• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-01-12 19:10:24 följande:
    Du är uppenbarligen totalt ointresserad av sakfrågor; du bara spammar tråden. Tänker inte kommentera det du skriver mer.

Blir nog så när du/ni inte kan svara. Förklara då annars vad Sd menar med den texten, det är definitivt en sakfråga att Sd vill ha tillbaka kvinnan vid spisen och hemmet.
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-01-12 18:04:14 följande:
    sverigedemokraterna.se/
    404
    Tyvär, sidan ni söker kan ej finnas.
    What does the fox say? -^^,--,~
  • UniqueSnowflake

Däremot står det:

Det här vill Sverigedemokraterna Vi är ett Sverigevänligt parti som eftersträvar en hög grad av gemenskap och samhörighet i samhället. Vi önskar oss ett varmare samhälle där människor känner trygghet och visar omtanke genom att ta ansvar för varandra. En förutsättning för en gemensamt finansierad välfärdspolitik, låg brottslighet och en fungerande arbetsmarknad är den gemenskapen.

Nej till splittringspolitik

Partiet ser därför med stor oro på den splittringspolitik som de andra partierna bedrivit de senaste decennierna. Det är en politik som segregerar allt mer och har gjort att det växt fram stadsdelar avskärmade från övriga samhället. Vår politik syftar istället till att ena och sammanföra människor kring gemensamma grundläggande värderingar med en gemensam syn på jämställdhet, yttrandefrihet, demokrati och på vad som är rätt och fel.

En stark och gemensamt finansierad välfärd

Varken ett höger- eller vänsterparti
    What does the fox say? -^^,--,~
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-12 22:55:56 följande:
    Däremot står det: 
    Det här vill Sverigedemokraterna Vi är ett Sverigevänligt parti som eftersträvar en hög grad av gemenskap och samhörighet i samhället. Vi önskar oss ett varmare samhälle där människor känner trygghet och visar omtanke genom att ta ansvar för varandra. En förutsättning för en gemensamt finansierad välfärdspolitik, låg brottslighet och en fungerande arbetsmarknad är den gemenskapen.
     Nej till splittringspolitikPartiet ser därför med stor oro på den splittringspolitik som de andra partierna bedrivit de senaste decennierna. Det är en politik som segregerar allt mer och har gjort att det växt fram stadsdelar avskärmade från övriga samhället. Vår politik syftar istället till att ena och sammanföra människor kring gemensamma grundläggande värderingar med en gemensam syn på jämställdhet, yttrandefrihet, demokrati och på vad som är rätt och fel.
     En stark och gemensamt finansierad välfärd 
     Varken ett höger- eller vänsterparti

Du kan klippa och klistra, duktigt! Nu kan du bli en topp-politiker inom Sd!

Jaså de såg att skrivelsen uppmärksammats och PK-partiet gör som de brukar och raderar för att framstå på ett annat sätt än de är.

Tur att det finns en skärmdump här:

www.interasistmen.se/genus/sd-vill-satta-munkavle-pa-feminister/
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-10 22:30:19 följande:

Nej då inte alls, det gör Sd tillräckligt. Varför skulle dessa uppgifter vara så himla viktiga att behöva återkalla medborgarskap för om de inte stämmer? Nä det för sig snarare om svepskäl för Sd att kunna slänga ut folk på lösa grunder. Det är ju deras våta dröm som de är för PK för att våga säga.

Bla pga detta:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/domd-till-livstid-for-folkmord/

Han och frun kom in på falska identiteter. Och kan inte utvisas till Rwanda så han får det straff han förtjänar. Vi behöver inte terrorister eller folk som flyr undan straff i sina hemländer. Hur kan det inte vara viktigt att de uppger sina rätta identiteter? Det var bland det dummaste jag hört.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Naranjos skrev 2014-01-11 00:15:38 följande:
    6000 röstade på NZ i valet 2006. De få som är kvar dör långsamt sotdöden får vi hoppas. Växa lär de emellertid inte. Kärnan består av något hundratal.
    Däremot har vi över 500.000 personer som bekänner sig till Islam och enligt Säpo minst 200 våldsbejakande islamister med träning i krig och stor förmåga vad gäller tillgång till de vapen och sprängmedel de kan tänkas behöva.  (enligt Säpo). Gissningsvis har antalet ökat sedan Syrienkriget och då och då dyker det upp rekryteringsvideos på Youtube, till och med på svenska. 

Detta oroar mig ofantligt mycket mer än några få mentala kalhyggen som springer omkring och heilar nån gång om året. Säpo har nog ganska bra koll på dem med personnummer och hela kittet.

Se här vad man kan hitta när man letar lite: www.ctc.usma.edu/posts/the-swedish-fo reign-fighter-contingent-in-syria

Personligen kan jag inte begripa att det inte är straffbart för svenska medborgare att delta i krig utomlands utan tillstånd från regeringen.
    (Se t.ex. Andra Världskriget där det förelåg tillstånd att ansluta sig som frivillig till kriget i Finland men inte till Tyskland).

Hade vi haft en sluten tråd med inbjudna medlemmar hade jag utvecklat min syn på detta.
    Var det England som skulle dra tillbaka medborgarskapen för syrier som åker och leker jihad?
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-11 09:22:19 följande:
    Att nazismen skulle var död - eller närmast bara bestå av tokskallar som struttar omkring och drömmer om slutliga lösningar på judefrågan bygger på tanken att nazismen till skillnad från andra politiska inriktningar inte kan förändras över tid - eller åtminstone inte kan kallas nazism om fokus för vilka de primärt har som hatobjekt delvis förändras.

Men rasism och fascism är nog bättre benämningar. Rasismen brukar ha två skilda fokus, människor som hatas för att de är misslyckade och inte bidrar till samhällskroppen och människor som är lyckade, som har infiltrerat samhällskroppen och successivt förgiftar den.

Judarna är/var ett bra exempel på det sistnämnda fenomenet.

Vilka hatar judar allra mest....?

Vad menar du med att judar infiltrerar samhällskroppen och infiltrerar den? Eller missförstod jag dig helt?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-11 14:19:24 följande:
    Får lov att påminna vederbörande om att det understrukna även gäller för rasister. Solig Det finns några utstickande grupper som får ha sina åsikter, känslor samt verksamheter under samhällets offentliga radar, på grund utav svenskens allmänna hat mot dem - nazister, rasister och pedofiler. Sett till svenskens hat så får dessa grupper i stort sett dela samma garderob!

Majoriteten kvinnor och män tackar nej till dessa grupper. Majoriteten arbetsgivare tackar nej till dessa grupper. Majoriteten svenskar tackar nej till dessa grupper. Svensken tvingar in dessa grupper i garderober. Jämför med nämnda islam, eller varför inte med somalier, och syna det verkliga samt svenska hatet i landet. Kyss

Haha, som om Sverige skulle blunda för hedersmord, gängvåldtäkt och stening. Tomte Vad får vederbörande allt lustigt ifrån? Skrattande
    Fast tackar arbetsgivaren verkligen nej? Syns det vem som är rasist? Enligt Expressen och deras avpixling var det "högt uppsatta" människor som både kommenterar och donerar.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-11 17:43:42 följande:
    För en gångs skull håller jag med dig. Det finns ingen anledning att klema med grovt kriminella.

Helt plötsligt händer det!
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-13 07:59:43 följande:
    Bla pga detta:

www.dn.se/nyheter/sverige/domd-till-livstid-for-folkmord/

Han och frun kom in på falska identiteter. Och kan inte utvisas till Rwanda så han får det straff han förtjänar. Vi behöver inte terrorister eller folk som flyr undan straff i sina hemländer. Hur kan det inte vara viktigt att de uppger sina rätta identiteter? Det var bland det dummaste jag hört.

Vart har du läst att han kom in på falsk identitet? Hittar inget om det i artikeln.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?