• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • La haine des Arabes

Hatar verkligen folk SD? Svårt att tro faktiskt ....

• Eugenie
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:45:58 följande:
    Jag anmäler inte något inlägg och i synnerhet inte era. Finns det någon läsare här som inte vet vad de ska tro om SD och som har någon fattningsförmåga är ju era inlägg som ett formligt vaccin mot att rösta på SD.
    ...och jag anmäler inte era, av samma skäl. (Men även för att jag anser att yttrandefriheten vi faktiskt ska ha här i Sverige, är väldigt viktig.)
  • Eugenie
    overdose skrev 2014-01-03 23:52:31 följande:
    Ah, det är inget att bry sig om. Man får förstå att familjeliv inte kan tolerera vad som helst. Gärna debatt liksom, men ingenting som kan få rabiata människor att tänka den minsta dåliga tanke om en kommersiell sajt.

På så vis är de ju snälla som överhuvudtaget upplåter plats för en diskussion som denna.

Med det i åtanke måste man också tänka på de som censurerar text här. Det kan inte var för roligt att jobba som dem, och allra minst eftersom en debattör som jag den senaste månaden har gått in för att skapa problem.

Jag skulle säga att de har varit väldigt snälla mot mig :D Nu har jag inte sett vad som har hänt med exempelvis sjuttiofemmans egna rasseinlägg, och det betyder ändå inte så mycket för mig. Man får förmoda att tänkande människor ändå har förmåga att dra slutsatser.

Hade jag ägt familjeliv hade jag nog gjort så att jag hade sparkat all politisk diskussion. det blir liksom fånigt att tillåta något, men inte allt.

Hur som helst, det är inte så lätt att vara censor eller moderator. Vi diskuterar saker som ibland kan stå ivägen för vad deras arbetsgivare vill.

Samtidigt skall man veta att alla dessa frågor kan vara sådana som lockar folk till en sajt. På så vos kan man se trådar som dessa som lyteskomik eller som någon form av skräckkabinett.

Jomen så känner jag också. Det är i så fall bättre att ta bort politikforumet helt, och låta sajten bli en genuin mammasajt där man pratar om förlossning, amning, smakportioner, syskonbråk, relationen till barnafadern etc..
  • pidda
    Eugenie skrev 2014-01-03 23:54:59 följande:
    ...och jag anmäler inte era, av samma skäl. (Men även för att jag anser att yttrandefriheten vi faktiskt ska ha här i Sverige, är väldigt viktig.)
    Det är viktigt därför att det är alltid bättre att prata än att slåss, jag menar vi är ju inga syrier eller somalier heller
  • Ermenegildo
    pidda skrev 2014-01-03 23:52:27 följande:
    Haha, du svara ju på samma sätt varje gång nån genomskådar dig, du är en chattrobot eller hur?
    Du har "genomskådat mig"? Genom att likställa utlandsföddas företagande med pizzabagerier och taxibolag?

Nej, du har inte genomskådat mig, men det finns en gräns för vitsen att debattera med någon. Jag kan debattera integration med någon som kan något men de flesta av er, exempelvis du, bygger ju inte era argument på fakta utan bara på rent httepå och ni är helt ointresserade av att ta till er verkligheten. Det blir lika döfött som att diskutera med fundamentalt religiösa.

"Hä löns int' förklar' för dem som int' begrip." sade visst Ingemar Stenmark.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-01-03 23:34:35 följande:
    Passa på att skicka med ett par inlägg av hen som har nicket om hata och araber och hens synpunkter om "negrer" "spadar" och dyligt så kanske någon kan kolla upp vederbörande. Av allt hen har skrivit under olika nick skulle det inte alls förvåna mig om man kunde vaska fram så det kunde hålla för åtal.
    Så du jämför trakasserier av en hjärnskadad person med att någon omnämner en färgad person "neger"?

Interesting "internal compass".

(För någon som är född någon gång i mitten (eller tidigare) av förra århundradet är inte "neger" ett skällsord utan enbart en beskrivning av en svart person och det används helt utan värdering av personen. Kanske svårt att förstå för en yngre generation).
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:57:57 följande:
    Du har "genomskådat mig"? Genom att likställa utlandsföddas företagande med pizzabagerier och taxibolag?

Nej, du har inte genomskådat mig, men det finns en gräns för vitsen att debattera med någon. Jag kan debattera integration med någon som kan något men de flesta av er, exempelvis du, bygger ju inte era argument på fakta utan bara på rent httepå och ni är helt ointresserade av att ta till er verkligheten. Det blir lika döfött som att diskutera med fundamentalt religiösa.

"Hä löns int' förklar' för dem som int' begrip." sade visst Ingemar Stenmark.
    Du som likställer invandrares bidrag till Sverige med musik och böcker och fotboll är löjligt och inte minst nedvärderande. Om du nu älskar främmande kultur så mycket, varför flyttar du inte från detta trista Sverige då? VI vill i alla fall inte ha din typ här, tvivlar starkt på att nån annat land vill ha en sån lismare som du.
  • themia
    overdose skrev 2014-01-03 18:27:13 följande:
    Man kan inte gärna göra jämförelser över så lång tid.

Det var ju så nazisterna gjorde. De ställde upp siffror som skulle visa hurusom det skulle bli katastrof inom en eller två generationer.

Självklart får du gärna göra som en nazist, men kan du inte ta det i en annan tråd, där du förklarar hur du tänker som en nazist?

Jag har aldrig anklagat dig och dina gelikar för att vara smarta, men det är sorgligt att man ständigt måste få det bekräftat.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Ermenegildo
    pidda skrev 2014-01-04 00:09:09 följande:
    Du som likställer invandrares bidrag till Sverige med musik och böcker och fotboll är löjligt och inte minst nedvärderande. Om du nu älskar främmande kultur så mycket, varför flyttar du inte från detta trista Sverige då? VI vill i alla fall inte ha din typ här, tvivlar starkt på att nån annat land vill ha en sån lismare som du.
    Frågan gällde kultur och däri ingår litteratur, musik och sport och mycket annat, vilket du kanske inte vet? Du skulle pröva lite kultur någon gång, kanske kan vidga vyerna.

Jag behöver inte flytta, 90 % av Sveriges befolkning är fortfarande inte SD-anhängare och Sverige har en lång tradition av att vara ett öppet samhälle som lär av omvärlden. Jag har heller inte sagt att jag föraktar ursvensk kultur, jag gillar både Fröding, Biff Rydberg och Petterson-Berger. Däremot säger jag att utländska influenser gör vårt samhälle bättre, nu liksom i historien.

Det är snarare du, som vill stänga Sverige och stoppa utvecklingen, som bör överväga en flytt. En känd SD-anhängare valde Ungern, kanske kan vara något?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • themia
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 23:53:19 följande:
    Hatar verkligen folk SD? Svårt att tro faktiskt ....
    Förstår att det är svårt för dig att tro, men rätt självklart för oss svenskar som vill ha vårt land oförstört av fascistoida galningar.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?