Gravidtråd för oss som är över 35
Jag hade ju för mig att min BM sagt 28/9, men enligt listan hade jag ju 27/9 precis som de sa på RUL, så jag måste ha glömt vad BM sa (som vanligt på sista tiden).
Jag hade ju för mig att min BM sagt 28/9, men enligt listan hade jag ju 27/9 precis som de sa på RUL, så jag måste ha glömt vad BM sa (som vanligt på sista tiden).
Skönt att höra att fler än jag är virriga och glömska. Blir ju ganska komiskt ibland...
Jag känner fortf. en stor trötthet, v19+1 idag och förra gången var jag piggare. Nu måste oftast lägga mig en stund varje dag efter jobbet trots att jag jobbar 80%. Som tur är gillar min treåring att "mysa i sängen" så vi ligger där en stund och läser böcker osv. Men vi brukar stanna till vid en lekpark på vägen hem så hon får leka av sig lite extra innan.
Har börjat få huvudvärk igen också, spränger till varje dag. Drygt.
Idag har jag hämtat ut en blodtrycksmätare på posten! Jag är lycklig som ett barn för jag tycker det är så kul att kunna mäta själv, haha.
Både mamma och pappa har fått högt blodtryck och eftersom jag själv låg lite högt sist (140/89, ligger ofta runt det) så gick vi ihop om en mätare. Inte för att det behövdes, den kostade bara 400.
Har hur som helst kollat ikväll: 119/76 el 79 (det var det där med minnet) och det känns ju betydligt bättre. Pulsen låg på 92 men det är inte heller ovanligt, jag har hög hjärtfrekvens i vanliga fall och pulsen blir ju inte precis lägre när man är gravid.
Hur som helst, för den som är nyfiken på sitt tryck kan jag rekommendera en apparat, superenkel att använda.
Idag har jag nästan glömt att jag är gravid. Hela familjen har hjälpts åt att röja i en trädgård och med en treåring som bara hittar på bus och ett större barn som av ren obetänksamhet gjorde att huvudkranen till vattnet fick stängas av åtm. till imorgon så har tankarna verkligen varit på annat håll.
Jag kommer få betala för det här imorgon tror jag...
Imorgon är det dock städdag i föreningen och eftersom jag är med i styrelsen förväntas jag vara med både innan och efter. Så åtm. 9.30-12.30 med det, sen måste jag fortsätta hjälpa till med ett inomhusprojekt och sen ska jag helst sätta mig med föreningens bokföring på kvällen. Jag känner hur blodtrycket rusar bara jag tänker på det.
Jag är helt slut. Kom hem till kaos (det var fint igår men med den där treåringen hemma är det knappt någon idé att städa) och så skulle jag plocka ur diskmaskinen. Jag satt bara och tittade på den och sen gav jag upp.
Puh... nästan så det blir skönt med måndag och kontoret igen. :D