• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Eugenie
    Naranjos skrev 2014-01-03 23:28:20 följande:
    Är det där sant så skicka uppgifterna till mig så skall jag göra allt jag kan för att SD centralt skall få reda på det. Det låter helt avskyvärt och är 100-dubblet tillräckligt för uteslutning (och uthängning om jag skulle få bestämma). 
    Det går bra att skicka uppgifterna - uppgift om namn, stad o.s.v. - till mig också via min inbox, så ska jag vidarebefordra det till rätt person inom Sd.
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-01-03 23:28:20 följande:
    Är det där sant så skicka uppgifterna till mig så skall jag göra allt jag kan för att SD centralt skall få reda på det. Det låter helt avskyvärt och är 100-dubblet tillräckligt för uteslutning (och uthängning om jag skulle få bestämma). 
    Passa på att skicka med ett par inlägg av hen som har nicket om hata och araber och hens synpunkter om "negrer" "spadar" och dyligt så kanske någon kan kolla upp vederbörande. Av allt hen har skrivit under olika nick skulle det inte alls förvåna mig om man kunde vaska fram så det kunde hålla för åtal.
  • Ermenegildo
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:22:25 följande:
    Företagande..?
    Att prata om exempelvis Salvatore Grimaldi, Sebastian Siemiatkowski, Darko Pervan eller Saeid Esmaeilzadeh är nog helt meningslöst med dig. I din föreställningsvärld är en utlandsfödd entreprenör på sin höjd en städare eller pizzabagare, och gissningsvis ser du ner på dem ändå, eller hur?

Om du brydde dig om verkligheten skulle du kunna se att andelen entreprenörer är högre bland utlandsfödda än bland infödda svenskar.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • sjuttiofemman
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:24:44 följande:
    NE är ett PK-kontrollerat verk. Dessutom obsolet i dagens internet-tidevarv.

Naturligtvis ;) Länka du till avpixlat, det är nog mer trovärdigt.
  • La haine des Arabes
    nihka skrev 2014-01-03 23:34:35 följande:
    Passa på att skicka med ett par inlägg av hen som har nicket om hata och araber och hens synpunkter om "negrer" "spadar" och dyligt så kanske någon kan kolla upp vederbörande. Av allt hen har skrivit under olika nick skulle det inte alls förvåna mig om man kunde vaska fram så det kunde hålla för åtal.
    Huvva, låter hemskt!

Några argument?
  • Ermenegildo
    pidda skrev 2014-01-03 23:27:10 följande:
    Haha, du nämner ju bara konstnärliga bidrag, sport och "företagande", vad är det? Pizzerior? Taxibolag? Nä det var inte mycket att hänga i julgranen.

Du glömmer att invandrarna ofta flyr från misslyckade länder med misslyckad politik med ständiga oroligheter, svält. Föråldrade könsroller. Kraschad ekonomi med diktaturer som styr med våld och terror. Ledare som stjäl från biståndspengar som ska gå till människor som svälter, korruption osv osv.

Du glömmer att de flyr till Sverige, ett av de mest utvecklade och jämställda länderna i världen. Vi har/hade hög social trygghet och en hög standard i alla områden. Länder som Sverige, Tyskland, Danmark är bättre på alla plan än de gamla länderna från Afrika och Mellanöstern, dessa kulturer och länder håller på att implodera för att de är misslyckade och otidsenliga. Med detta vill jag säga att det är inte invandrarna som har en massa att lära OSS, det är invandrarna som ska lära sig VÅR kultur och våra könsroller, seder och bruk.
    Du bygger hela din argumentation på okunskap, fördomar och förhastade slutsatser. Jag får hoppas polletten trillar ner längre fram i livet.
  • nihka
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:24:44 följande:
    NE är ett PK-kontrollerat verk. Dessutom obsolet i dagens internet-tidevarv.
    NE finns som nätversion.
  • Ermenegildo
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:27:44 följande:
    Jaha, nu är det någon som sitter här och anmäler för fullt igen. VARFÖR gör ni så? VARFÖR kunde vi inte få ha vår vetenskapliga diskussion om raser ifred?
    Jag anmäler inte något inlägg och i synnerhet inte era. Finns det någon läsare här som inte vet vad de ska tro om SD och som har någon fattningsförmåga är ju era inlägg som ett formligt vaccin mot att rösta på SD.
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:43:36 följande:
    Du bygger hela din argumentation på okunskap, fördomar och förhastade slutsatser. Jag får hoppas polletten trillar ner längre fram i livet.
    Haha, du svara ju på samma sätt varje gång nån genomskådar dig, du är en chattrobot eller hur?
  • overdose
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:32:44 följande:
    ...och nu försvann Overdose' PK-inlägg OCKSÅ..? Spöke Nu var det någon moderator som inte kunde läsa, tror jag..?
    Ah, det är inget att bry sig om. Man får förstå att familjeliv inte kan tolerera vad som helst. Gärna debatt liksom, men ingenting som kan få rabiata människor att tänka den minsta dåliga tanke om en kommersiell sajt.

På så vis är de ju snälla som överhuvudtaget upplåter plats för en diskussion som denna.

Med det i åtanke måste man också tänka på de som censurerar text här. Det kan inte var för roligt att jobba som dem, och allra minst eftersom en debattör som jag den senaste månaden har gått in för att skapa problem.

Jag skulle säga att de har varit väldigt snälla mot mig :D Nu har jag inte sett vad som har hänt med exempelvis sjuttiofemmans egna rasseinlägg, och det betyder ändå inte så mycket för mig. Man får förmoda att tänkande människor ändå har förmåga att dra slutsatser.

Hade jag ägt familjeliv hade jag nog gjort så att jag hade sparkat all politisk diskussion. det blir liksom fånigt att tillåta något, men inte allt.

Hur som helst, det är inte så lätt att vara censor eller moderator. Vi diskuterar saker som ibland kan stå ivägen för vad deras arbetsgivare vill.

Samtidigt skall man veta att alla dessa frågor kan vara sådana som lockar folk till en sajt. På så vos kan man se trådar som dessa som lyteskomik eller som någon form av skräckkabinett.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?