• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-27 20:55:44 följande:
    Ändå gillar du SD som röstar MED Reinfeldt!?
    Även Vänsterpartiet röstar med Reinfeldt i vissa frågor. Försök inte.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-27 15:05:39 följande:
    Kan kan vi, Jimpa kan ju göra en Nordkorea och stänga gränserna åt BÅDA hållen.

Haha vi får kalla honom Jim Jong Un
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 21:02:30 följande:

Haha vi får kalla honom Jim Jong Un
    Kim Jong Åkesson låter mer ursvenskt!! :-P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-27 21:01:32 följande:
    Även Vänsterpartiet röstar med Reinfeldt i vissa frågor. Försök inte.
    I enskilda frågor, ja, kanske. Men inte så troget och envist som SD gör. Och det är du som kritiserar alliansen här. Så det är du som sitter med dubbelmoraltröjan.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-03-27 18:53:06 följande:
    Ytterligare ett i en lång rad av uttalanden som "avviker" från SDs partiprogram. Enligt textningen där ska nu kyrkopolitiker Roland Gustavsson straffas hårt. Kyrkopolitiker Roland Gustavsson är säkert inte medveten om det eftersom textning alldeles nyligen höll med honom.

Jag föreslår att SD tar fram en app som håller ordning på vad det är OK för medlemmar och sympatisörer att tycka från ena dagen till den andra så rättar sig säkert alla efter det. Hahahaha.

Finns det överhuvudtaget några SDare som läser partiprogrammet och ställer sig bakom partiets "officiella" syn på någonting överhuvudtaget?

Nä det är en bunt frifräsare hela högen :) Men de får gärna fortsätta så, det tjänar vi på :)
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-27 21:03:00 följande:
    Kim Jong Åkesson låter mer ursvenskt!! :-P

Ja han kallar sig ju nationalist :)
  • Naranjos

Vem kan hitta något negativt i detta? Anledning till hat, någon?

"Sverigedemokraterna vill sänka skatten för pensionärerna mer än något annat parti föreslagit. 

Vi vill också särskilt satsa på de fattigaste pensionärerna genom att höja garantipensionerna samt sänka högkostnadsskydden för vård och medicin. 

Detta är inga tomma ord. SD vill finansiera åtgärderna genom omfattande omprioriteringar vilka i detalj beskrivs i vår budget.

Pensionärerna är en prioriterad grupp hos oss. Vi upprörs över ett land som inte värnar och vårdar sina gamla. Ett land som inte tar lärdom av deras erfarenheter och visdom. Ett land som inte visar sina gamla vederbörlig tacksamhet för ett solidariskt värv för välfärd, trygghet och gemenskap - det är en förlorat nation! 

En nation med så allvarliga brister visar på en ansvarslös undfallenhet och en av våra uppgifter som Sverigevänliga politiker är att målmedvetet rätta till dessa brister".

• nihka

Jag ser att det anvämnds fetstil och understrykningar så jag hänger på och ökar på i en kombination med kursivt.

Angående "Heterorelationer är överordnade homorelationer enligt kyrkopolitikern Roland Gustavsson":

Ytterligare ett i en lång rad av uttalanden som "avviker" från SDs partiprogram. Enligt textningen där ska nu kyrkopolitiker Roland Gustavsson straffas hårt. Kyrkopolitiker Roland Gustavsson är säkert inte medveten om det eftersom textning alldeles nyligen höll med honom.

Jag föreslår att SD tar fram en app som håller ordning på vad det är OK för medlemmar och sympatisörer att tycka från ena dagen till den andra så rättar sig säkert alla efter det. Hahahaha.

Finns det överhuvudtaget några SDare som läser partiprogrammet och ställer sig bakom partiets "officiella" syn på någonting överhuvudtaget?

Slänger även in lite extra skiljetecken!!!???!!!

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-27 20:55:44 följande:
    Ändå gillar du SD som röstar MED Reinfeldt!?
    Vilket sossarna också gör i de flesta fall. När ska du sluta med det fåniga icke-argumentet?
  • sjuttiofemman
    Naranjos skrev 2014-03-27 22:34:47 följande:
    Vem kan hitta något negativt i detta? Anledning till hat, någon?

"Sverigedemokraterna vill sänka skatten för pensionärerna mer än något annat parti föreslagit. 

Vi vill också särskilt satsa på de fattigaste pensionärerna genom att höja garantipensionerna samt sänka högkostnadsskydden för vård och medicin. 

Detta är inga tomma ord. SD vill finansiera åtgärderna genom omfattande omprioriteringar vilka i detalj beskrivs i vår budget.

Pensionärerna är en prioriterad grupp hos oss. Vi upprörs över ett land som inte värnar och vårdar sina gamla. Ett land som inte tar lärdom av deras erfarenheter och visdom. Ett land som inte visar sina gamla vederbörlig tacksamhet för ett solidariskt värv för välfärd, trygghet och gemenskap - det är en förlorat nation! 

En nation med så allvarliga brister visar på en ansvarslös undfallenhet och en av våra uppgifter som Sverigevänliga politiker är att målmedvetet rätta till dessa brister".

Är någon enda politiker i riksdagen inte sverigevänlig? Sd brukade iofs kalla vissa politiker för landsförrädare...i deras värld är det landsförräderi att vara medmänsklig.

Det finns många orsaker att ogilla Sd, tex hatar de feminismen trots att denna endast kämpar för ett jämställt samhälle. Men hår under armarna är tydligen upprörande för Sd..

Hade Sd levt efter sin egen politik så skulle folk inte ha något att klaga på, men så är inte fallet. Långt därifrån. 63 Sd-politiker har blivit uteslutna pga rasistiska uttalanden och många fler borde ha följt med i den strömmen av rasister.

Där har du två exempel till att en överväldigande majoritet av väljarna inte röstar på Sd.

PS. Att Sd måste poängtera att det de påstår inte är tomma ord, kan det ha att göra med deras "nolltolerans" som faktiskt var tomma ord då en hel del politiker inkl Åkesson inte blivit uteslutna?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?