PoL skrev 2014-09-03 13:42:13 följande:
Ajdå! Läskigt. Och frustrerande när du inte får bättre stöd. Kanske du kan åka till Antenatal o be om hjälp pga oro?
Jag var inne på Antenatal i Gbg igår pga minskade fosterrörelser. Var rätt orolig då busbebis känts mindre frekvent o med mindre styrka i ett par dar. Ctg visade på bra hjärtljud men jag nöjde mig inte med det utan väntade in läkare o ul. Tog (faktiskt) hela dan i väntrummet där vi var många som behövde hjälp, men till slut så! Läkaren hittade ingen orsak men konstaterade att allt ser bra ut. Bra mängd fv, bra flöde i navelsträngen, bra andningsrörelser o rätt mått i fht gravvecka. Puh. Nu är jag sjukskriven sista tiden, såååå skönt att få vila!
Fy vad oroligt! Skönt att allt var bra! Och skönt att du nu kan få ta det lugnt och vila!
emjh skrev 2014-09-03 15:57:42 följande:
Åh fy, vilken oro. Skönt att allt vare bra och skönt som sagt att du får vila!
Jag har ju min första vecka av f-ledighet men hittills är det mest stressigt. Jobbmöten (visserligen hemifrån), överlämning av styrelseuppdrag (kassör). körkortsteori, körlektioner...
Igår fick jag iaf. komma till arbetsterapeut, vilken dröm!! Första gången någonsin jag inte behövt sitta i väntrummet inom vården, väl därinne ställde hon några frågor, gjorde några tester, konstaterade karpaltunnelsyndrom, informerade om vad det innebär, delade ut kompressionshandskar och skenor och talade om att allt är gratis och jag behöver inte göra något - hon ringer mig och kollar läget om 4 veckor! Klart på en kvart. Wow!!
Testade i bilen, skenorna ska jag dock bara ha på natten. Sov faktiskt mkt bättre inatt.
Vad bra att få komma till en arbetsterapeut och få hjälpmedel gratis! Jag har haft problem under tidigare graviditeter, men bara fått rådet av BM att köpa skenor på apoteket. Vilket dock har hjälpt bra. Denna gången har jag, än så länge, inte så mycket problem med karpaltunnelsyndrom - så har inte behövt använda skenor. Kommer kanske...