Inlägg från: Anonym (orkar inte mer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orkar inte mer)

Amma i 6 månader annars dör hon?

Anonym (BM) skrev 2013-11-02 22:51:54 följande:
    Vet du vad PDS är? 

PDS är plötslig spädbarnsdöd  

Spädbarn är det efter det kommit ut från magen.  
    Snälla: RESPEKT!!!!!
    Skit samma sa jag!!! 
    Anonym (BM) skrev 2013-11-02 23:03:52 följande:
    BM är en förkortning på barnmorska. Och om du inte vet vad en barnmorska jobbar med så finns det google.se. Väldigt bra sida. 

Hon var inget spädbarn när hon dog i magen.  
    Du är väldigt okänslig för att vara en sk barnmorska.....
    Anonym (BM) skrev 2013-11-02 23:07:34 följande:
    Nej, det är jag inte. Jag rättar enbart felaktigheter. Och ja, jag är både leg. barnmorska och leg.sjuksköterska och irriterar mig på felaktigheter. 
    Jo, du är okänslig imed att du inte respekterar vad vi skriver till dig i ett känsligt forum som "förlorat barn".
    Då är sådana här rättelser orelevanta, borde väl du förstå!

Du river upp mer än vad du tror. 
    Anonym (Stödgrupp) skrev 2013-11-02 23:10:08 följande:
    Ts, jag ber om ursäkt för det här. Jag önskar dig all lycka! Du kommer ta dig igenom det här med rätt hälp och stöd. Tillåt dig sörja samtidigt som du gläds åt alla dina barn. Jag kommer inte läsa den här tråden något mer.
    Tack och kram!
    Anonym (BM) skrev 2013-11-02 21:12:32 följande:
    Många rekommenderar andningsalarm för att vara på den säkra sidan. Men när väl alarmet utlöser, barnet har slutat att andas så är det oftast för sen att göra nåt åt det. Andningsalarm inviger till en falsk trygghet. Dör barnet så dör det även om det finns andningsalarm. 
    Larmet larmar efter 20 SEKUNDER.
    Min BARNMORSKA på MVC har frågat mig frågor och jag har INTE förlossningsdepression din outbildade känslokalla människa!

Vi har:

andningslarm
    bara 2 tunna filtar, inget täcke
    tajt stretchat lakan så inga flikar sticker upp eller att det bullar sig
    ingen kudde
    spjälsängen tätt emot min säng

idag vaknade hon på magen hon brukar oftast skrika och gnälla när hon ligger på magen men idag låg hon och log...visst blev jag glad att se henne, men oron kom smygandes nu.tacka gudarna att jag har larm! 

Anonym (OCD) skrev 2013-11-03 12:24:49 följande:
    Hört talats om OCD? Tvångssyndrom som skapar tvångstankar och sedan tvångshandlingar.
    Min pojkvän lider av OCD och det vanliga är att låsa dörren flera gånger, vara rädd för att det ska börja brinna efter att man släckt lampan, eller att vissa saker ger otur m.m. Trots att man VET att man låst dörren så måste man för säkerhets skull kolla upp det några gånger till, eller att du vet egentligen att det är väldigt osannolikt att det skulle gå någon säkring när du släcker lampan så det börjar brinna så kan du inte låta bli att tänka tanken och lugna dina tankar genom att göra åtgärder.
    Det finns även något som heter ROCD (relations ocd) detta gör att man är rädd för att folk man älskar bli skadade, och man kan även vara rädd för att själv göra det trots att det är helt osannolikt. Vissa gömmer tex köksknivar för att dom är rädda att gå upp och mörda någon i sömnen.
    Detta kan komma efter en tragisk händelse som du ju har vart med om men går att behandla med KBT, Min kille har gjort oerhörda framsteg genom att gå till psykologen trots att han var livrädd först :)
    ROCD stämde bra in på mig....

Tex: om jag och min man bråkar och han går ut, så tror jag att han kommer att begå självmord med bilen.

Om jag och min son bråkar så tror jag att han skall gå ut och hänga sig eller liknande.

Om jag låter köksdörren vara öppen på natten så tror jag att min lilla pojk skall gå upp och ta knivar och mörda oss andra.

etc etc...
    nu blev jag rädd  

Min dotter har börjat lägga sig på mage och sova nu! Jag får panik! hjälp mig nån!!!!

Anonym (mir) skrev 2013-11-03 21:31:42 följande:

om hon är så stark att hon kan vända sig minskar risken enormt, de sa bvc till mig när min dotter gjorde så.. men vill du tvinga till sidoläge finns speciella ligg-läges-kuddar (om du känner dig tryggare ser ja inget fel i de..) dom används mest om barnet vill ligga på ena sidan så huvudet blir missformat.. sett nya på tradera tex...
    hon har svårt att vända sig från mage till rygg!! så när hon väl vänder sig till mage så kan hon inte vända sig tillbaka

Nu låg hon med näsan rakt ner i sängen! jag kommer fan inte kunna sova inatt!!

Svar på tråden Amma i 6 månader annars dör hon?