Inlägg från: MjölkChoklad |Visa alla inlägg
  • MjölkChoklad

Gravidtråd för oss som är över 35

Scarlett01 skrev 2014-04-24 10:25:42 följande:
    Oj, här händer det mycket just nu. Man hänger inte med om man inte varit in på ett par dagar... Grattis till fint KUB Mjölkchoklad! Sessan: skönt att de kunde häva det! Sköt om dig nu!

Tack!!!
    Scarlett01 skrev 2014-04-24 10:29:00 följande:
    Har en fråga till er som fått barn förut... Jag har stått still i vikt de senaste två veckorna. Är i v 29 nu. Har innan ökat frekvent, totalt 10 kg, men just inget senaste två veckorna. Försökt nå bm och fråga men hon är borta idag. Bör jag oroa mig? Bebisen är pigg och sprattlar på för fullt i alla fall

Låter helt normalt!!! Inget att oroa sig för!
  • MjölkChoklad
    Insanejane77 skrev 2014-04-24 21:18:23 följande:
    MjölkChoklad skrev 2014-04-23 12:23:22 följande:
    Fy så jobbigt med sån foglossning!!! Spännande med tillväxt-UL imorgon och skönt att värdena är normala! Själv ska jag på KUB om ca 1,5 timme och är sååååå himla nervös och orolig!!! 
    Vissa dagar är det inte roligt att vara gravid alls, men så finns det dagar som är mer uthärdliga :) Som idag t ex.  Allting gick bra på tillväxt-ul och det visar sig att min lilla Majken är 6% större än genomsnittet vilket ju är helt ok! Hon väger just nu uppskattningsvis 2020 gram :) (men känns som 4 kg hahaha) Blodtryck var ännu lite högre men inte högt enligt sköterskorna och läkaren. Men jag tycker inte att det ska stiga från gång till gång när jag går på blodtrycksmediciner redan. Så innan låg jag på 130/60 konstant med medicin och de senaste veckorna har det stigit lite varje gång till 140/75. Det är ju inte så högt i sig men det känns som om jag vill hålla ett öga på det iaf för när min dotter dog och jag var dödssjuk hade jag inte mer än 150/85! Urinen har dom sagt till mig var heeeeelt normalt nu sedan jag fick utslag för ett par veckor sedan. Men det ligger på "spår av äggvita" varje gång uppenbarligen. Jag fick reda på det när jag fick för mig att titta själv idag när hon gjorde testet bara för att, och hon sa att "det är samma som förra veckan men det är ju inom ramen för vad som är OK". Men grejen är att jag åker hemifrån kissnödig, men kan aldrig hålla mig utan springer på toa på sjukhuset och sen dricker jag nån dricka eller något medan jag väntar och då kan jag kissa lite igen. Men det är ju som när man dricker öl på krogen, blir helt genomskinligt och väldigt "nytt" eller vad man ska säga. Så säger dom "jaa men du kanske inte har varit på toa nu på ett tag eller druckit lite dåligt". Men det har jag inte. Så nu bad jag om att få ett urinrör så jag kan ta morgonurin med mig nästa kontroll ist så får vi se vad det visar.  Känns verkligen som om dom försöker "lugna" mig genom att bortförklara när värden stiger men det gör mig bara irriterad och har motsatt effekt och jag känner mig otrygg istället. Så försöker läkaren att undkomma att göra leverproverna på mig hela tiden och det är ju inte många veckor kvar för mig nu och det är viktigare än någonsin att dom blir gjorda. Så jag får tjata hela tiden vilket inte känns så bra. Allting är ju lugnt just nu, men hade känts bättre om jag slapp tjata för att få den vård jag borde få och om dom kunde köra mer öppen kommunikation. Så på valborg ska jag dit igen på kontroll. På något märkligt vis lever jag bara från kontroll till kontroll just nu vilket inte känns så apkul direkt. Jag orkar inte gå runt på stan längre eller åka på utflykt nån trevlig stans och det bara blir att man liksom sitter och väntar på nåt vis. Försöker göra saker hemma och med maken men det är mest "väntans tider". Ska se om vi inte kan bjuda hem lite folk och grilla i helgen eller åka och hälsa på nån eller nåt. Picknick kanske vore något!? Är det nån som har nån annan kul ide för att skingra tankarna? Ska bli väldigt fint väder i helgen här, mysigt!
    kajsamupp skrev 2014-04-24 20:44:28 följande:
    Någon som besväras av sendrag, förresten? Jag har det ibland och hade ganska mkt förra graviditeten, men inte denna än så länge. Tills i natt. Vaknade av att tårna krullat ihop sig och det drog i foten och benet. Försökte sträcka ut i sängen, som jag brukar, men fick lov att ställa mig upp men inte heller det gjorde att det släppte. Det slutade med att jag haltande med halvkrulliga tår gick omkring en kvart i lägenheten, innan det släppte mycket nog för att jag skulle våga mig i säng igen.
    Jaaa, det är det som blir kramp hos mig. TVI! Har hållit på sedan mellan kub och RUL nån gång, pust. Jag gör som du, får ställa mig upp men inte ens då försvinner det utan man måste gå omkring. Har tyvärr inget råd att ge för jag blir inte av med mitt elände heller vad jag än provar XO

Bra att du står på dig! Och förstår verkligen att det är svårt att ha förtroende för dem. Skönt att det är kontroll snart igen! Picknick i det fina vädret låter som en bra idé för att skringra tankarna. Ta hand om dig!
  • MjölkChoklad
    Myc skrev 2014-04-25 21:13:00 följande:
    KUB idag och det gick bra! Fina siffror! Nu ska jag njuta av att vara gravid. Äntligen bekräftelse på att det är nån därinne kände första rörelserna igår och det var första beviset sedan plusset. Är i v 13.
    37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.

Härligt
  • MjölkChoklad
    DragonWoman skrev 2014-04-28 16:08:46 följande:
    Yeah.... Underbar födelsedag idag.... Lilltjejen har oxå blåsljud på hjärtat. Grabben född -06 har det med... Känns lite olustigt med 2 barn som har det
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929

Nej, så jobbigt!!!
  • MjölkChoklad
    emjh skrev 2014-04-29 13:14:23 följande:
    DragonWoman: Fy vad trist. För egen del är jag jätteglad! Vi var på RUL idag och jag var lite, eller tom. ganska, orolig innan (det var samma förra gången). Så fick vi komma in och det var en jättebra tjej som gjorde undersökningen, supertrevlig.  Vi fick otroligt tydliga bilder på skärmen, maken fick filma och vi fick tre fina bilder med oss hem.  Fina proportioner, datumet stämmer (fast hon sa BF 27/9 medan min BM säger 28/9, dock är jag i v18+2 enligt båda). :) Puh, känns så himla skönt. 

Grattis till lyckat RUL!!! Måste vara helt underbart
  • MjölkChoklad
    PoL skrev 2014-05-05 13:05:44 följande:
    Puuuuuuuuuihhh! NU slappnar jag av! Rul visade en frisk och fin bebis allt såg bra ut. Fick dock pausa efter halva Rul för att kissa, dricka kallt vatten o hoppa för att få bebisen att sträcka ut sig så att man kunde granska hjärtat. Tur att det funkade Åh, vilken enorm lättnad...! Nytt bf är 3/10, så nu blir det spännande Irmeline hihi. Är det nån som sitter vid en pc o är gullig att ändra mitt bf? Tack på förhand

Åååååh, underbart Grattis, grattis!!!
  • MjölkChoklad
    Irmeline skrev 2014-05-05 21:00:52 följande:
    Fick hem mitt angelsound idag. Dröjde en stund men sen hittade jag hjärtljud :) något lever där inne!!!

Härligt!!!! Jag beställde Clearblue's variant idag! Hoppas den ska fungera!
  • MjölkChoklad
    BF-lista {#emotions_dlg.flower}

9 Juni, InsaneJane (snitt, BF eg. 21 juni) 
    13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni)
    26 juni, Maramina 
    2 juli, Mallan74 
    9 juli, Lindsey Egot the only one 
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka) 
    1 augusti, Sessan78 
    5 september, Leppardette
    6 september, Kroken 
    6 september, Lina 7710 
    14 september, Kajsamupp 
    27 september, emjh 
    30 september, DragonWoman 
    3 oktober, PoL 
    3 oktober, Irmeline 
    4 oktober, Lejoninna77 
    23 oktober, Aftonstjärna
    28 oktober, Tusa
    1 November, Myc
    2 November, Mjölkchoklad
    26 november, Lagombutwhy
  • MjölkChoklad
    DragonWoman skrev 2014-05-07 12:58:13 följande:
    2 timmar kvar till rul. Nervös samtidigt som det ska bli kul ordnat barnvakt till 7-åringen men tykänsliga lillan får följa med denna gången med.... Återkommer ikväll med besked om hur det gick

Hur gick det?
  • MjölkChoklad
    DragonWoman skrev 2014-05-07 19:26:34 följande:
    Gick kanon på rul pigg liten krabat som vuxit som han/hon skulle. Alla organ satt där de skulle med.... Nu är det bara den långa väntan till bf 29 september

Åååååh, så underbart!!!! Grattis, grattis!!!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35