• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-13 14:55:50 följande:
    Saxat från en "hatsajt":
    Hårdare granskning säger Åkesson. Hmmm... Expressen, Aftonbladet och andra stora dagstidningar har avsatt höga politiker för att de köpt en Toblerone på riksdagskort och för att man inte betalt TV-avgiften. Men hos SD kan man sitta tryggt kvar om man filmar "järnrörstrion", redigerar filmen och ljuger om vad som egentligen hänt. Man kan sitta kvar efter att det framkommit att man driver Sveriges största rasistiska blogg. Man kan sitta kvar även om det framkommit att man hängt ut en hel barnfamilj med adress och personuppgifter.

Men för all del, det är andra partier som behöver granskas hårdare....

Apropå Åkessons snyftning om att alla är så elaka mot Sd.
    Går att läsa i sin helhet på:
    wp.me/p2oCcR-3jV
    Det där var ju en partsinlaga om något. Jag förstår ärligt talat inte hur man kan hylla sajter som "Interasistmen" medan man samtidigt förkastar Avpixlat et al. Det verkar ju vara ungefär samma vinklade skit alltihop.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Ermenegildo
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-13 15:58:52 följande:
    Snack om "negerns natur", "rasblandning" och dylikt är ju å andra sidan inte ens värt att ta på något allvar överhuvudtaget. Den här "negern, sådan är han"-pajsaren som då och då berikar forumet med sin närvaro tror nog inte ens på det själv utan ser sitt "provokativa" inlägg säkerligen mer som en nobel kamp för yttrandefriheten.
    Jo. Men beklämmande är det i alla fall. Man måste vara fullständigt empatilös. Tänker särskilt på barn och ungdomar med afrikanskt ursprung som ska behöva stöta på sånt där.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Vitrysk hockeyhjälte

Förtydligande: för att anknyta till just ovanstående tycker jag att såväl "järnrörsskandalen" och hur SD hanterat den som Expressens samarbete med "researchgruppen" är helt åt helvete och ovärdigt ett land som Sverige.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Ermenegildo skrev 2014-01-13 16:02:51 följande:
    Jo. Men beklämmande är det i alla fall. Man måste vara fullständigt empatilös. Tänker särskilt på barn och ungdomar med afrikanskt ursprung som ska behöva stöta på sånt där.
    Jag hoppas och tror att de flesta är logiska nog att inse att dylika uttalanden primärt kommer från förvirrade själar med begränsad verklighetsanknytning. Ungefär så brukar jag resonera när någon insinuerar att jag skulle vara en "vit kränkt man" eller dylikt.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-13 16:00:14 följande:
    Det där var ju en partsinlaga om något. Jag förstår ärligt talat inte hur man kan hylla sajter som "Interasistmen" medan man samtidigt förkastar Avpixlat et al. Det verkar ju vara ungefär samma vinklade skit alltihop.

Avpixlat hänger ut bla barn med namn och bild ackompanjerat med rasistiska utspel i kommentarsfälten. Så ja det är milsvid skillnad.

Är det något enda inlägg i den här tråden som inte är vinklat?
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-13 15:56:39 följande:
    Ja, faktiskt. I det begreppet lyckas du dels använda en nedsättande term för en människa av ett visst ursprung, dels att du tror på "rasens" betydelse för olika karaktärsdrag eller beteenden.

Och kom inte med tjafset om etymologin kring "neger" som alla känner till. Det viktiga är hur det uppfattas av den som benämns så.
    Vad diskuterar du? Jag svarade på en enkel fråga av kexet.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-13 16:20:09 följande:

Avpixlat hänger ut bla barn med namn och bild ackompanjerat med rasistiska utspel i kommentarsfälten. Så ja det är milsvid skillnad.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5743680

Och jag skulle inte bli ett dugg förvånad om AFA låg bakom detta.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-13 16:20:09 följande:

Menar du skärmdumpen som vem som helst hade kunnat ta från Facebook, där fjortistjejerna som roat sig med lite "god vandalism" på platsen för en tilltänkt SD-familjedag lade ut bilder och vitt och brett skröt och tog emot ryggdunkar för sitt tilltag?

Ledsen, men just den grejen har jag faktiskt svårt att bli upprörd över.

Att det finns mongon i kommentarsfält överallt på nätet är en etablerad, men inte desto mindre beklaglig, sanning.
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-13 16:20:47 följande:
    Vad diskuterar du? Jag svarade på en enkel fråga av kexet.
    Var det otydligt? Jag besvarade ditt uttalande att

"Ja säger man negerns natur så har man ju avslöjat var man står."

Jag uppfattade detta som ironiskt men min reflektion är lika relevant om det var ärligt menat. 

Men en sak har jag märkt när man debatterar med SD-anhängare och rasister. Det är en jäkla massa halvkvädna visor. Man häver ur sig något som inte rimligen kan tolkas på annat sätt än rasistiskt eller nedsättande och sedan när man ställer rasisten/ SD-anhängaren mot väggen för uttalandet så är hen för feg för att sluta mumla och skriva vad hen verkligen tycker. Så på något sätt tycker man saker man skäms för. Kanske är detta åtminstone positivt, eftersom det tyder på någon slags sjukdomsinsikt. För inte är man väl så pinsamt feg att man inte ens vågar stå för vad man tycker under en anonym signatur på ett forum?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Varför hatar folk SD?