Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Gravidtråd för oss som är över 35

Aftonstjärna skrev 2014-06-08 18:02:19 följande:
    På tisdag klockan 10 för oss! Så spännande!! Lycka till imorgon!
    bf 23 oktober

Tack!!! Lycka till på tisdag!!!
  • MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-06-08 20:30:58 följande:
    Lycka till på RUL:en aftonstrjärna och mjölkchoklad! :) Och insane Jane: på tisdag smäller det! Lycka till! Ser fram emot bebisuppdatering! Och samma för dig på fredag FruFA! Lycka till! Spännande tider i tråden nu :) Själv är det lite stiltje. Ska till BM om en dryg vecka och kolla om jag bildat antikroppar mot barnet. Hoppas inte! Annars tuffar det på, v.24 nu.

PoL skrev 2014-06-08 20:37:47 följande:
    Kan bara eka Irmelines hälsningar (känns fånigt att skriva samma sak en gång till )! Irmeline: varför tror du det finns risk för det? Här är läget under kontroll; mår bra förutom den hemska foglossningen och njuter som bara den var gång jag känner bebisen sparka lr hicka! Underbart... Hoppas ni andra haft en fin helg!

kajsamupp skrev 2014-06-08 21:48:32 följande:
    jamieblue - välkommen! lycka till ni som har RUL de närmst dagarna! och lycka till Insane, lova att berätta när du är redo!

Tack Ska försöka sova nu! Återkommer imorgon. NERVÖS!!!!
  • MjölkChoklad
    Insanejane77 skrev 2014-06-09 07:42:26 följande:

Tack Irmeline och Kajsamupp!

I morgon bitti är det dags för leverans! :O Kan inte riktigt fatta att det är på riktigt!? Hjälp!

Jag har förberett en del men har med vilje lämnat saker så jag ska ha att göra idag istället för att bara klättra på väggarna :D 
    Ska in till sjukhuset idag för inskrivning men jag har valt att sova hemma i natt och komma in tidigt i morgon bitti istället, annars föreslog dom att jag kunde sovit över från idag. 
    Så ska vi på banken, Svärfar kommer hit och ska hjälpa oss med belysning i lilla toan, jag ska bädda lillans säng och fixa med skötbordet, packa mina prylar, jag ska städa upp det värsta och jag har typ tusen samtal att ringa och sen vill jag göra pedikyr, färga fransarna och klippa luggen med XD Så man kan säga att denna dagen är det rätt fullt upp! Det känns rätt troligt att det blir hämtmat iaf :P

Är nervös också... Inte för att något ska hända med mig så mycket utan för att något ska vara galet med lilla Majken eller för att problem ska uppstå. Jag tänker på saker som kan ha missats på ultraljuden eller om hon får andningssvårigheter, mekonium i fostervattnet osv osv. Lite tänker jag på mig själv med om dom har missat något för jag är fortfarande hemskt lättblödande och det känns lite olustigt att dom ska karva i mig just då. Men jag ska nämna det idag igen så är det upp till dom att kolla så allt är som det ska. Är glad att jag är inbokad som första op-tid iaf!

Wish me luck flickor! {#emotions_dlg.flower}

LYCKA TILL {#emotions_dlg.flower} Hjärta
  • MjölkChoklad

Tack snälla för alla "Lycka till"!!

RUL gick helt fantastiskt bra!!! Allt var precis som det skulle - så underbart!! Som bonus fick vi även veta att vi väntar en liten flicka Hjärta

Så himla glad, lättad och lycklig! 

• MjölkChoklad
    PoL skrev 2014-06-09 19:54:52 följande:
    Grattis Mjölkchoklad! Emjh, förstår att du har svårt att skaka av dig det. Men tänk på att den personen är inte värd så mycket av din energi!

Tack!!!
    Sessan78 skrev 2014-06-09 20:36:24 följande:
    emjh: håller med PoL...han är inte värd din energi. Det är han som missköter sitt jobb inte du! Härskarteknik utnyttjas av väldigt små människor som måste trycka ner andra för att själv må bra... Stå på dig! Mjölkchoklad: stort grattis till lyckat RUL! Härliga nyheter och grattis till en liten tjej! Insanejane: Wiiiieeee, snart är det dags! Du har kämpat bra och imorgon kommer belöningen! Du får gärna uppdatera oss när du känner att du orkar och har tid! Lycka till imorgon, snart kan du bara njuta och få snusa bebisdoft!!!

Tack!! Mannen och jag har varsin dotter sen tidigare och två gemensamma söner - så fantastiskt kul med en gemensam dotter
    Aftonstjärna skrev 2014-06-10 10:06:48 följande:
    Rul gick fint och bra även här! Allt var som det skulle! Så glad och lättad man blir att se och höra att allt är fint och bra! Fick veta att moderkakan ligger i bakvägg, därför känns rörelserna så tydligt. Lillharen låg och tryckte med rumpan mot väggen med benen under sig så gick inte att se könet, så det får bli en överraskning denna gång! 
    bf 23 oktober

GRATTIS!!! Underbart! Vilken liten busunge - men spännande att vänta också
  • MjölkChoklad
    kajsamupp skrev 2014-06-11 17:59:02 följande:
    Mjölkchoklad och Aftonstjärna: Grattis till fina RUL! Kiwik: Välkommen hit!

Tack snälla!!!
  • MjölkChoklad
    Kaa76 skrev 2014-06-16 23:08:47 följande:
    Hej hej, jätte länge sedan jag skrev här sist.  Är över 200 nya inlägg och tja, ja, funkar inte riktigt att läsa i kapp så jag hoppas allt är bra med alla! Själv är det väl inte så där jätte bra. Är i v. 31 nu, 32 om en timme Och själva graviditeten är väl inte värre än den var innan, däremot har det hänt en del riktigt jobbigt hemma. Dessutom har jag tydligen fel på mitt hjärta, var inlagd i 13 dagar på först HIA och sedan arytmiklinik. Har något som heter dolt Wollf-Parkinsson-Whites syndrom. De flesta får inte så stora problem men jag känner av det nästan oftare än jag inte gör det, är väldigt påverkad och skall bli opererad så fort lillknyttet är fött.  Känns jätte konstigt, att gå från att ha en vilopuls på 60 och även om jag haft väldigt ont av foglossning varit relativt aktiv, till att ha ett hjärta som sällan slår mindre än 100 slag i minuten, om jag går bara ett par meter går pulsen upp i 130,140 och fortsätter sedan uppåt om jag inte tar det lugnt. Svimmar flera gånger i veckan och orkar inte vara vaken mer än några timmar åt gången. Är helt handikappad av detta och kan inte bo hemma, är ju ensamstående, så nu bor jag och mina tjejer hos mina föräldrar. Jobbigt det med, men nödvändigt.  Som tur är verkar bäbisen inte påverkas så mycket av hur jag mår, men klart att det hela tiden finns en oro för hur det skall gå :/   På måndag skall jag träffa läkare och prata snitt, antar att det inte kommer bli någon diskussion alls nu när jag mår så här. 

Men fy så jobbigt!!! Hjärtfel och operation - ofattbart!!! Skönt att du kan få hjälp av dina föräldrar!
  • MjölkChoklad
    Insanejane77 skrev 2014-06-18 11:14:10 följande:

Hej flickor! Har inte hunnit sitta en sekund vid datorn mer eller mindre och det har skrivits en del sedan jag kollade senast, hinner inte läsa ikapp så om jag missat något ber jag om ursäkt. 

Jag är nu mamma till världens finaste lilla Majken! Hon kom i tisdags och levererades med kejsarsnitt och vägde 4080g och var 52 lång. Vi är sååå lyckliga! I fredags fick vi komma hem och sedan dess har det varit full rulle. Vi mår bra båda två och här kommer en bild på mitt lilla gryn:

Eftersom jag inte lär hinna sitta här så mycket som innan längre så önskar jag alla stort lycka till! 

Stort grattis!!!!! Vilken sötnos!!!!
  • MjölkChoklad

Kläder hat jag nog mest köpt från H&M. Även beställt lite från Lindex som har mammakläder online (inte i vanliga butikerna). Jag gillar byxor med bred mudd som går över magen. Har använt mammakläder från typ vecka 12... Tråkigt ni som får kommentarer om vikt från era barnmorskor. Samlar man på sig vätska så går man ju upp i vikt, går ju inte riktigt att styra över. Tycker mer man ska fokusera på hur barn och mamma mår, istället för kilon hit och dit.

emjh skrev 2014-06-24 22:41:37 följande:
    Jag har köpt mkt begagnat & en hel del på rea så jag har rätt mkt, men varvar med "vanliga" plagg.  Idag hade jag möte med min chef igen. Jag fick en ursäkt, en justering av lönen & ett erkännande att han hade haft fel. Jäklar så gött det kändes.  För övrigt har jag börjar svullna upp rejält om fötter/vrister nu. Buhu. 

Vad roligt att det gick bra på mötet - grattis!!!
  • MjölkChoklad
    Maramina skrev 2014-06-27 21:39:22 följande:
    BF var igår och inget som egentligen tyder på att bebis ens funderar på att komma ut. Känner mig jättefrusterad och det känns verkligen som om jag har gått över betydligt mer än ett dygn då dottern föddes sju dagar innan BF och vattnet gick tre dagar innan det. Har du kollat något på vagnar? Har ni funderat på vad ni ska ha för något? Ny eller begagnad? Vi har kvar dotterns city cross men i våras köpte jag en annan, mindre, som vi hade tänkt ha om vi är på resande fot eller så. Ett tips är att om ni vill köpa nytt ta och börja kolla runt, leveranstiderna kan vara enormt långa om man själv vill bestämma färg osv. Vill ni ha begagnad så kan det vara bra att börja kolla på blocket och liknande redan nu så har ni tid på er att bilda uppfattning vad som är ett bra pris och vad son inte är det. Och att fynda är ju alltid kul, det gjorde jag med vagnen vi köpte nu i våras

Seeegt!!!! Hoppas det sätter igång snart! Vi ska nog beställa vagn snart Bara i vecka 22 än, men leveranstiden kan vara lång, så lika bra att boka. Så hämtar vi den typ 1 månad innan BF. Och butiken har förlossningsgatanti.
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35