• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 22:36:17 följande:
    Hörde just att 50.000 svenskar emigrerar varje år. Lite invandring kanske inte är så tokigt ändå..?
    Eftersom 700.000 människor saknar ett arbete, så är det bra att 50.000 får jobb utomlands varje år, eller vad de nu gör när de lämnar landet.

Med den takten så tar det 15 år innan alla har ett jobb i Sverige. Om inga nya flyttar hit förstås.
  • TheNarrator
    maria diaz skrev 2014-03-26 22:42:05 följande:
    Eftersom 700.000 människor saknar ett arbete, så är det bra att 50.000 får jobb utomlands varje år, eller vad de nu gör när de lämnar landet.

Med den takten så tar det 15 år innan alla har ett jobb i Sverige. Om inga nya flyttar hit förstås.

"Det var ingen tvekan om att farbror Joakims kalkyler var felaktiga, även om det skulle ta 1000 år..."
    Så sant som det var sagt.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-03-26 22:02:23 följande:
    Visst finns det korkade människor i SD, precis som i alla andra partier.
    Politiker som fuskar med skatten, bluffar med kontokort, eller stjäl sprit på systembolaget.
    Där är alla partier likadana kålsupare.

Det är fler invandrare som röstar på SD än på KD, FP, och C.

Ehm, nej. Det är liksom per definition inte sant - det skulle betyda att majoriteten av SD-väljarna var invandrare. Så är inte fallet.

Och det är skillnad på Monas Toblerone-fadäs och SDs fuskförsök med skattemedel, försök att ta över politiskt oberoende föreningar för att få tillgång till deras resurser, till Kents försök att ragga pengar till Avpixlat och sedan sno en rejäll dos av pengarna.

Och det är också skillnad på att stjäla på systemet och att kalla folk "babbe" eller "lilla horan", vifta med metallrör och hota folk.

Inget annat parti har en hatsite som Avpixlat.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-03-26 22:42:05 följande:

Du har förstås dels missat att det inte är ett mål att alla ska få jobb, tvärtom måste vi ha en rejäll dos arbetslöshet för att stävja inflationen, och dels så betyder färre invånare också mindre arbetstillfällen. Så nej, du får troligen inte lägre arbetslöshet av att folk flyttar ut, oavsett om de är svenskar eller invandrare.

Litet grundläggande kunskap om ekonomi är behjälpligt, vill jag mena.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-26 18:27:20 följande:
    Kan man rösta på SD med en kula mitt mellan ögonen?

Om man demonstrerar MOT SD så kanske man inte hade tänkt rösta på dem i alla fall?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 22:28:33 följande:

Ja säpo-vakter och poliser ska inte tysta folk. Förstår inte vad det är som är så hemskt med frågor från skolelever?

Är det ett hot?

Hot? Förstår du verkligen inte vad man skriver........? Skrämmande. Du skrev:

Återigen, personer med skyddsbehov som kommer hit eller har behov av att komma hit är den grupp av människor som säkerligen inte är högutbildade och kanske tom är analfabeter pga bristande offentlig verksamhet i sitt hemland.

Jag menar, det är knappast universitetsutbildade människor som måste fly från sina hemländer.

Och då undrar jag om universitetsutbildade inte behöver fly om det blir krig. För det är väl sådana människor som har skyddsbehov? Fattig är inte ett asylskäl. Inte dålig utbildning heller.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 22:36:17 följande:
    Hörde just att 50.000 svenskar emigrerar varje år. Lite invandring kanske inte är så tokigt ändå..?
    Nja tycker du verkligen att utflyttning av utbildad arbetskraft är bra om den fylls på av flyktingar som tar 10 år att få i arbete?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?