Insanejane77 skrev 2014-04-24 21:18:23 följande:
MjölkChoklad skrev 2014-04-23 12:23:22 följande:
Fy så jobbigt med sån foglossning!!! Spännande med tillväxt-UL imorgon och skönt att värdena är normala! Själv ska jag på KUB om ca 1,5 timme och är sååååå himla nervös och orolig!!!
Vissa dagar är det inte roligt att vara gravid alls, men så finns det dagar som är mer uthärdliga :) Som idag t ex. Allting gick bra på tillväxt-ul och det visar sig att min lilla Majken är 6% större än genomsnittet vilket ju är helt ok! Hon väger just nu uppskattningsvis 2020 gram :) (men känns som 4 kg hahaha) Blodtryck var ännu lite högre men inte högt enligt sköterskorna och läkaren. Men jag tycker inte att det ska stiga från gång till gång när jag går på blodtrycksmediciner redan. Så innan låg jag på 130/60 konstant med medicin och de senaste veckorna har det stigit lite varje gång till 140/75. Det är ju inte så högt i sig men det känns som om jag vill hålla ett öga på det iaf för när min dotter dog och jag var dödssjuk hade jag inte mer än 150/85! Urinen har dom sagt till mig var heeeeelt normalt nu sedan jag fick utslag för ett par veckor sedan. Men det ligger på "spår av äggvita" varje gång uppenbarligen. Jag fick reda på det när jag fick för mig att titta själv idag när hon gjorde testet bara för att, och hon sa att "det är samma som förra veckan men det är ju inom ramen för vad som är OK". Men grejen är att jag åker hemifrån kissnödig, men kan aldrig hålla mig utan springer på toa på sjukhuset och sen dricker jag nån dricka eller något medan jag väntar och då kan jag kissa lite igen. Men det är ju som när man dricker öl på krogen, blir helt genomskinligt och väldigt "nytt" eller vad man ska säga. Så säger dom "jaa men du kanske inte har varit på toa nu på ett tag eller druckit lite dåligt". Men det har jag inte. Så nu bad jag om att få ett urinrör så jag kan ta morgonurin med mig nästa kontroll ist så får vi se vad det visar. Känns verkligen som om dom försöker "lugna" mig genom att bortförklara när värden stiger men det gör mig bara irriterad och har motsatt effekt och jag känner mig otrygg istället. Så försöker läkaren att undkomma att göra leverproverna på mig hela tiden och det är ju inte många veckor kvar för mig nu och det är viktigare än någonsin att dom blir gjorda. Så jag får tjata hela tiden vilket inte känns så bra. Allting är ju lugnt just nu, men hade känts bättre om jag slapp tjata för att få den vård jag borde få och om dom kunde köra mer öppen kommunikation. Så på valborg ska jag dit igen på kontroll. På något märkligt vis lever jag bara från kontroll till kontroll just nu vilket inte känns så apkul direkt. Jag orkar inte gå runt på stan längre eller åka på utflykt nån trevlig stans och det bara blir att man liksom sitter och väntar på nåt vis. Försöker göra saker hemma och med maken men det är mest "väntans tider". Ska se om vi inte kan bjuda hem lite folk och grilla i helgen eller åka och hälsa på nån eller nåt. Picknick kanske vore något!? Är det nån som har nån annan kul ide för att skingra tankarna? Ska bli väldigt fint väder i helgen här, mysigt!
kajsamupp skrev 2014-04-24 20:44:28 följande:
Någon som besväras av sendrag, förresten? Jag har det ibland och hade ganska mkt förra graviditeten, men inte denna än så länge. Tills i natt. Vaknade av att tårna krullat ihop sig och det drog i foten och benet. Försökte sträcka ut i sängen, som jag brukar, men fick lov att ställa mig upp men inte heller det gjorde att det släppte. Det slutade med att jag haltande med halvkrulliga tår gick omkring en kvart i lägenheten, innan det släppte mycket nog för att jag skulle våga mig i säng igen.
Jaaa, det är det som blir kramp hos mig. TVI! Har hållit på sedan mellan kub och RUL nån gång, pust. Jag gör som du, får ställa mig upp men inte ens då försvinner det utan man måste gå omkring. Har tyvärr inget råd att ge för jag blir inte av med mitt elände heller vad jag än provar XO
Bra att du står på dig! Och förstår verkligen att det är svårt att ha förtroende för dem. Skönt att det är kontroll snart igen! Picknick i det fina vädret låter som en bra idé för att skringra tankarna. Ta hand om dig!