Amma i 6 månader annars dör hon?
sitter här och gråter, så fort jag vänder henne till rygg så rullar hon runt och borrar in näsan i madrassen...hur fan skall jag orka?
sitter här och gråter, så fort jag vänder henne till rygg så rullar hon runt och borrar in näsan i madrassen...hur fan skall jag orka?
HUR ska jag tänka för att inte sätta mig mer i fördärvet?
Hur tänker ni som har /haft bebisar ang deras sovpositioner, psd, amning etc.
Hur håller ni er lugna?
Jag vill veta.....
Ang natten som var: jag gick in, försökte vända på henne. Hon låg på rygg då jag somnade, men på mage när jag vaknade. Jag tänkte: så länge hon iaf ligger på rygg då jag somnar...då är jag nöjd, då slipper jag iaf se henne i magläge och drömma mardrömmar om det..
PSD är upp till 1 år och barn skall sova på rygg tills de är 1 år.
Störst risk är upp till 6 månader och ligger barnet med näsan rakt ner så kan den andas in sin egna luft och kan dö av det.
Hittade svaret på min egna fråga.
USA verkar ha bättre koll än detta skitland....
Går in och tittar på min dotter som har lagt sig på mage...försöker vända henne till rygg, men hon vänder sig snabbt till mage igen.(Dock kan hon inte lägga ena armen framför sig utan hamnar alltid under kroppen
)
Jag står och tittar på henne, känner en tår falla...inser att även om jag vänder henne flera gånger så kommer hon antingen 1.) vakna och skrika och hela dagen är förstörd...typ...2.)hon lägger sig på mage igen
i detta ögonblick förstår jag: jag kan inte göra ett skit