• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Gert skrev 2014-03-22 15:41:55 följande:
    Ni som inte tror på islamiseringen av Sverige. Basil Majrad är hotat till livet för att han är otrogen islam.
    vlt.se/nyheter/vasteras/1.2426612-hotad-till-...
    En person är hotad - det betyder islamisering, eh ...
    Tar du inte till en aaaning i överkant nu?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Gert
    themia skrev 2014-03-22 17:51:46 följande:
    En person är hotad - det betyder islamisering, eh ...
    Tar du inte till en aaaning i överkant nu?
    Förutom att Basil är ordförande i en islamisk förening är han inte den första muslimen som har hotats på samma grunder.
  • Philipsson
    Enter Sandman skrev 2014-03-22 08:45:57 följande:

Ok, bra, att du inte enbart läser skitsidor då.
    Jag har tagit del av det du kallar för regeringskritiska, och jag kallar för propagandasidor.
    Och jag har läst och granskat hur dom vinklar och väljer vad dom publicerar, dom ger en sjuk och snevriden bild, som är avsedd att hetsa och demonisera och framförallt skrämma upp människor.
    Jag föredrar mer nyanserade och seriösa källor och nej, jag läser inte heller kvällspressen,om dom delar vi samma åsikt.
    Alla medier väljer/vinklar. Väljer man bort Avpixlat, då väljer man ju bort information som andra medier censurerar, t.ex. att den där feministpolitikern som har dömts för sexköp, och har avträtt från sin plats, är miljöpartist.

Att över 40% av alla journalister är miljöpartister, och över 50% bland journalisterna på SR ocg VT röstar på Mp, kan möjligen avslöja varför man gör den nyhetsvärdering man gör.

Du väljer att ha skygglapparna på. Gott så, det är ju ditt val. De som bara läser om omvärlden via PK-media, lever i en medvetet vald illusion.
  • celba

Folk hatar SD för att de är otroligt obildade och lättmanipulerade och tror på allt som kvällspressen (Aftonbladet) skriver tex att SD är rasister mm.

• themia
    Philipsson skrev 2014-03-22 22:29:00 följande:
    Alla medier väljer/vinklar. Väljer man bort Avpixlat, då väljer man ju bort information som andra medier censurerar, t.ex. att den där feministpolitikern som har dömts för sexköp, och har avträtt från sin plats, är miljöpartist.

Att över 40% av alla journalister är miljöpartister, och över 50% bland journalisterna på SR ocg VT röstar på Mp, kan möjligen avslöja varför man gör den nyhetsvärdering man gör.

Du väljer att ha skygglapparna på. Gott så, det är ju ditt val. De som bara läser om omvärlden via PK-media, lever i en medvetet vald illusion.
    Ja, så är det. Alla som har lite innanför pannbenet väljer MP.
    Det är inte så konstigt. De smarta söker likasinnade.
    Cool
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • celba

De som röstar på MP är de mest idiotiska.
    Först o främst så har deras parti inger med miljö att göra, namnet finns kvar endast för att fiska röster hos naiva trädkramare.
    Och till det viktiga, MP vill ha fri invandring, vilket i praktiken innebär att man tar bort Sveriges gränser. De övriga 6 riksdagspartierna vill ha reglerad invandring men MP vill alltså släppa den helt fri. Så om det vill komma 10 miljoner somalier, irakier och afghaner hit och lyfta bidrag ska inget kunna hindra dem. Hur MP hade tänkt lösa bostadsfrågan eller det faktum att 4 miljoner jobbande ska försörja 15 miljoner bidragstagare/pensionärer/unga (samt 10000 andra akuta problem som skulle uppstå) finns det inga svar på.

De är radikala fanatiker som skiter i verkligheten på i stort sett alla områden.
    Miljöpartister är idioter.

• Rataxes
    themia skrev 2014-03-22 22:35:20 följande:
    Ja, så är det. Alla som har lite innanför pannbenet väljer MP.
    Det är inte så konstigt. De smarta söker likasinnade.
    Cool
    Inte fler än 7.34% av befolkningen har nånting innanför pannbenet.

Tur det, Sverige behöver knappast fler sexköpare, fyllekörare, gravskändare och pedofiler.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
Svar på tråden Varför hatar folk SD?