• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 13:32:08 följande:
    Heterorelationer är överordnade homorelationer enligt kyrkopolitikern Roland Gustavsson, ännu en orsak att inte rösta på Sd i något val.
    wp.me/p2oCcR-3Dg
    Ytterligare ett i en lång rad av uttalanden som "avviker" från SDs partiprogram. Enligt textningen där ska nu kyrkopolitiker Roland Gustavsson straffas hårt. Kyrkopolitiker Roland Gustavsson är säkert inte medveten om det eftersom textning alldeles nyligen höll med honom.

Jag föreslår att SD tar fram en app som håller ordning på vad det är OK för medlemmar och sympatisörer att tycka från ena dagen till den andra så rättar sig säkert alla efter det. Hahahaha.

Finns det överhuvudtaget några SDare som läser partiprogrammet och ställer sig bakom partiets "officiella" syn på någonting överhuvudtaget?
  • Cal XVI Gustf
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-27 15:04:22 följande:
    Ja, faktiskt... märkligt att han anser sig vara vänster när han beter sig som extremhögern...
    Han har hållt på så i 15 år enligt artikeln. Jag har dock inte sett att någon inom extremvänstern tagit avstånd från något han gjort och ännu mindre sparkat ut honom utan han är fortfarande varmt välkommen där. Det skulle han nog tyvärr vara även om han lyckades ha ihjäl nån. Han har ju försökt ett antal gånger kan vi läsa.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-27 18:53:06 följande:
    Ytterligare ett i en lång rad av uttalanden som "avviker" från SDs partiprogram. Enligt textningen där ska nu kyrkopolitiker Roland Gustavsson straffas hårt. Kyrkopolitiker Roland Gustavsson är säkert inte medveten om det eftersom textning alldeles nyligen höll med honom.

Jag föreslår att SD tar fram en app som håller ordning på vad det är OK för medlemmar och sympatisörer att tycka från ena dagen till den andra så rättar sig säkert alla efter det. Hahahaha.

Finns det överhuvudtaget några SDare som läser partiprogrammet och ställer sig bakom partiets "officiella" syn på någonting överhuvudtaget?
    Nä. Partiprogrammet är mest alibit när folk börjar granska deras ord och handling litet väl närgånget. "Nej, men titta i partiprogrammet, vi ÄR inte rasister (så mycket)!!!!"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert

Folk älskar SD. Det är bara folk som har svårt att älska som hatar SD.

SD är freden och kärlekens parti.

• Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-27 20:06:32 följande:
    Folk älskar SD. Det är bara folk som har svårt att älska som hatar SD.

SD är freden och kärlekens parti.
    Det där var en äkta reinfeldtare. "Om man bortser från de som inte tycker om SD så gillar folk SD!"
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-27 20:43:40 följande:
    Det där var en äkta reinfeldtare. "Om man bortser från de som inte tycker om SD så gillar folk SD!"
    Reinfeldt är smart, men hans politik är värdelös.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-27 20:53:10 följande:
    Reinfeldt är smart, men hans politik är värdelös.
    Ändå gillar du SD som röstar MED Reinfeldt!?
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-27 15:47:53 följande:
    Å andra sidan har anti-SD försökt ta billiga poäng på Breivik hur länge som helst nu. Kan inte se att det är mer smaklöst när SD försöker.

Det är väl slutsatsen i sig som är långsökt och smaklös.

"Invandringskritiker" inom SD och utanför har ju i flera årtionden försökt ta billiga poänger av 9/11 eller av andra händelser i andra länder eller av varenda våldtäkt eller mord eller misshandel som kan härledas till invandring eller antirasism?

Är det mer ok?

Att man gör poänger av en av Europas värsta terrorister i modern tid, och utifrån hans högerextrema åsikter är knappast konstigt?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?