Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Gravidtråd för oss som är över 35

Maramina skrev 2014-07-02 08:24:07 följande:
    Hinnsvepningen gav effekt, även om bebis inte är här än. Däremot så fick det vattnet att gå igår eftermiddag. När detta hade konstaterats fick jag välja på att bli igångsatt alternativt avvakta på att värkarna kommer av dig själv. Då klockan var elva på kvällen valde vi att åka hem för att sova. Nu på morgonen jag börjat känna av värkar, så förhoppningsvis blir det bebis under dagen

Åååååh, så spännande! Lycka till!!!
  • MjölkChoklad
    Maramina skrev 2014-07-02 22:33:17 följande:
    Nu är väntan slut för vår del! Strax innan 18 kom hon, 50 cm lång och 3760g "tung" liten dam med både en massa hår och en tand Allt gick jättefort. Jag tror att jag fick värkstimulerande vid tre och som sagt var vid sex var hon här.

Stort GRATTIS!!! Så underbart!!!!!
  • MjölkChoklad
    mallan74 skrev 2014-07-14 20:54:11 följande:

V 41+3 kom vår son till världen, mitt under fotbolls-VM-finalen såklart :). Gick hemma i 15 timmar med värkar. Väl framme på förlossningen var jag fullt öppen o det tog 45 min till han va ute :). Lycka till med era kommande bebisar :)

Stort grattis!!!!
  • MjölkChoklad
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-07-16 10:02:24 följande:

Fick en liten flicka den 7/7. Allt gick bra.

Grattis, grattis!!!

Händer en del i tråden när man inte läser på ett tag
  • MjölkChoklad
    Scarlett01 skrev 2014-07-19 12:29:20 följande:

Vi fick lov att åka tillbaka till förlossningen på onsdag kväll, då var värkarna kraftiga och täta igen. Väl där kom de bara tätare och tätare och blev starkare och starkare. Till slut bara några sekunder emellan, så de beslutade om en tidig epidural som var som himmelriket Sen tog det 20 h för tappen att öppna sig 7 cm, sen hände det inget mer så det blev snitt. Nu är hon här vår prinsessa, helt underbar lycka <3

Grattis till er lilla prinsessa! Skönt att allt gick bra trots utdraget förlopp o kejsarsnitt!
  • MjölkChoklad
    Aftonstjärna skrev 2014-07-20 08:41:39 följande:

Idag ska vi och snusa bebis <3 Vi ska få träffa min svågers 5 dagar gamla tjej!

Själv är jag i vecka 27 och mår bra, trots värmen! Orkade sitta uppe till klockan 1 i fredags då vi grillade med vänner. Har lämnat bort (så gott som) allt vitt socker och det verkar som om det hjälper mot svullnaden i händer och fötter? Har börjat må illa så fort jag ätit godis el liknande denna graviditet, så bestämde mej för att låta bli och det går riktigt bra! Finns ju så mycket annat gott man kan äta! Var det någon annan här inne som väntar barn i höst? Hur mår ni? 

Vecka 26 idag BF 2/11, men hoppas på oktoberbebis Värmen är ganska OK, så länge jag inte behöver göra något - Hahahahaha. Går inte riktigt att slappa hela tiden trots semester
  • MjölkChoklad
    Sessan78 skrev 2014-07-24 16:15:45 följande:

Hej på er! Här kommer en liten uppdatering från tvåbarnsmamman!

Vi fick en liten flicka på 3450 g och 50 cm den 21/7. Helt perfekt och underbar! Mitt planerade snitt gick bra men det var enklare första gången. Förlorade betydligt mer blod den här gången, mådde illa då blodtrycket låg på 75/40, och ärrvävnaderna från förra snittet försvårar visst alltid så det tog längre tid hela proceduren. Hade väldigt ont de första två dagarna, men nu börjar det kännas bättre. Belöningen är värd allt och lite till.

Man får ju en läkarkontroll då barnet är ca ett dygn. Som vi anade, men hoppades att det inte var så, så var lillans höfter inte bra. Full höftledsluxation på båda höfterna så det blev von rosenskena i 6 veckor och frejkabyxa i ytterligare 6 veckor... Tufft besked för en nyförlöst hormonell mamma! Tur att tiden går fort ibland. Bättre göra det nu än när hon blir äldre...

Stort grattis {#emotions_dlg.flower} Beklagar höftledsluxationen - hoppas veckorna går fort!
  • MjölkChoklad

Försökt att läsa i kapp lite.

Grattis till er som fått era små Baby

Beklagar sorgen Kroken!

Välkommen alla nya

Jag går in i vecka 30 imorgon och börjar även jobba nästa vecka efter lång sommarledighet. Ska bara jobba ca 6 veckor sen går jag på ledighet - går 1 månad innan BF. Mina tidigare barn har kommit 1-2 veckor före BF, så hoppas att det blir så även denna gång - men man vet ju aldrig

Jag har en del sammandragningar - minsta lilla stress eller så, så blir magen stenhård. Försöker lyssna på kroppen och ta det lugnt, men blir kanske svårare när jag börjar jobba igen...

• MjölkChoklad
    Kaa76 skrev 2014-08-19 01:58:05 följande:

Hej!  Insåg att jag inte skrivit något alls om hur det gått för oss. Hade en riktigt jobbig graviditet då jag drabbades av ett hjärtfel i v. 26 (tror jag det var?). Min lilltjej föddes tillslut med akut snitt i v. 36. Om någon vill läsa om oss har jag postat en förlssningsberättelse på min blogg. me-and-my-life-and-my-belly.blogspot.se/2014/08/update-in-swedish-english-version-is.html

Grattis till en liten tjej! Så jobbigt ni haft det! Ta hand om er {#emotions_dlg.flower}
  • MjölkChoklad
    Aftonstjärna skrev 2014-08-21 15:27:19 följande:

Går in i vecka 32 idag och börjar plötsligt känna mej väldigt gravid. Magen syns och känns, halsbränna hela dagen och fogarna ilar av korta promenader. Och trött är jag också! Så går det när semestern är slut och man ska försöka jobba och vara produktiv Skrattande Så nu tänker jag lyssna på min kropp och lägga mej ner med en bok!  

Vecka 30 här och börjat jobba igen - fy så trött jag är!! ZzzzZZZzz
    DragonWoman skrev 2014-08-21 21:59:31 följande:

Usch är så irriterad. Åkt på en förkylning, underbart när man redan är halvdöd av trötthet och massa måsten hemma den lilla är oxå förkyld och underbart gnällig. Sen är jag mer än lovligt irriterad på myndigheter. Sonen ska utredas för adhd och innan det kan komma igång måste det ske möte med skola, soc, bup mm. Så ifrån att undvika september eftersom bf är då. Och vad får man för tider? Jo hela jävla september uppbokad för möten anländer bebis mitt i allt drar det ut ännu mer på tiden.... Gaaaah!!! Så less på deras låga fattningsförmåga och att de inte inser vilken stress detta orsakar!

Åh, så jobbigt
    tjallamallan skrev 2014-08-22 12:57:46 följande:

En tråd för mej, va kul ????. Är snart 36 år fyllda och väntar mitt tredje barn i april. Känns som en hel evighet dit, men med tanke på hur fort tiden går så är det ju snart dags.

Välkommen
    PoL skrev 2014-08-21 15:58:41 följande:
    Hihi helt rätt! Hoppas det är en bra bok

Själv har jag inte kommit till läsabokstadiet med en två-åring i huset
    Nä, så blir det ju inte mycket tid till läsande Sist jag fick barn var det ganska tätt  - storebror var 22 månader när lillebror kom. Nu är yngste sonen 5 år - så denna gång finns det mer tid för läsande

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35