• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Gert skrev 2014-03-21 18:17:16 följande:
    Hoho hoho. Nu har vi svart på vitt att de dåliga resultaten i Pisarapporten beror på invandrare.

www.svt.se/nyheter/val2014/regeringen-miljard...
    Det som vanligt folk alltid har begripit har det tagit över 25 år för PK-nomenklaturan att inse. Man tar sig för pannan.
  • Errol Flynn
    Idag släppte Statistiska Centralbyrån statistik över invandringen till Sverige under 2013, då drygt 54 000 personer sökte asyl och var tredje av dessa var syrier.

I både gruppen asylsökande och invandrare var syrier den dominerande nationaliteten. Dessutom är det en klar överrepresentation av män som kommer till Sverige, 64 respektive 36 procent. Utöver 54 259 asylsökande invandrade även 115 845 personer, där anhöriginvandring fortfarande utgör den största orsaken för utomnordiska medborgare.

Efter syrier är det så kallade statslösa som ökat mest under 2013, men även där dominerar personer födda i Syrien. Andra länder i gruppen är Eritrea, Egypten och Marocko. Samtidigt minskade antalet asylsökande från Somalia, Afghanistan och Serbien.

Medan indier och kineser i de allra flesta fall bosatte sig i Sverige för att studera alternativt arbeta, kom syrier i huvudsak som asylsökande, och bland somalierna är vanligaste orsaken anhöriginvandring. Även bland de som kommer till Sverige för att studera eller arbeta finns en överrepresentation av män, bland de som anhöriginvandrar är dock en majoritet kvinnor.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Behallare-for-Press/371180/

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-21 18:17:16 följande:
    Hoho hoho. Nu har vi svart på vitt att de dåliga resultaten i Pisarapporten beror på invandrare.

www.svt.se/nyheter/val2014/regeringen-miljard...
    Det beror på att nyanlända invandrarelever saknar tillräckliga kunskaper i svenska. Men vad insinuerar du? Att de är korkade?
    Bajsbrygga
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-21 18:33:15 följande:
    Det beror på att nyanlända invandrarelever saknar tillräckliga kunskaper i svenska. Men vad insinuerar du? Att de är korkade?
    Nej men man kanske kan tala klarspråk? Skälet till att svenska skolungdomars resultat blir sämre och sämre beror inte på de svenska ungdomarna.
  • Gert
    Velouria skrev 2014-03-21 18:33:15 följande:
    Det verkar vara du som insinuerar att de är korkade, eftersom det var det första du tänkte på.

Själv tycker jag att det är politikernas fel. Och eftersom de vill fortsätta med massinvandringen kommer Sverige aldrig komma upp från bottenplatsen i Pisa-undersökningen. 
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-03-21 18:28:49 följande:
    Idag släppte Statistiska Centralbyrån statistik över invandringen till Sverige under 2013, då drygt 54 000 personer sökte asyl och var tredje av dessa var syrier.

I både gruppen asylsökande och invandrare var syrier den dominerande nationaliteten. Dessutom är det en klar överrepresentation av män som kommer till Sverige, 64 respektive 36 procent. Utöver 54 259 asylsökande invandrade även 115 845 personer, där anhöriginvandring fortfarande utgör den största orsaken för utomnordiska medborgare.

Efter syrier är det så kallade statslösa som ökat mest under 2013, men även där dominerar personer födda i Syrien. Andra länder i gruppen är Eritrea, Egypten och Marocko. Samtidigt minskade antalet asylsökande från Somalia, Afghanistan och Serbien.

Medan indier och kineser i de allra flesta fall bosatte sig i Sverige för att studera alternativt arbeta, kom syrier i huvudsak som asylsökande, och bland somalierna är vanligaste orsaken anhöriginvandring. Även bland de som kommer till Sverige för att studera eller arbeta finns en överrepresentation av män, bland de som anhöriginvandrar är dock en majoritet kvinnor.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efte.../

Ja. Vad vill du diskutera i detta?
    Bajsbrygga
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-21 18:39:46 följande:
    Ja. Vad vill du diskutera i detta?
    Inget alls. Bara aktuell statistik.
    Att säga att vi INTE har en stor invandring i förhållande till folkmängd är löjligt.
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-03-21 18:41:50 följande:
    Inget alls. Bara aktuell statistik.
    Att säga att vi INTE har en stor invandring i förhållande till folkmängd är löjligt.
    Hur många av dessa har fått stanna? 
    Bajsbrygga
Svar på tråden Varför hatar folk SD?