Fiamedbarn skrev 2014-04-28 13:31:17 följande:
Tack för ditt svar! Jag är i vecka 28 (29 på onsdag). Jag vet inte vad mitt blodtryck är på men hon sa att det var normalt. Ja huvudvärken har gränsat till migrän emellanåt men jag har inte fått några synförändringar, men ibland hjälper det inte med alvedon. Jag är ju också i en riskgrupp för att jag är över 35 och överviktig. Och häromhelgen fick jag ta Ctg för att jag kände minskade fosterrörelser. Jag vill inte nojja i onödan men jag vill verkligen inte ta några risker heller, och min bm bagatelliserar en del och tycker att jag inte ska läsa så mkt i forum ;-( Nästa gång är inte förrän i vecka 31 så det är ju om 3 veckor....
Vad skönt att du fått egna stickor så att du inte missar en eventuell höjning!
SÅ jobbigt när dom bagatelliserar symptom! Jag upplever ofta att dom gör liknande för mig, trots min historia.
Det är ju så, att man har tendens att läsa i forum och hetsa upp sig, men hellre för mycket information som kanske aldrig kommer till användning än att något tråkigt händer för att ingen förstår situationen. Så där var det för mig när jag förlorade min dotter.
Hade fått samma råd och googlade inte för att inte stressa upp mig. Så jag visste inte att den "magsjuka" jag fick var kramper från min lever som höll på att brista och att jag hade fått HELLP. Jag är uppvuxen med att man inte sliter ut tröskeln på sjukhuset om det inte är så att man har olidligt ont eller något är riktigt illa och jag hade inte en susning om hur allvarligt det var. Så jag åkte inte in "för lite magsjuka" och min dotter dog i v 37. Hade jag googlat alla symptom så visade jag tydliga tecken på havandeskapsförgiftning!
Så noja dig du i onödan tycker jag, hellre åka in en gång för mycket än för lite.
Men, huvudvärk är ju som sagt något som ofta kommer och går genom graviditeten. Jag har också haft sån huvudvärk periodvis att alvedonen inte tar udden av den ens men det säger dom är hormoner som är orsaken till. Hoppas att du känner dig bättre snart och att tiden går fort till nästa möte. Om du är orolig så ring in och tidigarelägg mötet!
DragonWoman skrev 2014-04-28 16:08:46 följande:
Yeah.... Underbar födelsedag idag.... Lilltjejen har oxå blåsljud på hjärtat. Grabben född -06 har det med... Känns lite olustigt med 2 barn som har det

Så jobbiga nyheter! Förstår att det är upprörande och att man oroar sig. Men som du vet så behöver det inte vara så allvarligt. Min lillebror har det också och han lever ett fullgott liv och är väldigt aktiv och tränar typ dagligen. Jag håller tummarna för att det ger så liten påverkan som möjligt för dina barn också!