• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Quintus Zebra skrev 2014-03-21 08:25:09 följande:

Nej, för det är nog inte främst den restriktiva invandringen folk vänder sig mot. Utan sättet som man talar och generaliserar om invandrare.
    Ja, frågan för mig är inte VAD man vill i immigrationsfrågor utan VARFÖR och där går SD fett bort precis som närbesläktigade SvP.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-21 18:39:06 följande:
    Själv tycker jag att det är politikernas fel. Och eftersom de vill fortsätta med massinvandringen kommer Sverige aldrig komma upp från bottenplatsen i Pisa-undersökningen. 
    Jodå. Vi ber bara politikerna lyfta ut alla barn och ungdomar som inte har svenska som modersmål från statistiken. Easy peasy.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-23 10:09:38 följande:
    Jodå. Vi ber bara politikerna lyfta ut alla barn och ungdomar som inte har svenska som modersmål från statistiken. Easy peasy.
    Svenska regeringar brukar ju vara bra på att mixtra med statistiken.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-23 10:14:37 följande:

Paranoid much?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-23 07:24:30 följande:
    Mp, ett parti fullt av militanta HBTQ-veganer, som i princip vill lagstifta om att alla ska cykla!

Fast när de ska till Peru för att vara volontärer i nån rättshjälpsorganisation, då flyger i jumbojet med gott samvete! Överhuvudtaget gillar Mp gratisarbete. Att folk blir arbetslösa för att dessa bortskämda medelklassungar vill gratisjobba ett år där, ett år där, det skiter de i!

Mp är ett riktigt farligt parti, eftersom det bygger sin agenda på antiliberal ideologi. Finge partiet riktig makt, då skulle vi få se på despotism. Partiet älskar lagstiftning.

Så all ideologi som inte är liberal är farligt?

Du har verkligen en märklig uppfattning om partiet, har du stöd för detta eller är det något du hittat på..?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-03-23 09:34:00 följande:
    Ja, frågan för mig är inte VAD man vill i immigrationsfrågor utan VARFÖR och där går SD fett bort precis som närbesläktigade SvP.
    Motsvarande fråga kan ställas till mångkultursivrarna? VARFÖR är ni mångkultursideologer?

• Flash Gordon
    themia skrev 2014-03-22 22:35:20 följande:
    Ja, så är det. Alla som har lite innanför pannbenet väljer MP.
    Det är inte så konstigt. De smarta söker likasinnade.
    Cool

Siffrorna avser journalister. Inte folk med någon innanför pannbenet.

MP är dagens motsvarighet till rödvinsvänstern på 60- och 70-talet.

Många och stora fantasier och drömmar om en annan värld men ingen riktig koll på hur de skall förverkligas.

Så fort det blir en teknisk, seriös och faktaorienterad diskussion, snarare än en känslomässig sådan, om deras tänkta lösningar så tar det tvärstopp för MP:aren.

Vilket visats gång på gång ex på detta forum.
  • Philipsson
    Flash Gordon skrev 2014-03-23 10:32:50 följande:

Siffrorna avser journalister. Inte folk med någon innanför pannbenet.

MP är dagens motsvarighet till rödvinsvänstern på 60- och 70-talet.

Många och stora fantasier och drömmar om en annan värld men ingen riktig koll på hur de skall förverkligas.

Så fort det blir en teknisk, seriös och faktaorienterad diskussion, snarare än en känslomässig sådan, om deras tänkta lösningar så tar det tvärstopp för MP:aren.

Vilket visats gång på gång ex på detta forum.
    Helt riktigt. De vill lagstifta om det de vill få andra att göra, vilket alltid är det de själva gör. T.ex. är de ju emot köttätande.

Skulle Mp få riktig makt vore det alltså bara en tidsfråga innan de skulle påbjuda vegetarianism för alla. Så funkar ju dessa ideologer.
  • Enter Sandman
    Philipsson skrev 2014-03-23 10:29:03 följande:
    Motsvarande fråga kan ställas till mångkultursivrarna? VARFÖR är ni mångkultursideologer?

Enkelt Watson.

För att det är det humana att vara.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-23 10:14:37 följande:

Mixtra? Vill du att statistiken ska ge en rättvisande bild av hur undervisningen faktiskt fungerar eller vill du att den ska fortsätta ge en orättvisande bild?

Barn och ungdomar som kommer hit senare klarar inte skolan i lika hög grad som infödda för att de ännu inte har tillräckliga kunskaper i svenska.

De extra timmarna i svenska är tänkta att skynda på den processen. Har du problem med det?

Inte nog med att invandrarbarnen generellt drar ner statistiken, att de är med i statistiken maskerar också eventuella andra problem infödda har i skolan och som då inte ges utrymme för att adresseras.

Det skulle vara väldigt bra med en mer differentierad statistik. Frågan är bara hur man gör statistiken så den inte blir missvisande på andra sätt. Ett barn som har gått i svensk skola utomlands och flyttar med familjen hem i 8:an kan ju exempelvis inte likställas med en flykting som anländer i 8:an. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?