• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 14:46:58 följande:
    Nej, men så kryllar det av ungnazzar i Haninge också.
    Ska inte 20-åriga nazzar få en fritidsgård så de slutar hänga på torget?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 15:11:12 följande:
    Ja? Det är väl inte konstigare än folk med kors? Det är en stor skillnad på att ha en egen tro och övertygelse och att medvetet SPRIDA denna tro eller övertygelse. Ingen har sagt att du inte får vara SD-fundis som lärare - det är när du börjar propagera och diskutera just din övertygelse som det blir vådligt.
    Slöjan i sig är ett statement. En obehaglig religiös symbol som symboliserar kvinnoförtryck.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 15:30:52 följande:
    Nope. Segregation beror på socioekonomiska klyftor.
    Mycket klyftor i Fittja, Tensta, Rinkeby, Husby, Rosengård, Biskopsgården med andra ord.
    Fortsätt inbilla dig det trots att statistik talar emot det.

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 15:33:28 följande:
    Ja, de vet att islamisterna har mördat 0 och att vänsterextrema har mördat 0, medan högerextrema har mördat 14. Det är deras siffror.
    Och ÄNDÅ lyfter de fram vänstern som det största hotet mot demokratin. Du kanske kan ringa och upplysa dem om att de har fel?
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-03-18 16:58:48 följande:
     Tror inte Åkesson syftade på det nej, han reagerade nog med ryggmärgen och följer den utstakade vägen: förneka förneka och om det inte går så "känner man inte till ärendet". Detta trots att det finns mängder med bevis.
    Det är väl knappt ingen som reagerar längre. Följarna verkar svälja det, eller förneka förneka och om det inte går så "känner man inte till ärendet". Detta trots att det finns mängder med bevis. Och motståndarna förväntar sig inget annat.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-18 15:37:57 följande:
    Fel svar.

Rätt svar: För att du och dina gelikar vill har den svenska täppan för er själva, och tycker att alla andra ska ta hand om dem som behöver hjälp.
    Sitt inte och anta massa skit om mig.
  • oOOo  oOOo
    nihka skrev 2014-03-18 19:39:33 följande:
    Det är väl knappt ingen som reagerar längre. Följarna verkar svälja det, eller förneka förneka och om det inte går så "känner man inte till ärendet". Detta trots att det finns mängder med bevis. Och motståndarna förväntar sig inget annat.
    Det är väl inte konstigare än att socialdemokrater inte bryr sig nämnvärt om socialdemokratins rasistiska förflutna. Det är nog inte bevisen det hänger på utan relevansen.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-18 15:11:12 följande:
    Ja? Det är väl inte konstigare än folk med kors? Det är en stor skillnad på att ha en egen tro och övertygelse och att medvetet SPRIDA denna tro eller övertygelse. Ingen har sagt att du inte får vara SD-fundis som lärare - det är när du börjar propagera och diskutera just din övertygelse som det blir vådligt.

Måste fråga en sak: Vem bär kors? Kvinnor? Män? Barn?
  • Errol Flynn
    chrissandra skrev 2014-03-18 19:45:38 följande:

Måste fråga en sak: Vem bär kors? Kvinnor? Män? Barn?
    Jag avskyr religion och religiösa symboler. Ett kors innanför tröjan om man kniper igen med sin propaganda skadar ingen. Men synliga religiösa symboler borde vara förbjudet på förskolor/skolor.
    Min son har en tjej i sin klass som är muslim. Hon är 7 år gammal och vet inte ens vad det är men hon vet att hon måste tro på gud. Hjärntvätt.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-18 19:39:33 följande:

Tror du att någon bryr sig? Är väl inte värre än vänsterns bakgrund, och man utgår ju ifrån att folk utvecklar sitt tänkande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?