen inte får skriva ordet "neger".

• Ermenegildo
    Eugenie skrev 2014-01-03 22:16:49 följande:
    Källa på det..? Det där är rent nonsens, för människohjärnan är långt ifrån utforskad. Dessutom har det inte varit tillåtet att göra jämförelser mellan olika raser, sedan de mer moderna undersökningsmetoderna och testerna kom. Inte heller kan varken du eller någon annan veta hur våra hjärnor såg ut för hundratusen år sedan, eller tiotusen år sedan. Eftersom inte själva hjärnan bevaras så länge.
    Inte tillåtet? Enligt vilka lagar då? Du får bedriva vilken idiotisk forskning du vill, varsågod.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • La haine des Arabes

Nä, huvva..

Hörde att AFA-svinen sprayat felvända hakors på en moske nu med. Hur göra med dom antidemokratiska vänsterextremisterna?

Om man ska återgå till TS? Ehh, nä självfallet är det inte så många som hatar SD, ett demokratiskt parti som idag är sveriges tredje största.

Det är nog bara extremisterna som hatar. Om man ska se till FL så är dom ca 3 st under olika nicknames.

Vi behöver inte ringa SÄPO?

• Ermenegildo
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 22:32:54 följande:
    Nä, huvva..

Hörde att AFA-svinen sprayat felvända hakors på en moske nu med. Hur göra med dom antidemokratiska vänsterextremisterna?

Om man ska återgå till TS? Ehh, nä självfallet är det inte så många som hatar SD, ett demokratiskt parti som idag är sveriges tredje största.

Det är nog bara extremisterna som hatar. Om man ska se till FL så är dom ca 3 st under olika nicknames.

Nej, jag (som bara har ett nick) hatar inte personer som röstar på SD. Jag skulle kategorisera de flesta som okunniga och några få som övertygade rasister. Men även för den senare gruppen finns det hopp. Redan när jag var tonåring sprang det omkring en massa skinheads med tatuerade hakkors som hatade judar och alla som inte i deras ögon var tillräckligt svenska. Med ålder och erfarenheter har den absoluta majoriteten kommit på bättre tankar, en del som avståndstagande antirasister, andra som vanliga svenssons som inte vill kännas vid sina gamla idiotier. Så det finns nog hopp för dig också.
  • Eugenie
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 22:23:11 följande:
    Det här är faktiskt väldigt intressant, att svarta är mer rasistiska är väl känt genom internationella undersökningar men resultatet av våldtäkter är.. tja, av svensk media mörkat enligt lilla "saltsjöbadenavtalet" Guld i mun

OCK JÄVLIGT INTRESSANT! Inga svarta offer Obestämd

www.friatider.se/hudfargen-avgor-valdtaktsben...
    Fast nu vinklar du nyheten fel. Det förstår du väl, att pudelns kärna är att de vita männen DISKRIMINERAR de svarta kvinnorna, när de inte attraheras av dem och därför inte våldtar dem! Rasism i sin värsta form! 
  • Eugenie
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 22:25:56 följande:
    Inte tillåtet? Enligt vilka lagar då? Du får bedriva vilken idiotisk forskning du vill, varsågod.
    Du vet mycket väl att etiska forskningsrådet aldrig skulle ge sitt godkännande.

Man kan ju liksom inte bedriva privat forskning hemma i köket. Utan magnetkameror o.s.v., som skulle vara aktuella i det här fallet.
  • La haine des Arabes
    Eugenie skrev 2014-01-03 22:39:06 följande:
    Fast nu vinklar du nyheten fel. Det förstår du väl, att pudelns kärna är att de vita männen DISKRIMINERAR de svarta kvinnorna, när de inte attraheras av dem och därför inte våldtar dem! Rasism i sin värsta form! 
    Shame on me!

Borde vara korrekt och näthata i Anders Lindberg-anda där allt är "högerextremismens" fel

Ha ha Skrattande Nä, jag tror faktiskt det finns en annan förklaring.

Typ: Rasism.

• Ermenegildo
    Eugenie skrev 2014-01-03 22:42:59 följande:
    Du vet mycket väl att etiska forskningsrådet aldrig skulle ge sitt godkännande.

Man kan ju liksom inte bedriva privat forskning hemma i köket. Utan magnetkameror o.s.v., som skulle vara aktuella i det här fallet.
    Vet inte vad du bluddrar om. Menar du Vetenskapsrådet? Du vill alltså ha anslag för din rasforskning? Nej, det kan ju bli svårt, det kan jag hålla med om.Samhällsnyttan känns begränsad, milt sagt. Du får väl hitta någon välvillig rik nazist.
  • Eugenie
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 22:32:54 följande:
    Nä, huvva..

AFA verkar bestå av förvirrade unga - och inte så unga... - som bara letar efter en ursäkt att bråka.
  • La haine des Arabes
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 22:37:48 följande:
    Nej, jag (som bara har ett nick) hatar inte personer som röstar på SD. Jag skulle kategorisera de flesta som okunniga och några få som övertygade rasister. Men även för den senare gruppen finns det hopp. Redan när jag var tonåring sprang det omkring en massa skinheads med tatuerade hakkors som hatade judar och alla som inte i deras ögon var tillräckligt svenska. Med ålder och erfarenheter har den absoluta majoriteten kommit på bättre tankar, en del som avståndstagande antirasister, andra som vanliga svenssons som inte vill kännas vid sina gamla idiotier. Så det finns nog hopp för dig också.
    Hur blir vårt land bättre utav massinvandring av utomeuropéer?

Vet inte om någon frågat dig det? Vad säger forskningen? Tufft uppdrag att förklara?

Finns det någon tillgänglig floskel? (Zlatan har visst blivit fransman )

Finns inte så mycket argument kvar nu va, kåt ikväll Ermenegildo?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?