• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Flash Gordon
    Hummelnr12 skrev 2014-03-21 07:10:47 följande:
    Rätt intressant artikel i DN

www.dn.se/debatt/vi-punkterar-de-vanligaste-m.../

Rätt kul artikel.

Först hittar de på en massa påståenden och därefter hittar de på en massa "sanningar" och avslutar med ett: "Så det så!"

De hänvisar till forskning, rent allmänt, men specificerar inte vilken, var och när och tvärtemot vad de påstår så finns det alltså till och med svensk forskning på området som visar på motsatsen till vad deras "sanningar".

Ja, jisses ...

Det är valår, och SD på 10% skrämmer skiten ur en del.
  • Flash Gordon
    Errol Flynn skrev 2014-03-21 10:19:35 följande:
    Får man tycka någonting utan att kallas rasist?

www.aftonbladet.se/nyheter/article18580623.ab

Hysterisk PK:ist till pappa på den fina, bita skolan rasar mot "rasismen" hos de andra föräldrarna:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18572891.ab

Man ser det man vill se. Han missade att minst ett av barnen från den fina vita skolan blivit misshandlat av barnen från den andra skolan.

Jävla rasister som inte tål att deras barn åker på lite stryk!
  • Naranjos
    Flash Gordon skrev 2014-03-21 17:20:34 följande:

Hysterisk PK:ist till pappa på den fina, bita skolan rasar mot "rasismen" hos de andra föräldrarna:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18572891.ab

Man ser det man vill se. Han missade att minst ett av barnen från den fina vita skolan blivit misshandlat av barnen från den andra skolan.

Jävla rasister som inte tål att deras barn åker på lite stryk!
    Glöm inte att det också förekom dödshot. Bland förskolebarn!!
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-21 12:16:43 följande:
    Tänk dig vad Ab skulle ha slagit upp denna sexköpshistoria om förövaren vore sverigedemokrat.

Tror inte det hade blivit en jättebra. Men om personen når topposition inom partiet kommer det säkert att tas upp. Oavsett vilket parti det är. Det blev ju jätterubriker om Juholts sambos förflutna. Och om att Peter Erikssons fru körde bensinslukande bil.

Tror ingen skulle komma på tanken att kalla SD för sexköpare för att en kandidat till kommunpolitiken fanns i brottsregistret.

Aluminiumrörsskandalen var något helt annat. Och hade skapat rubriker vilket parti det än gällde.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-21 15:47:53 följande:
    Nej, jag bara svarade på din fråga.
    Föräldrarna hade inte nämnt ett ord om hudfärg eller dylikt. Bara att de var oroade över sina barn som utsattes för slag, knuffar och mordhot.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Flash Gordon
    Naranjos skrev 2014-03-21 17:46:08 följande:

Ja, det också.

Själv undra jag bara om galenskapen skall fortsätta eskalera.

Det går inte ens att bli upprörd längre. Bara trött.
  • Errol Flynn
    Naranjos skrev 2014-03-21 17:46:08 följande:
    Tror att det är lite kulturellt. Min son hade en turkisk kompis på dagis som umgicks mycket med äldre kusiner och släktingar och orden som kom ur min 5/6-åring när han lekt med denna pojke under en period var chockerande. Det var håll käften, knulla, fitta, hora och att alla som åt gris var äckliga. Ett tag ville min son inte äta korv för han hörde att bara smutsiga människor gör så.
    Han kallade inte oss i familjen eller kompisar för dessa ord måste jag tillägga men han undrade vad allt betydde och lillebror fick nog nåt håll käften kastat efter sig.
    Lyckligtvis flyttade den familjen.
  • Errol Flynn
    Errol Flynn skrev 2014-03-21 17:58:24 följande:
    Tror att det är lite kulturellt. Min son hade en turkisk kompis på dagis som umgicks mycket med äldre kusiner och släktingar och orden som kom ur min 5/6-åring när han lekt med denna pojke under en period var chockerande. Det var håll käften, knulla, fitta, hora och att alla som åt gris var äckliga. Ett tag ville min son inte äta korv för han hörde att bara smutsiga människor gör så.
    Han kallade inte oss i familjen eller kompisar för dessa ord måste jag tillägga men han undrade vad allt betydde och lillebror fick nog nåt håll käften kastat efter sig.
    Lyckligtvis flyttade den familjen.
    Jag glömde säga att pojken sade även åt min son att han skulle döda MIG så min son var ledsen i en vecka innan jag lyckats förklara att han bara pratade blaj och att han inte hade haft en chans mot mig ändå
  • Errol Flynn
    Gert skrev 2014-03-21 18:17:16 följande:
    Hoho hoho. Nu har vi svart på vitt att de dåliga resultaten i Pisarapporten beror på invandrare.

www.svt.se/nyheter/val2014/regeringen-miljard...
    Det var inte så jätteöverraskande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?