Inlägg från: Anonym (orkar inte mer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orkar inte mer)

Amma i 6 månader annars dör hon?

Mammatillfilur skrev 2013-11-11 10:31:08 följande:
    Därför att man har såg på 90-talet att PSD förekomsten i Japan och Korea var väldigt låg jämfört med övriga länder och där har man dom tradition att lägga spädbarn på rygg. Men att barnet ligger på mage är inte hela sanningen bakom PSD det är bara EN av många RISKFAKTORER. Likaså om bebisen är en pojke, vägde lite vid födelsen, om någon röker i dess omgivning, för låg eller hög kroppstemperatur.
    TS än en gång det är riskfaktorer men inte orsaken bakom PSD. Orsaken varför PSD sker är det många forskarlag som forskar om fortfarande...man vet än i dag inte till 100% varför vissa barn dör och vissa inte. Men det mesta pekar på en omognad i hjärnan och andningscentrum i hjärnan. Bebisar sover godare och bättre på magen vilket gör att något inte aktiveras som det ska i hjärnan på de barnen som dör i PSD. Men vi vet ännu inte vilka barn som dör eller inte...Det är ju inte så att alla barn som ligger på magen dör av PSD eller är i ens närheten. Snälla TS....sök hjälp.
    Att inte ha börjat sörja efter 7 år är inte friskt!!
    Själv forskar jag just inom PSD men lämnar tråden då jag mår så dåligt att läsa om din själviskhet mot din familj och dina barn. Dina inlägg visar ju bara att du vill må dåligt och att du har någon konstig vinning i det också....
    jävla idiotinlägg från dig på ren svenska!
    Mammatillfilur skrev 2013-11-11 10:31:08 följande:
    Därför att man har såg på 90-talet att PSD förekomsten i Japan och Korea var väldigt låg jämfört med övriga länder och där har man dom tradition att lägga spädbarn på rygg. Men att barnet ligger på mage är inte hela sanningen bakom PSD det är bara EN av många RISKFAKTORER. Likaså om bebisen är en pojke, vägde lite vid födelsen, om någon röker i dess omgivning, för låg eller hög kroppstemperatur.
    TS än en gång det är riskfaktorer men inte orsaken bakom PSD. Orsaken varför PSD sker är det många forskarlag som forskar om fortfarande...man vet än i dag inte till 100% varför vissa barn dör och vissa inte. Men det mesta pekar på en omognad i hjärnan och andningscentrum i hjärnan. Bebisar sover godare och bättre på magen vilket gör att något inte aktiveras som det ska i hjärnan på de barnen som dör i PSD. Men vi vet ännu inte vilka barn som dör eller inte...Det är ju inte så att alla barn som ligger på magen dör av PSD eller är i ens närheten. Snälla TS....sök hjälp.
    Att inte ha börjat sörja efter 7 år är inte friskt!!
    Själv forskar jag just inom PSD men lämnar tråden då jag mår så dåligt att läsa om din själviskhet mot din familj och dina barn. Dina inlägg visar ju bara att du vill må dåligt och att du har någon konstig vinning i det också....
    du kan fara och flyga från den här tråden, vill inte se ditt nick mer här! HEJ DÅ MED DIG!!
    mammastitch skrev 2013-11-12 11:41:48 följande:
    Ett bra inlägg!

Andningslarmet larmade nu ikväll för första gånge på 5 måmader.....

Jag har aldrig vart så rädd i hela mitt liv...

Vi misstänker att plattan flyttat sig under madrassen....men vet inte. Tösen mår bra...men vi vet ju inte vad som utlöste larmet.

Jag skrek efter min man och vi sprang in båda två..

Fy fan jag mår så dåligt nu....

Både jag och min man är fortfarande helt skärrade....

Så nu känns det som att man står på ruta noll igen....

Mamapingu skrev 2013-11-21 07:55:32 följande:
    Det är jättevanligt med falska larm när man använder andningslarm. Därför de inte rekommenderas.

Jo det vet jag.Men för det första så är det Babysense 2, bland det bästa du kan hitta.

Sen har der ALDRIG larmat innan.Så varför just nu?....

Larmet märkte inte av någon andning, därför larmade den.

Den gjorde vad den är byggd att göra.

Anonym (sök hjälp.) skrev 2013-11-21 08:16:09 följande:
    Sök hjälp som sagt istället för och sitta här och grina.. Du mår ju knappast bättre av det + ditt tänkande och beetende är ju inte friskt!
    iskalla människa!
    både jag och min gubbe blev livrädda igår och han kollade henne hela tiden sen efter det!
    LARMET GICK AV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
    "Babysense II är certifierad som medicinsk utrustning klass IIb, i enlighet med CE Directive 93/42/EEC annex III, VI. Babysense II är även ISO-certifierat. För att få dessa klassificeringar utsätts produkten för mycket hårda kvalitets- och tillförlitlighetstester, vilka ställer mycket höga krav på produkten."
    Anonym (cirrus) skrev 2013-11-21 08:25:14 följande:
    Det kan vara jobbigt att söka hjälp. Du behöver inte göra det själv, be din sambo ringa vården, beställa tid och följa med dig dit. För att göra det finns inga hinder. För NÅGOT nör du verkligen gör, vilket många snällt meddelat. Du kommer inte må bättre automatiskt och du och din familj förtjänar att du blir mer avslappnad och på sikt kanskect o m lycklig.
    Vi misstänker att plattan flyttat sig under madrassen....men vet inte. Tösen mår bra...men vi vet ju inte vad som utlöste larmet.

Anonym (cirrus) skrev 2013-11-21 08:38:55 följande:
    Men just det faktum att du sätter ett tekniskt andningslarm som garant för hela livet visar att du /ni behöver hjälp. Det finns väl inget att förlora på att söka hjälp?
    Min gubbe hade en hälsning till er alla som svarat bryskt idag: "idioter!"
Svar på tråden Amma i 6 månader annars dör hon?