Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Gravidtråd för oss som är över 35

Kul med en tråd för oss över 35, jag hakar gärna på! 

Jag plussade i fredags med tvåan efter att ha försökt i 1,5 år så jag är överlycklig! :) 
    V 4+3 idag. 

Det är helt galet men jag kände att av graviditeten en vecka innan jag plussade & det var enda anledningen att jag testade så tidigt (BIM -5). 

Nu är magen jättesvullen, jag kunde knappt knäppa mina jeans idag... 

• emjh
    kajsamupp skrev 2014-01-22 21:03:47 följande:
    Jag är så ledsen för din och din familjs skull, så oerhört sorgligt. 
    Stor kram. 
  • emjh
    Kaa76 skrev 2014-01-23 00:21:05 följande:
    Och nu går jag in i vecka 12! SÅ skönt! Har tid för koll av både myom och bäbis halv tio i morgon, skall bli skönt att se den igen, denna gång tror jag verkligen att allt är bra :)
    Jag hade ett ganska stort myom när jag väntade min dotter, det slutade med att de opererade bort det v 22. Jag mådde knasigt illa när jag väntade henne & jag har funderat på om det finns ngt samband med myomet. 

Fördelen med knölen var alla extrakoller, nackdelarna många. Hoppas ditt inte ställer till med problem!
  • emjh
    Kaa76 skrev 2014-01-23 20:26:20 följande:
    Isch, låter så där att behöva operera bort det under graviditeten :( Jag hoppas på att de kan ta det vid snittet i stället. Mår faktiskt bättre nu än med mina andra barn så jag vet inte, men det är väl olika för oss alla. Och jo, försöker tänka på det, är så orolig av mig ändå att extra kontroller är väldigt välkomna. 
    Ja det var ingen höjdare, inte säkert att bebisen skulle överleva och de opererade bara för att de trodde det var en cancertumör. Jobbiga veckor innan jag fick besked.  Men allt gick galant. :)  Ca 10 cm i diameter var mitt myom. Hade nog fler förresten för jag var på ngn återkontroll för det. 
  • emjh

Jag har också kraftig huvudvärk. I förrgår började jag dessutom hosta och nu känns det som att jag håller på att hosta sönder både lungor, mage och hals... :(  Hostmedicin är väl inte så bra att ta? Får nog ringa VC och kolla (har inte kontaktat min BM än).  

• emjh
    Snowgirl skrev 2014-01-24 10:53:53 följande:
    Tack för pepp, men jag såg med egna ögon att säcken var tom. Det var liksom ingen tvekan. Dessutom var jag på specmödravården och de har riktigt bra maskiner.
    Ånej vad ledsamt! :(   Stor kram till dig. 
  • emjh

Jag har ingen aptit alls, har inte ätit sedan frukost och är inte ens hungrig... Men så är jag dunderförkyld också och det gör ju inget för att främja aptiten. I fredags hade jag 39,8 och trodde jag fått influensa men nu är det aningen bättre.

Värre är att min dotter, som vi trodde var bra igen efter 4 dagar hemma från dagis, återinsjuknat och nu är jättesjuk. Troligen öroninflammation på gång. 

Ingen rolig helg i den här familjen. Jag antar att jag blir värre sjuk än vanligt pga graviditeten. 

• emjh

Jag har varit sjuk i 1½ vecka. Började hosta förra onsdagen och har hostat sedan dess. Bihålorna värker. 
    Har inte varit helt frisk sedan jag blev förkyld i mellandagarna och nu är jag rejält trött på detta. 

Jag tror jag blivit extra sjuk pga att jag är gravid - sämre immunförsvar och allt det där. 

Blä. Ursäkta gnället. Det positiva är att halsbrännan inte är lika jobbig pga att allt annat är värre. :D

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35