• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:47:49 följande:

Nejdå, inget hat från min sida, dock brukar ni meningsmotståndare lägga det epitet på mig när jag använder samma retorik som vissa Sd-politiker.
    Det är lika mycket sanning som åkessons upplevelser av sin barndom. Han blir motbevisad både genom andra som växt upp i området och genom statistik om inflyttningen av invandrare. Ändå så tar Åkesson på sig offerkoftan och skyller på invandrare som gjorde att han gick med i ett parti som han inte såg som rasistiskt. Det är så mycket lögner i hans uttalande att han förtjänar att få samma retorik tillbaka i alla sammanhang. Han är skyldig invandrarna en ordentlig ursäkt för detta.
    Jimmie läser säkert här och tar till sig det du skriver, speciellt med tanke på din ödmjuka ton.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 09:49:22 följande:
    Jimmie läser säkert här och tar till sig det du skriver, speciellt med tanke på din ödmjuka ton.

Jag lär mig av er, jag har varit mer ödmjuk tidigare men så blev jag kallad stenkastare och vänsterextremist vilket gjorde att tonen blev hårdare :)
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:50:35 följande:

Jag lär mig av er, jag har varit mer ödmjuk tidigare men så blev jag kallad stenkastare och vänsterextremist vilket gjorde att tonen blev hårdare :)
    Jag har inte kallat dig vare sig stenkastare eller extremist. Vad andra sagt och inte sagt tänker jag inte ansvara för.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 09:41:08 följande:
    Ska du kriga bort Sverigedemokraterna ur Riksdagen via Familjeliv? Då har du lite jobb framför dig. Carry on!

Jag är inte så inskränkt att jag tror att FL har någon nationell betydelse.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 09:41:37 följande:
    Läkaren var endast pinsam.

Det pratas ofta om att människor som blir oroliga av invandringen ska tas på allvar?

När ska fler invandringskritiska inse att den nationalistiska rörelsen som SD är en del av oroar och skrämmer jättemånga?

90 procent av alla rösterna i valet gick till partier som öppet är oroliga för de åsikter SD sprider. Varför respekterar nationalister inte folkets dom?

Nationalister påstår sig vara på folkets sida. De påstår sig älska svenskarna. När ska de då börja respektera detta folks oro, när ska man sluta håna skrämda människor?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 09:53:36 följande:

Det pratas ofta om att människor som blir oroliga av invandringen ska tas på allvar?

När ska fler invandringskritiska inse att den nationalistiska rörelsen som SD är en del av oroar och skrämmer jättemånga?

90 procent av alla rösterna i valet gick till partier som öppet är oroliga för de åsikter SD sprider. Varför respekterar nationalister inte folkets dom?

Nationalister påstår sig vara på folkets sida. De påstår sig älska svenskarna. När ska de då börja respektera detta folks oro, när ska man sluta håna skrämda människor?
    Det handlar väl om hur man låter denna oro ta uttryck också.
  • sjuttiofemman
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 09:53:36 följande:

• sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 09:55:00 följande:
    Det handlar väl om hur man låter denna oro ta uttryck också.

Åkesson föll på sitt eget grepp helt enkelt. Han gjorde bort sig när han uppenbart ljög om invandrargängen i sin barndom och skyller på att det är hans upplevelse och han har ensamrätt på den. Nu gjorde läkaren samma sak. Vad är problemet?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:48:44 följande:

Din åsikt, jag tycker det var starkt gjort. Åkessons värderingar har inget inom vården att göra.

Ska en läkare ge sämre vård till Sverigedemokrater/nazister/rasister/valfritt? En läkare ska hålla sina politiska åsikter för sig själv. Eller hade det varit okej om läkaren var Sverigedemokrat och vägrade vårda en illegal?
    Det var inte starkt någonstans. Skämmes ta mig fan.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 09:53:22 följande:

Jag är inte så inskränkt att jag tror att FL har någon nationell betydelse.

Vilka är dina kanaler då?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?