• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • LadyInRed
    themia skrev 2014-01-11 19:23:53 följande:
    Och "folket", vilka är det?
    Kan du definiera.
    Allt för dig Solig.

Det är vi.
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • sjuttiofemman
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-10 21:38:04 följande:
    Återigen är en Vänsterpartist gripen för våldsbrott emot oliktänkande, samt det obligatoriska samröret med den autonoma extremvänstern - revolutionära fronten i det här fallet.

Detta börjar bli en vana, nyligen har det uppdagats att två ordföranden efter varandra åt ungdomsförbundet ung vänster har ertappats med att sympatisera med Revolutionära Fronten:

avpixlat.info/2014/01/10/vansterpartist-misstankt-for-grov-misshandel/

Vad som är än mer obehagligt är att den blodröda kvällsblaskan Aftonbladet i dagarna har hyllat det kommunistiska partiet VPK till skyarna. Deras politiska reporter Lena Mellin blev antagligen våt i bomullstrosan då hon skrev den senaste hyllningskrönikan till stalinisterna.

Känner stort obehag av mediernas dyrkan av kommunismen numera, ingen har väl missat Expressens samarbete med den autonoma extremvänster-ligan "Researchgruppen"

Anders Lindbergs brinnande hat emot det demokratiska partiet SD ska vi inte ens tala om.

Usch

Vad är VPK?

Jaså är det två ordf hos ung vänster, jag trodde det bara var en. Vänstern sätter iallafall ner foten och säger ifrån, det är mer än vad Sd gör.

Antar att du tycker det är lika hemskt att två SSU:are har utsatts för politiskt våld respektive hatbrott det senaste dygnet..?
  • LadyInRed
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 20:18:08 följande:
    Vänsterpartiet kommunisterna

Japp, även ersättaren till Marcus Allard hade gjort tummen upp för revolutionära fronten på fejjan - sitter kvar såvitt jag vet. Vänstern sätter ner foten? Lol, skulle dom utesluta alla våldsromantiserande kommunister så skulle partiet upplösas, åtminstone ungdomsförbundet. SD utesluter alla som avviker från partilinjen så vad gnäller du i?

Ja, jag tycker alltid politiskt våld är hemskt oavsett politisk tillhörighet, däremot skulle man kunna önska en mer objektiv granskning från medierna. När en medlem från SDU blev brutalt misshandlad för ett tag sedan - och dog senare av skadorna så skrev INGEN tidning om det.

Men när det för en gångs skull händer en röding, då slås det på stort. Konstigt det där, SD är överlägset mest utsatta för politiskt våld enligt undersökningar, ändå får man inte den bilden riktigt om man läser svensk kommunistmedia.

Märkligt som sagt.
    Våld är alltid avskyvärt, oavsett form. Jag är en sk "röding" (underbart god fisk f ö) och håller med dig om att det är konstigt att "kommunistmedia" slår på stora trumman varje gång rättvisan skippats. Det är helt fruktansvärt att SD inte kan yttra sig på samma vilkor som alla övriga partier.

• themia
    LadyInRed skrev 2014-01-11 20:00:56 följande:
    Allt för dig Solig.

Det är vi.
    Du och jag alltså, ok Glad
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Missermajser
    sjuttiofemman skrev 2014-01-11 20:02:04 följande:

Vad är VPK?

Jaså är det två ordf hos ung vänster, jag trodde det bara var en. Vänstern sätter iallafall ner foten och säger ifrån, det är mer än vad Sd gör.

Antar att du tycker det är lika hemskt att två SSU:are har utsatts för politiskt våld respektive hatbrott det senaste dygnet..?
    Dom är så roliga när dom anmärker på Vänsterpartiet. 
    Redan 1944 ströks proletariatets diktatur ur partiprogrammet även om k:et tog bort mycket senare så är dom ju inte direkt att jämställa med någon öststatskommunism.
  • LadyInRed
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 20:28:18 följande:
    Klokt skrivet för att vara från en röding Och ja, fisken är smaskig.
    Jag tycker att vi ska hålla oss inom de demokratiska reglerna som säger att alla har rätt att yttra sin åsikt. Man får helt enkelt acceptera de spelregler som har satts upp inom ett fritt samhälle. Det är min åsikt
  • LadyInRed
    themia skrev 2014-01-11 20:30:36 följande:
    Du och jag alltså, ok Glad
    Du och jag, themia Hjärta
  • oOOo  oOOo
    Missermajser skrev 2014-01-11 20:31:16 följande:
    Dom är så roliga när dom anmärker på Vänsterpartiet. 
    Redan 1944 ströks proletariatets diktatur ur partiprogrammet även om k:et tog bort mycket senare så är dom ju inte direkt att jämställa med någon öststatskommunism.
    DDR hade inte något K i sitt namn. Nu fanns det ju bara ett parti på vanligt maner när vänstern kommer till makten men annars står DDR för Deutsche Demokratische Republik alltså mer typ 'tyskdemokraterna' go figure
  • Missermajser
    Det vuxna flyktingbarnet skrev 2014-01-11 20:18:08 följande:
    Vänsterpartiet kommunisterna

Japp, även ersättaren till Marcus Allard hade gjort tummen upp för revolutionära fronten på fejjan - sitter kvar såvitt jag vet. Vänstern sätter ner foten? Lol, skulle dom utesluta alla våldsromantiserande kommunister så skulle partiet upplösas, åtminstone ungdomsförbundet. SD utesluter alla som avviker från partilinjen så vad gnäller du i?

Ja, jag tycker alltid politiskt våld är hemskt oavsett politisk tillhörighet, däremot skulle man kunna önska en mer objektiv granskning från medierna. När en medlem från SDU blev brutalt misshandlad för ett tag sedan - och dog senare av skadorna så skrev INGEN tidning om det.

Men när det för en gångs skull händer en röding, då slås det på stort. Konstigt det där, SD är överlägset mest utsatta för politiskt våld enligt undersökningar, ändå får man inte den bilden riktigt om man läser svensk kommunistmedia.

Märkligt som sagt.
    Varför hör man inte dig klaga här när dina egna likar försäger..förlåt jag menar gör bort sig? Ni kan väl skriva om det i avpixlat i lika fördömande ordalag som vänstermedia gör om sina egna när de gör bort sig?
  • Missermajser
    oOOo oOOo skrev 2014-01-11 20:44:39 följande:
    DDR hade inte något K i sitt namn. Nu fanns det ju bara ett parti på vanligt maner när vänstern kommer till makten men annars står DDR för Deutsche Demokratische Republik alltså mer typ 'tyskdemokraterna' go figure
    Ja man dom hade proletariatets diktatur kvar i partiprogrammet och det innebär betydligt mer än ett namn. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?