• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • emjh

Tack tjejer! Idag skrev jag teoriprovet och det gick galant! 
    Jag är så lättad för det har varit intensivpluggande och jag kan knappt fatta att jag inte behöver sitta med boken/tester på datorn hela tiden nu. Min man är nog också lättad för han har verkligen fått ta ALL markservice på sistone. All ev. energi går åt till körkortet och jag tänker knappt på att jag är gravid i v38. 

Känner lite dåligt samvete mot bebisen nästan...

Kajsamupp: Spännande!! Hoppas vi snart får besked om en ny liten kotte! :) 

• PoL
    emjh skrev 2014-09-08 17:50:10 följande:

Tack tjejer! Idag skrev jag teoriprovet och det gick galant! 
    Jag är så lättad för det har varit intensivpluggande och jag kan knappt fatta att jag inte behöver sitta med boken/tester på datorn hela tiden nu. Min man är nog också lättad för han har verkligen fått ta ALL markservice på sistone. All ev. energi går åt till körkortet och jag tänker knappt på att jag är gravid i v38. 

Känner lite dåligt samvete mot bebisen nästan...

Kajsamupp: Spännande!! Hoppas vi snart får besked om en ny liten kotte! :) 

Åh, stort grattis!! Starkt jobbat!
  • Lagombutwhy
    DragonWoman skrev 2014-09-07 01:28:11 följande:

Den här åker snart upp på fejjan smile5.gifphpLFB3E612879.jpg

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Klockren! :)
  • Lagombutwhy
    kajsamupp skrev 2014-09-07 19:10:12 följande:

Ok, här har åtminstone delar av slemproppen gått och vi har kallat in barnvakterna. Har sammandragningar ibland men de gör inte direkt ont, kanske lite mensvärk ibland. Med dottern gick värkarna igång ett halvt dygn senare så jag hoppas det kommer igång under natten/morgondagen.

Åh så spännande! Hoppas allt går finfint o att vi snart får se bild på litet underverk! Lycka till <3
  • DragonWoman

Har sen i eftermiddags haft vm i sammandragningar. Fick lätt ont typ vid häcken. Nuhar det fflyttat sig uppåt och känns ömt eller vad man ska kalla det i murvan. Har ju egentligen aldrig haft en normal början på förlossningarna. 2 igångsättningar och en där det var kraftiga värkar nästan direkt på grund av att moderkakan lossnat lite.

Antingen är det ju bara förvärkar, nån förvarning eller så börjar det smyga igång. Är 21 dagar till bf. Nån som känner igen sig på beskrivning när det började för er?

• kajsamupp

emj - Grattis till teoriprovet!

Här har det inte hänt så mkt, annat än att barnvakterna suttit och väntat över ett dygn.. Mer slempropp idag och nyss i bästa fall en liten skvätt vatten. Sammandragningar som gör lite ont, men inte så ont och regelbundet att det går att kalla dem för förlossningsvärkar. Hoppas bara att det ska dra igång på riktigt snar, blir otålig på att vänta..

• PoL

Dragonwoman: visst är det grymt svårt att veta...? Kanske du kan rådfråga bm lr fl om det håller i sig?

Här väntar jag på att bli trött så jag får sova...! Minstingen väckte mig. När han somnat om var jag döhungrig o pigg. Knäppt; vara trött på dan o nu pigg mitt i natten

• Aftonstjärna
    DragonWoman skrev 2014-09-08 21:11:39 följande:

Har sen i eftermiddags haft vm i sammandragningar. Fick lätt ont typ vid häcken. Nuhar det fflyttat sig uppåt och känns ömt eller vad man ska kalla det i murvan. Har ju egentligen aldrig haft en normal början på förlossningarna. 2 igångsättningar och en där det var kraftiga värkar nästan direkt på grund av att moderkakan lossnat lite.

Antingen är det ju bara förvärkar, nån förvarning eller så börjar det smyga igång. Är 21 dagar till bf. Nån som känner igen sig på beskrivning när det började för er?

För mej började förlossningen så smått med regelbundna sammandragningar som gjorde mer och mer ont. Fortsätter det utan avbrott kan det vara på g. Hur har natten gått?
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-09-09 02:43:14 följande:

Dragonwoman: visst är det grymt svårt att veta...? Kanske du kan rådfråga bm lr fl om det håller i sig?

Här väntar jag på att bli trött så jag får sova...! Minstingen väckte mig. När han somnat om var jag döhungrig o pigg. Knäppt; vara trött på dan o nu pigg mitt i natten

Ja, jobbigt med sovandet! Springer på toa ofta på nätterna och det är inte alltid man har turen att somna om. Inatt blev det si och så med sömnen igen men försöker att inte stressa! Sover man så sover man, annars får man väl nöja sig med att ligga och vila, tänker jag.
    bf 23 oktober
  • DragonWoman
    PoL skrev 2014-09-09 02:43:14 följande:

Aftonstjärna skrev 2014-09-09 08:18:23 följande:

För mej började förlossningen så smått med regelbundna sammandragningar som gjorde mer och mer ont. Fortsätter det utan avbrott kan det vara på g. Hur har natten gått?

Det lugnade ner sig en stund efter jag lagt mig men så fort det var dags att gå upp började sd och värk i svank o rumpa. Tror det kan vara så att bebisen glidit ner mer och att det retar. Blir en dag att ta det lugnt och inte göra mer än att ta tösa
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35