• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    themia skrev 2014-03-22 22:35:20 följande:
    Ja, så är det. Alla som har lite innanför pannbenet väljer MP.
    Det är inte så konstigt. De smarta söker likasinnade.
    Cool
    Mp, ett parti fullt av militanta HBTQ-veganer, som i princip vill lagstifta om att alla ska cykla!

Fast när de ska till Peru för att vara volontärer i nån rättshjälpsorganisation, då flyger i jumbojet med gott samvete! Överhuvudtaget gillar Mp gratisarbete. Att folk blir arbetslösa för att dessa bortskämda medelklassungar vill gratisjobba ett år där, ett år där, det skiter de i!

Mp är ett riktigt farligt parti, eftersom det bygger sin agenda på antiliberal ideologi. Finge partiet riktig makt, då skulle vi få se på despotism. Partiet älskar lagstiftning.
  • Enter Sandman
    Philipsson skrev 2014-03-22 22:29:00 följande:
    Alla medier väljer/vinklar. Väljer man bort Avpixlat, då väljer man ju bort information som andra medier censurerar, t.ex. att den där feministpolitikern som har dömts för sexköp, och har avträtt från sin plats, är miljöpartist.

Att över 40% av alla journalister är miljöpartister, och över 50% bland journalisterna på SR ocg VT röstar på Mp, kan möjligen avslöja varför man gör den nyhetsvärdering man gör.

Du väljer att ha skygglapparna på. Gott så, det är ju ditt val. De som bara läser om omvärlden via PK-media, lever i en medvetet vald illusion.

Du kanske inte läste vad jag skrev?
    Jag skrev att jag ser avpissat och liknande sajter som rena propagandasajter, självklart är inget helt objektivt.
    Men det finns ju grader i helvetet.
    Ska jag tro på avpissat kan jag lika gärna tro på Vakttornet som Dorian skrev.
    Dom är lika trovärdiga.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-22 22:24:13 följande:
    SD inte välkomna på ABF-kurs om SD. Anledningen till att sverigedemokrater inte får vara med är ”alla människors lika värde” Någon som ser paradoxen?

Lyssna på den förvirrade sossekvinnan:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Jag tycker det är fullt logiskt, sd står ju inte för människors lika värde, så då finns det ju ingen anledning att dom ska gå på kurs inom en verksamhet som bygger på just det.
    Jag har sagt det förut men jag kan säga det igen, man kan inte äta kakan och ha den kvar.
    Man kan inte avsäga sig dom värderingar vi i Sverige anser som viktiga och samtidigt tro att man ska få vara med och utnyttja samma värderingar som man redan har tagit avstånd ifrån.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-23 08:04:29 följande:

Jag tycker det är fullt logiskt, sd står ju inte för människors lika värde, så då finns det ju ingen anledning att dom ska gå på kurs inom en verksamhet som bygger på just det.
    Jag har sagt det förut men jag kan säga det igen, man kan inte äta kakan och ha den kvar.
    Man kan inte avsäga sig dom värderingar vi i Sverige anser som viktiga och samtidigt tro att man ska få vara med och utnyttja samma värderingar som man redan har tagit avstånd ifrån.
    Du står inte för människors lika värde värde, eftersom du tycker det är fullt logiskt att diskriminera sverigedemokrater. Ser du paradoxen?
  • Errol Flynn

Det här hade kunnat bli intressant.

nyheteridag.se/ma-guldspaden-sla-er-i-nacken/

Vad sägs om en mellanchef inom Bonnierkoncernen som upprepade gånger skickat tipsmail till politiskt inkorrekt? Om jag säger att denna chef även uppmärksammats med motsvarande “årets medarbetare”?

Vad tror du om journalisten med bakgrund i ett antal mellanstora redaktioner som i tidningen medvetet undanhåller fakta om aktuella brott, men som samtidigt rapporterar varenda sak i detalj till politiskt inkorrekt för att de ska publicera?

Om jag berättade att det fanns ett produktionsbolag som skryter offentligt om att de minsann aldrig skulle göra en reklamfilm åt Sverigedemokraterna, men samtidigt i smyg skickat e-mail till politiskt inkorrekt för att de ska lägga upp deras kortfilmer, så de får mer klick?

Om jag hängde ut den dedikerade antirasisten som i privata sammanhang förklarar att han/hon inte alls tror på mångkultur, vill ha en progressiv invandring och kallar invandrare för “dom som står med bongotrummor och grejjer”?

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-21 21:06:35 följande:

Men snälla, du kan ju inte använda avpissat som källa, det fattar du väl att inget som kommer därifrån går att ta på allvar.
    Klart dom inte gillar Amstad, han drar ju ner brallorna på rasisterna gång på gång.
    Nja han blev väl snarare bortgjord i radio när han försökte förklara varför han ljuger om sin utbildning.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Philipsson
    Enter Sandman skrev 2014-03-23 08:04:29 följande:

Står du för människors lika värde?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-21 06:25:47 följande:

Tino Sanandaji är inte Sverigedemokrat.

Sverigedemokraterna är inte ett norskt parti.
  • Philipsson
    Errol Flynn skrev 2014-03-23 08:54:47 följande:
    Det här hade kunnat bli intressant.

nyheteridag.se/ma-guldspaden-sla-er-i-nacken/

Vad sägs om en mellanchef inom Bonnierkoncernen som upprepade gånger skickat tipsmail till politiskt inkorrekt? Om jag säger att denna chef även uppmärksammats med motsvarande “årets medarbetare”?

Vad tror du om journalisten med bakgrund i ett antal mellanstora redaktioner som i tidningen medvetet undanhåller fakta om aktuella brott, men som samtidigt rapporterar varenda sak i detalj till politiskt inkorrekt för att de ska publicera?

Om jag berättade att det fanns ett produktionsbolag som skryter offentligt om att de minsann aldrig skulle göra en reklamfilm åt Sverigedemokraterna, men samtidigt i smyg skickat e-mail till politiskt inkorrekt för att de ska lägga upp deras kortfilmer, så de får mer klick?

Om jag hängde ut den dedikerade antirasisten som i privata sammanhang förklarar att han/hon inte alls tror på mångkultur, vill ha en progressiv invandring och kallar invandrare för “dom som står med bongotrummor och grejjer”?

Bonniers och Sd har f.ö. mer gemensamt än man i förstone tror.
  • Enter Sandman

Att få delta i ABF-kurser är ingen mänsklig rättighet.
    Jag står för att man inte ska kräva mer av andra än man är beredd att ge själv.
    Sd vill utesluta grupper ur samhället, alltså borde dom följdaktligen inte gnälla om dom själva blir uteslutna ur vissa sammanhang, i synnerhet när det handlar om sammanhang som går stick i stäv med deras egen ideologi.
    Men det är typiskt sd att sätta på sig offerkofta så fort dom inte får precis som dom vill.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?