• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-03-23 16:00:19 följande:

Ja, vi har mycket att lära av tex Somalia och Irak. Är det något speciellt du saknar, och vad gör oss till U- land om vi miskar dessa folkgrupper?

Är du så självgod att du tror att du inget har att lära av andra, även från dom grupperna du nämnde.
    Tror du verkligen att du är överlägsen dom i allt?
    Du vet att högmod går före fall va?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-23 14:28:44 följande:
    Inte? Konstigt, jag kunde svurit på att det var precis det ni tyckte. Vissa av er i alla fall.
    Ja, precis det vimmlar av artiklar och inlägg på Avpixlat och Fria Tider om hur invandrare är precis lika intelligenta och moraliska som infödda svenskar.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-03-23 17:32:55 följande:
    Eftersom det nu är Sd som diskuteras: Var skulle Sd-företrädare ha påstått att de "tillhör en förhöjd grupp med mer utvecklad hjärna och moral"?

Källa på det?
    Vet inte att jag har uttalat mig om något dyligt angående SD-företrädare så därför utgår naturligtvis källan till det jag aldrig tagit upp.

LÄSER du mina inlägg eller har du någon automatiserad svarsfunktion som ger svar oberoende av innehållet i inlägget du svarar?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-03-23 14:48:30 följande:
    Och vad får dig att tro att nationalister gör det?

Hävdar skottarna det?

Du hittar ju på det du argumenterar mot, alldeles själv. Som Dorian.
    Ditt svaret har inget att göra med inlägget du citerade, men ditt svar är ett typexempel på det du tar upp.
  • Dole Bananas
    nihka skrev 2014-03-23 19:55:26 följande:
    Tydligen söker sig uteslutna SDare till det rena nazistpartiet SvP:

www.dn.se/nyheter/politik/uteslutna-ur-sd-gar.../

Förvånad man blir, eller hur? Drömmer
    Ja hela 4 st av 66 uteslutna, jättemånga verkligen.

Undrar hur många i SvP som har varit sossar eller moderater tidigare? DN borde vinna något slags pris i propagandajournalistik.
  • Errol Flynn
    Flash Gordon skrev 2014-03-23 17:56:55 följande:

"Hatsidorna" matas alltså med tips från de fina medierna eftersom de fina medierna inte kan skriva öppet om saken.

Lite fascinerande är det ändå att det uppstått ett system där "riktig" media inte kan skriva om saker utan blir tvungen att använda parallella media (det sk internet-hatet) för att nå ut med icke-godkända fakta.
    Skulle gärna se den listan.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Flash Gordon
    Enter Sandman skrev 2014-03-23 15:41:17 följande:

Är dom?
    Lustigt, jag har två mycket närstående som båda är miljöpartister, och dom äter allt från anka till öring.
    Eller ok då, en gillar inte kapris och den andra tål inte stekt ägg.
    Kanske kommer det därför införas påbud om att inte äta kapris och stekt ägg, eller vad tror du?

Snacka om dumheter du vräker ur dig.

Vi äter mycket vegetariskt, men det är för att jag som inte är miljöpartist vill ha det så.

MP har faktiskt en tvingande punkt i sitt partiprogram om att vi måste äta mindre kött och istället gå över till vegetarisk kost. De håller öppet för att det kanske måste till "politiska insatser" för att nå detta mål:

"Konsumtion som har negativ klimatpåverkan, såsom fossilt drivna transporter, fossil energi och animalier, måste minska. Politiska insatser måste samverka med ett medborgerligt engagemang för en mer hållbar livsstil. En sådan livsstilsförändring kommer att se olika ut för olika människor. Genom att resa mer miljövänligt, handla mer lokalt producerat, äta mer vegetarisk mat, energieffektivisera hemmet och konsumera färre prylar ökar möjligheterna att leva ett gott liv inom de ramar miljön sätter."

http://www.mp.se/om/partiprogram/miljon

• Errol Flynn
    Flash Gordon skrev 2014-03-23 20:50:26 följande:

MP har faktiskt en tvingande punkt i sitt partiprogram om att vi måste äta mindre kött och istället gå över till vegetarisk kost. De håller öppet för att det kanske måste till "politiska insatser" för att nå detta mål:

"Konsumtion som har negativ klimatpåverkan, såsom fossilt drivna transporter, fossil energi och animalier, måste minska. Politiska insatser måste samverka med ett medborgerligt engagemang för en mer hållbar livsstil. En sådan livsstilsförändring kommer att se olika ut för olika människor. Genom att resa mer miljövänligt, handla mer lokalt producerat, äta mer vegetarisk mat, energieffektivisera hemmet och konsumera färre prylar ökar möjligheterna att leva ett gott liv inom de ramar miljön sätter."

www.mp.se/om/partiprogram/miljon

Jag är vegetarian sedan 20 år och bryr mig om djur och natur men MP känns mer som att de lobbar för öppna gränser än någonting annat så dom är inget alternativ för mig någonsin.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?