Gravidtråd för oss som är över 35
Beklagar att även du råkat ut för det. :(
16+3 idag tror jag (har inte alls samma stenkoll som förra gången ) och är hemma från jobbet idag - kombon förkyld och ont i magen/kraftigt illamående var ingen höjdare.
Är väldigt trött på mina "kräkdagar", men jag hade många sådana sist också. Vår personalchef var jätteförvånad över att jag mått illa så mkt och ropade ut över hela vår avd. att hon hade minsann inte mått illa en enda dag... Suck.
Hur som helst känner jag av mitt lilla pyre ganska mycket. Jättemysigt när det rör på sig därinne.
Knappt två veckor till RUL och jag är minst lika spänd på att få se om jag har myom som jag är på att få se bebisen. Hoppas jag slipper se några knölar den här gången!
Hoppas alla haft en skön påsk!
Jag har (för första gången någonsin?) gått ned i vikt under påsken.
Totalt sett väger jag lite mindre nu än när jag blev gravid. V. 17+1 idag.
Misstänker att en del av mitt illamående kan vara hunger men det blir ju lite av en ond cirkel när man sällan är sugen på något.
Men förutom att illamåendet hänger kvar litegrann mår jag kalas. Magen börjar synas och bebisen hoppar runt därinne. Igår provade jag ficklampetricket och gav effekt direkt. Min man tycker jag är taskig men det är skönt att känna att den lever därinne.
DragonWoman: Fy vad trist.
För egen del är jag jätteglad! Vi var på RUL idag och jag var lite, eller tom. ganska, orolig innan (det var samma förra gången). Så fick vi komma in och det var en jättebra tjej som gjorde undersökningen, supertrevlig.
Vi fick otroligt tydliga bilder på skärmen, maken fick filma och vi fick tre fina bilder med oss hem.
Fina proportioner, datumet stämmer (fast hon sa BF 27/9 medan min BM säger 28/9, dock är jag i v18+2 enligt båda). :)
Puh, känns så himla skönt.
Tack alla, jag är så himla glad!
Tack alla, det värmer! Vi kollade inte kön. Min man ville men jag sa att vi bara kunde kolla om vi höll svaret för oss själva och det ville inte han. :) Tidigare fick man inte veta i vårt landsting pga att man haft sena aborter pga "fel" kön (så fruktansvärt), men jag har hört att de får tala om nu. Jag bad dock att hon skulle kolla om det syntes något myom men tack & lov såg hon inget.