Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

Gravidtråd för oss som är över 35

Kan nån lägga in mig i listan? Bf 30 september. Datorn har lagt tangenterna i vädret så kan bara mobilsurfa nu

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • DragonWoman

Förresten.... Nån som vet varför många får huvudvärk under graviditeten? Läser en del om det här och i grupper på facebook.

• DragonWoman
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-25 21:54:19 följande:
    Nu är jag ingen läkare men jag tror det är den ökade blodvolymen som gör det.

Ok trodde den ökade successivt i början får fråga bm nästa gång vi ska dit...
  • DragonWoman
    Leppardette skrev 2014-03-03 01:39:53 följande:
    Kan vara så att du dricker för lite också. Själv är jag maniskt törstig hela tiden och tydligen beror det på alla nya celler som bildas (som ju mest består av vatten) så man behöver dricka MYCKET mer än vanligt. Och om man då inte blir tillräckligt törstig kanske man blir lite uttorkad, och det brukar ju leda till huvudvärk. Min högst personliga spekulation. Jag var för övrigt och gjorde KUB-UL i torsdags. 1:18000 på Downs och 1:20000 på de andra två. JIPPIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!! Blev även framräknad fem dagar på BF; bebben växer så det knakar. Och så fick vi förstås bilder. Har en av dem som bakgrundsbild i telefonen.

Jag dricker så mycket så jag snart tömmer Vättern eller nått funderar på nån järnbrist? Hade urusel depå sist, låg på 11 och normala värden var väl 70 om jag minns rätt.

26 ska vi på Kub... Är redan sjukt nervös

Grattis iaf till riktigt bra siffror
  • DragonWoman
    Leppardette skrev 2014-03-03 02:21:37 följande:
    Tack! Å jag vet precis hur nervositeten känns, jag levde i ett vakuum tills vi fick siffrorna. Och grät glädjetårar oavbrutet under UL när vi såg den lille sprattla och BM sade hur bra allt såg ut. Märkligt att man blir så känslosam.Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KRAM

Vågar inte känna något alls för pyret än på grund av nervositeten denna gången. Känns hemskt på nått sätt att vara så... hm.. likgiltig? Eller nollad är väl kanske mer korrekt. Om 23 dagar släpper väl allt i förhoppningsvis glädjetårar...

Fogarna har börjat krångla ordentligt redan. Det kluckar i underredet när jag går. Småont men hanterbart. Måste fixa bälte asap! Riskerna för kryckor eller rullstol är ganska höga här. Inget bra med en liten och en vild 7 åring....

Och illamåendet! Please kill me efter kl 20... kan inte somna på grund av skiten... Suck!
  • DragonWoman

Var på inskrivningen idag. Allt utom blodsocker var ok. Hade 7,4 och har aldrig haft så högt värde innan. Visst låg under 8,0 men känns inte ok ändå. Så slipper inte undan glukosbelastningen denna gången...

Blä är inte kl läggdags snart? Varit igång sen 7 imorse med div besök på vc, labb och bm... Känns i hela kroppen nu ..

• DragonWoman
    PoL skrev 2014-03-07 20:00:24 följande:
    Lina7710: grattis till bra Kub-resultat!!!

Dragonwoman: låter som en tuff dag, din stackare du borde göra som jag: äta massa goda kakor hihi. Jag är oxå väldigt trött på kvällarna men uppenbarligen hjälpte kakor flin.

Ska shoppa hem kakor o godis imorgon... har sövt ungarna nu så ska nog skutta i säng med, fogarna gnisslar och ögonen svider ..

Natti på er
  • DragonWoman
    emjh skrev 2014-03-09 18:29:21 följande:
    Kul att gruppen växer! 

Vi fick jättefina reaktioner från alla i familjen, glada tillrop och glädjetårar. 

Min ålder har ingen kommenterat, det tänker jag knappt på själv. 

Min förra graviditet var, förutom illamåendet, väldigt smidig och jag kunde gå i klackskor och hoppa upp från stolen ända fram till förlossningen (kunde för övrigt inte prata med förlossningen när det var daga att åka in eftersom jag joggade runt matbordet... det hjälpte mig genom värkarna). :D

Denna gång har jag börjat få väldiga hugg i ryggen... de kommer helt plötsligt, ibland om jag suttit ner ett tag men även när jag står eller går. Det gör galet ont, häromkvällen fick maken hjälpa mig att gå till sängen... 

Vad är detta? Är det så här foglossning känns eller kan det vara någon nerv? Det är bara i kors-/ländryggen det känns. 

Tänkte ischias när jag läser ditt inlägg. Googla och se om det stämmer med dina besvär
  • DragonWoman
    emjh skrev 2014-03-10 16:42:54 följande:
    Jag tror inte det är ischias. Mamma och syrran har haft det och det här är inte på samma sätt. Det går inte nedåt alls i rumpa eller ben.  Eller kan man ha det utan att det strålar?

Enligt vänner som haft det så behöver det inte stråla ner i ben, ljumskar eller rumpan. Kolla upp det iaf

Min bm ringde idag med order om att börja äta niferex. Låg järndepå... Men var inte oväntat. Kul att behöva börja redan i v 10...
  • DragonWoman

13 dagar kvar till KUB!

Vill att tiden ska skena lite nu. Vill veta att den lever, mår bra och är frisk.

Ska se om vi kan få filma lite med brukar vara ok på rul men vet inte vad de säger om kub.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35