• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 09:36:29 följande:

Svält, epidemier, katastrofer, förtryck, förföljelse då?
    Fattigdomen har västvärlden en rejäl dos med skuld till, du menar alltså att vi ska vända ryggen till?
    Nej till svält av uppenbara skäl. Vilken sorts katastrofer pratar du om? Förtryck kanske. Förföljelse kanske.
    Vi kan inte ta hit människor enbart pga fattigdom, det är inte ett hållbart asylskäl. En miljard lever i extrem fattigdom, hur många av dem har vi plats för? Och vilka ska vi säga nej till?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 09:01:33 följande:
    Haha det här stör nog skiten ur Sd som menar att Zlatan inte är svensk. Nu håller inte övriga samhället med och han hamnar till och med på frimärke :)
    www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/zlicka-p...
    Lite roligt det där med Zlatan...folk ur kulturvänstern (batikhäxor o.d.), som i vanliga fall är totalt ointresserade av fotboll, blir helt till sig av honom - för att  de tycker han representerar nåt som de älskar -, och trots att han ibland slänger ur sig sådana där kommentarer som i vanliga fall avfärdas med "gubbslem" av östermalmsfeministerna, väcker nu ändå inte så mycket harm.

Det visar hur politiserad han har blivit. Folk ur etablissemanget sliter och drar i honom för att göra honom till "sin", och till "svensk" (då är det helt plötsligt ok med nationalism!?).

Ständigt och jämt detta hyckleri!

• Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 09:46:32 följande:

Nu skulle jag kunna anklaga dig för att vara korkad som du gjorde mot mig, men den stilen kör jag inte med :) Naturligtvis önskar jag en källa på att det enligt dig tar 10 år för en invandrare att komma ut i arbete. Jag har hört andra siffror.
    Jag trodde du visste redan. I den här artikeln står det ex att det tar 5-7 år att få en utlandsfödd AKADEMIKER i arbete. Hur lång tid tror du det tar för en analfabet/någon som enbart gått koranskola/en kvinna med slöja eller niqab/kvinnor från en kultur där kvinnor stannar hemma med barn osv?

Påståendet att det i genomsnitt tar sju år för invandrare att få ett jobb upprepas alltmer. Siffran är dels inte korrekt, och missförstås även om den vore korrekt. Den har blivit populär för att siffran ger sken av att problemet inte är så stort. Vänta sju år bara så har invandrare integrerats, det vär inte så farligt? Så tycks även Mikael Feldbaum tolka siffran.

I ett pressmedelande av regeringen kan man läsa att mediantiden från att en nyanländ fått uppehållstillstånd till arbete är sju år.

Notera att:

Siffran avser medianen, inte genomsnittet som Feldbaum skriver.

Siffran avser tid från när man får uppehållstillstånd, inte från när man kommer till Sverige.

Siffran avser det första jobbet, inte när man har integrerats på arbetsmarknaden. Många jobbar givetvis ett tag och blir arbetslösa igen.
    I stället att upprepa den svårtolkade siffran att mediantiden för att få ett jobb är sju år kan vi titta på andelen invandrare som är sysselsatta efter sju år. Efter sju år i Sverige var i enligt SCB i genomsnitt 55% av de två sista kohorterna invandrare som redovisas sysselsatta. Denna siffra inkluderar ändå invandrare från Nordiska länder, bland invandrare från t.ex. Irak var 40% sysselsatta efter sju år.

http://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar-1/bank-vill-bryta-monster-rekryterar-utlandska-akademiker/

http://super-economy.blogspot.dk/2013/01/tar-det-sju-ar-innan-invandrare.html

• Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 09:40:58 följande:

Varför använda ord som självförsörjande? Det låter lite som om du klappar honom på huvudet och säger "duktig invandrare" fast han är ytterst svensk och detta borde inte vara en fråga ens om inte Sd tjatat om att han minsann inte alls är svensk. Jaså hyllades zlatan där? För vaddå?
    Varför drar du upp avpixlat när jag skriver om Sd? Enligt Sd själva har avpixlat inget med partiet att göra (även om de flesta andra fattar att det är Sd som driver bloggen).
    Jag skrev Avpixlat för många som du kallar rasister läser där och majoriteten tycker Zlatan är en go kis.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 08:49:04 följande:

Källa på det?
    Utflyttningen kan vi inte hindra. Hur menar du att vi ska fylla på med befolkning i landet då? Tvinga folk att skaffa barn?
    Vi har ju en lite speciell migration f.n., i Sverige: Etniska svenskar med deg emigrerar och inmigranter utan deg, invandrar.

Oavsett det så är det bara att anpassa sig: Befolkningen i västvärlden kommer inte attöka som förr, utan snarare kanske minska en smula. Det är konservativt och t.o.m reaktionärt att eftersträva samma befolkningskurva i Sverige och andra västländer, som förr, och inte att anpassa sig till framtiden.

Har du missat Hans Roslund???

Kvinnor som är ute på arbetsmarknaden vill - i allmänhet - inte ha fler barn än knappt 2, och det sammantaget med infertila, de som inga vill ha, o.s.v., så blir befolkningskurvan närmast vågrät. Detta ser man även i tredje världen så fort de får det lite bättre.

Det är ju som är reaktionär när du vill ha samma befolkningstillväxt som på 1930-talet: Tillbakasträvare!

• sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-27 10:19:58 följande:
    Lite roligt det där med Zlatan...folk ur kulturvänstern (batikhäxor o.d.), som i vanliga fall är totalt ointresserade av fotboll, blir helt till sig av honom - för att  de tycker han representerar nåt som de älskar -, och trots att han ibland slänger ur sig sådana där kommentarer som i vanliga fall avfärdas med "gubbslem" av östermalmsfeministerna, väcker nu ändå inte så mycket harm.

Det visar hur politiserad han har blivit. Folk ur etablissemanget sliter och drar i honom för att göra honom till "sin", och till "svensk" (då är det helt plötsligt ok med nationalism!?).

Ständigt och jämt detta hyckleri!

Nationalism är alltid okej, problemet är bara att nazister/rasister/främlingsfientliga kallar sig felaktigt för nationalister för att det låter mer PK än sin riktiga ideologi.

Han har blivit politiserad pga Sd som ständigt känner sig manade att dela upp medborgarna i svenskar och icke svenskar. Hade Sd inte gjort det så hade det ingen brytt sig om detta, då hade han setts som svensk och inget annat.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 09:36:29 följande:

Svält, epidemier, katastrofer, förtryck, förföljelse då?
    Fattigdomen har västvärlden en rejäl dos med skuld till, du menar alltså att vi ska vända ryggen till?
    Jag trodde arvssynd var något för de tokreligiösa?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-27 10:22:21 följande:
    Jag skrev Avpixlat för många som du kallar rasister läser där och majoriteten tycker Zlatan är en go kis.

Och det kan du styrka på något sätt? Avpixlat är rasismens högborg och det gnälldes i högan sky över volvos reklam med zlatan. Naturligtvis har inlägget raderats numera men tack vare google kan man läsa cashade websidor:

"Vi kan i klippet ovan höra ett kort förhandssmakprov på låtens miljonprogramsarrangemang som doftar starkt av bushweed, gängkriminalitetens krutrök och brända bilar. Det är gjort av gamle hitmakaren Max Martin. Enligt uppgift ska även texten ha fått sig en anpassning till hur Sverige ser ut 2014 och enligt Ibrahimovic också bör se ut ? ?blandningar överallt?, ?bara att gilla läget och acceptera det?."

Och i kommentarsfälten kan man utläsa en rad felaktiga och kränkande uttalanden om zlatan, i vanlig ordning. Och botemedlet anses vara att rösta på Sd. Oväntat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?