• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Irmeline
    kajsamupp skrev 2014-04-29 20:38:10 följande:
    emj: Grattis till fint rul och söt bebis smile1.gif
    Håller med, jättesöt! Solig
  • PoL

emjh: fick en liten klump i halsen här, vilken lycka! Härligt!!{#emotions_dlg.flower}

• Sessan78
    emjh skrev 2014-04-29 13:14:23 följande:

DragonWoman: Fy vad trist.

För egen del är jag jätteglad! Vi var på RUL idag och jag var lite, eller tom. ganska, orolig innan (det var samma förra gången). Så fick vi komma in och det var en jättebra tjej som gjorde undersökningen, supertrevlig. 

Vi fick otroligt tydliga bilder på skärmen, maken fick filma och vi fick tre fina bilder med oss hem. 

Fina proportioner, datumet stämmer (fast hon sa BF 27/9 medan min BM säger 28/9, dock är jag i v18+2 enligt båda). :)

Puh, känns så himla skönt. 

Stort grattis till lyckat RUL! Vilken härlig bild på en jättefin bebis!!!
  • Sessan78

Jag har just fått veta att jag har GBS. På barnmorskan lät det som om det var ganska lugnt och att jag kommer att bli behandlad med antibiotika i samband med förlossningen.

Eftersom jag inte vet så mycket om det så började jag googla på GBS. Känner mig inte riktigt lika lugn nu...även om det verkar vara väldigt ovanligt så verkar det ju som om det kan gå riktigt illa. Någon här som har vet/kan något om GBS? Ska samla på mig lite frågor och sen ta det med bm/läkare...

• Insanejane77
    emjh skrev 2014-04-29 13:14:23 följande:
    DragonWoman: Fy vad trist.

För egen del är jag jätteglad! Vi var på RUL idag och jag var lite, eller tom. ganska, orolig innan (det var samma förra gången). Så fick vi komma in och det var en jättebra tjej som gjorde undersökningen, supertrevlig. 

Vi fick otroligt tydliga bilder på skärmen, maken fick filma och vi fick tre fina bilder med oss hem. 

Fina proportioner, datumet stämmer (fast hon sa BF 27/9 medan min BM säger 28/9, dock är jag i v18+2 enligt båda). :)

Puh, känns så himla skönt. 

Härligt! Kollade ni kön eller höll ni er? Ser ut att bli en liten sötnos iaf ;)
  • Insanejane77

Idag var jag på sjukhuset och kollade alla prover samt diskuterade snittid med min läkare. Allting såg jättebra ut och jag känner mig trygg just nu för första gången på ett bra tag! Fick snittdag den 9e juni, hjälp, det är nära nu :D Och så klart, händer det att jag blir sjuk som förra gången så tar dom ut henne tidigare. Men just nu är allting ljust :)

• FruFA79
    Insanejane77 skrev 2014-04-30 18:32:37 följande:
    Idag var jag på sjukhuset och kollade alla prover samt diskuterade snittid med min läkare. Allting såg jättebra ut och jag känner mig trygg just nu för första gången på ett bra tag! Fick snittdag den 9e juni, hjälp, det är nära nu :D Och så klart, händer det att jag blir sjuk som förra gången så tar dom ut henne tidigare. Men just nu är allting ljust :)
    Jag har tid för planerat kejsarsnitt 13 juni, vecka 38+3.
    Vilken vecka snittas du?

Jag har diagnosen MS så jag kommer bara kunna amma en vecka tills jag får min bromsmedicin (dropp).
  • Insanejane77
    FruFA79 skrev 2014-04-30 18:42:23 följande:
    Jag har tid för planerat kejsarsnitt 13 juni, vecka 38+3.
    Vilken vecka snittas du?

Jag har diagnosen MS så jag kommer bara kunna amma en vecka tills jag får min bromsmedicin (dropp).
    Hm, lite kass på att räkna men det borde bli 38+1 om jag kollar rätt i almanackan. Mitt original-BF är 21 juni. 
    Jag förlöses lite tidigare för att jag förlorade mitt barn förra graviditeten pga havandeskapsförgiftning med HELLP.

Jobbigt med MS :( Men skönt att du kommer kunna amma öht, de där råmjölksdropparna ska vara guld värda säger dom :) Jag hoppas att jag kommer kunna amma men har inget som talar för att jag inte skulle kunna det, så håller tummarna! 
    Kul att vi väntar nedkomst ungefär samtidigt :) Har du fler barn? Är det ditt första snitt?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35