• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Eugenie
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 23:00:42 följande:

Varför inte kalla en afrikan för..*trumvirvel*...afrikan..?!
    För att "afrikan" är en beteckning på alla som har något afrikanskt land som nationalitet. Alltså även en vit sydafrikan är en afrikan. Det säger inget om utseendet, och funkar alltså inte i t.ex. ett signalement.
  • sjuttiofemman
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:15:48 följande:
    Nej, människan är en art. Precis som katten är en art, hunden är en art o.s.v.. Sedan är människan uppdelad i raser - t.ex. den negroida, den asiatiska och den kaukasiska - precis som en hund kan vara en schäfer eller en pudel, en katt kan vara en siames eller en norsk skogskatt, o.s.v..

Förnekar du att en siames och en burma är olika raser..?

Varsågod och läs beskrivningen av människoraser på ne.se. Där står det att människan är homogen som art. Det går inte att jämföra med andra arter alltså.
  • Eugenie
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:14:30 följande:
    Mat, musik, litteratur, sport, teater, film, TV, komedi, företagande exempelvis. Men sitter man i någon jordhåla på landet och lyssnar omväxlande på Vikingarna och Vit Makt-musik och läser Kalle Anka har det väl undgått en...
    Företagande..?
  • Eugenie
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 23:14:52 följande:

En vit sydafrikan är lika mycket sydafrikan som en svart sydafrikan. Varför göra skillnad på dem?
    Om man ska beskriva en person, t.ex. för att han våldtagit en, så är det rätt vettigt att ha ord för om han är svart eller vit... det är liksom en rätt grundläggande sak i ett signalement. (Utom i Expressen och Aftonbladet.) *suckar*
  • Eugenie
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 23:19:06 följande:

Varsågod och läs beskrivningen av människoraser på ne.se. Där står det att människan är homogen som art. Det går inte att jämföra med andra arter alltså.
    NE är ett PK-kontrollerat verk. Dessutom obsolet i dagens internet-tidevarv.
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:14:30 följande:
    Mat, musik, litteratur, sport, teater, film, TV, komedi, företagande exempelvis. Men sitter man i någon jordhåla på landet och lyssnar omväxlande på Vikingarna och Vit Makt-musik och läser Kalle Anka har det väl undgått en...
    Haha, du nämner ju bara konstnärliga bidrag, sport och "företagande", vad är det? Pizzerior? Taxibolag? Nä det var inte mycket att hänga i julgranen.

Du glömmer att invandrarna ofta flyr från misslyckade länder med misslyckad politik med ständiga oroligheter, svält. Föråldrade könsroller. Kraschad ekonomi med diktaturer som styr med våld och terror. Ledare som stjäl från biståndspengar som ska gå till människor som svälter, korruption osv osv.

Du glömmer att de flyr till Sverige, ett av de mest utvecklade och jämställda länderna i världen. Vi har/hade hög social trygghet och en hög standard i alla områden. Länder som Sverige, Tyskland, Danmark är bättre på alla plan än de gamla länderna från Afrika och Mellanöstern, dessa kulturer och länder håller på att implodera för att de är misslyckade och otidsenliga. Med detta vill jag säga att det är inte invandrarna som har en massa att lära OSS, det är invandrarna som ska lära sig VÅR kultur och våra könsroller, seder och bruk.
  • Eugenie

Jaha, nu är det någon som sitter här och anmäler för fullt igen. VARFÖR gör ni så? VARFÖR kunde vi inte få ha vår vetenskapliga diskussion om raser ifred?

• Naranjos
    Sneeze skrev 2014-01-03 20:34:44 följande:
    De är aktiva i partiet, de är inga flåbusar med rakade skallar. De är alla unga, mellan tjugofem och trettiofem, de är kända på orten, de är medlemmar i partiet (faktum är att de ÄR i princip hela partiet) och de har inga större problem med att "predika" rashygien inför de som inte kan försvara sig.
    Jag har försökt att tala med representanter för SD. Det är inte särskilt intresserade. Polisen kan inte göra mycket heller, eftersom de inte befinner sig inne på boendets mark. De står utanför och har "möten" på de kvällar de har druckit ett par öl och känner för att roa sig.
    Och de är alla medlemmar i SD. Några av dem fanns på valbar plats i kommunvalet. Inbilla mig inte att inte SD står bakom förföljelsen, för det är ingen hemlighet vad de håller på med. Jag har sparat pamfletter, A4:or med listor och bilder från Mengeles "tester" på funktionshindrade.

Vi har åsikts och yttrandefrihet i Sverige. Och den stödjer jag till 100%, men jag behöver inte tycka om allt som sägs. Hatet kommer inte från de som är utsatta för förtrycket. Det är förtryckarna som hatar.
    Är det där sant så skicka uppgifterna till mig så skall jag göra allt jag kan för att SD centralt skall få reda på det. Det låter helt avskyvärt och är 100-dubblet tillräckligt för uteslutning (och uthängning om jag skulle få bestämma). 
  • Eugenie

...och nu försvann Overdose' PK-inlägg OCKSÅ..? Spöke Nu var det någon moderator som inte kunde läsa, tror jag..?

• La haine des Arabes

Det här med neger och svart man är så löjligt!!!!

Bor i värmland, i förrgår hittades en man på botten i Vänern invirad i kätting.

I lokaltidningen stod det (utan förundersökning) att en neger hade stulit mer kätting än negern hade orkat simmat med, hittades på botten.

Är det rasism?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?