• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • DragonWoman
    PoL skrev 2014-10-01 12:00:57 följande:

Hej från bb! Fick en underbar liten kille i famn igår och njuuuuter verkligen! Kejsarsnittet gick bra och idag har jag kunnat gå runt lite och t.om duschat, nice

Knytet: hoppas att det gått bra för er med! Tror vi är på avd 209 - kanske ni hamnat på 208?

Nu ska jag äta klart min lunch, lyxigt att få lagad mat serverad på rummet

Grattis till grabben
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Irmeline
    Oväsen skrev 2014-09-30 20:28:02 följande:

Hej!
    Tänkte att jag skulle hoppa in i denna tråd om det är ok. Jag är en 37-årig tvåbarnsmamma som nu äntligen väntar barn nr 3. I över två är har vi kämpat för att bli med barn och nu känns det underbart men samtidigt väldigt läskigt. Önskar jag kunde skruva fram tiden så är den första riskfyllda perioden är över. Går in i v. 8 imorgon och har bf 19 maj. Idag var jag på ett första besök hos bm och vi pratade bl a om fostervattensprov. I mitt landsting görs inget kub och inte heller moderkaksprov utan det är fostervattensprov som gäller. Däremot kommer jag få komma på ett besök hos läkare innan själva provet och bm trodde att de då gör vul för att fastställa hur långt gången man är. Tycker det verkar läskigt med provet men vill samtidigt göra det.

Välkommen!

Härligt att det äntligen tog sig ;)

Tror inte ni ska oroa er så för testet, de är väldigt säkra numer och riskerna mindre än den halva procent som står i gammal litteratur.
  • Irmeline

Hej från bb! Fick en underbar liten kille i famn igår och njuuuuter verkligen! Kejsarsnittet gick bra och idag har jag kunnat gå runt lite och t.om duschat, nice smile1.gif

Knytet: hoppas att det gått bra för er med! Tror vi är på avd 209 - kanske ni hamnat på 208?

Nu ska jag äta klart min lunch, lyxigt att få lagad mat serverad på rummet smile2.gif

Grattis!! Vad underbart att han är här nu :)
  • Irmeline

Hej från bb! Fick en underbar liten kille i famn igår och njuuuuter verkligen! Kejsarsnittet gick bra och idag har jag kunnat gå runt lite och t.om duschat, nice smile1.gif

Nu ska jag äta klart min lunch, lyxigt att få lagad mat serverad på rummet smile2.gif

Grattis!

Underbart att han är här nu och att snittet gick bra! Sjukt avis ;)
  • Irmeline

PoL:

Först försvann mitt svar, skrev ett till och nu blev det två... Ja ja.. Dubbelgrattis alltså ;)

Var hos BM idag och äntligen har den gått från rörlig till ruckbar! Iom det ökade trycket nedåt, ilningen och foglossningen som kom i helgen hade jag det lite på känn.

Fick ett slutdatum också, om inget hänt innan blir det igångsättning den 16:e. 15 dagar kvar...

• Knytet

Hej tjejer, Leia kom ett par timmar efter PoL, lille prins . 3350 g o 50 cm lång.

LÄS INTE om min förlossning om ni är känsliga eller oroliga för er egen !!

Leia mådde finfint direkt men för mig blev det en pärs. Bedövningen släppte under operationen och i samma veva brast ett blodkärl utanpå livmodern och ett bråck inne i livmodern. Blev lite kaos och dom fick ge mig dos på dos av smärtstillande, fattar inte varför dom inte sövde mig. Vaken med öppen buk och känna smärta är ju lite av en mardröm. Efter op drog inte livmodern ihop sig och förmodligen brast nåt mer kärl och jag förlorade 3,5 liter blod. Blev blodtransfusion o intensivvård med tusen mediciner ett dygn. Ont som bare den då dom konstant knådade magen för att få den att dra ihop sig.

Nåväl, nu mår jag bättre och min lilla sötnos är här så vi har fått vår belöning. Ska bara hämta krafterna och få upp mitt låga blodvärde

PoL, grattis igen till prinsen . Vi ligger på 208 så det är därför vi inte stött på varandra efter op. Skönt att allt gick fint för dig som hade det tufft förra gången. Duktig du är som kom upp så snabbt på benen, det är ju jättebra. Tänkte upp o duscha om en stund, men känner mig fortfarande ganska mör. Hur länge blir ni kvar ? Ta hand om dig o mys på , kram

• Irmeline
    Knytet skrev 2014-10-02 14:29:15 följande:

Hej tjejer, Leia kom ett par timmar efter PoL, lille prins smile1.gif . 3350 g o 50 cm lång.

Leia mådde finfint direkt men för mig blev det en pärs. Bedövningen släppte under operationen och i samma veva brast ett blodkärl utanpå livmodern och ett bråck inne i livmodern. Blev lite kaos och dom fick ge mig dos på dos av smärtstillande, fattar inte varför dom inte sövde mig. Vaken med öppen buk och känna smärta är ju lite av en mardröm. Efter op drog inte livmodern ihop sig och förmodligen brast nåt mer kärl och jag förlorade 3,5 liter blod. Blev blodtransfusion o intensivvård med tusen mediciner ett dygn. Ont som bare den då dom konstant knådade magen för att få den att dra ihop sig.

Nåväl, nu mår jag bättre och min lilla sötnos är här så vi har fått vår belöning. Ska bara hämta krafterna och få upp mitt låga blodvärde smile1.gif

PoL, grattis igen till prinsen smile1.gif . Vi ligger på 208 så det är därför vi inte stött på varandra efter op. Skönt att allt gick fint för dig som hade det tufft förra gången. Duktig du är som kom upp så snabbt på benen, det är ju jättebra. Tänkte upp o duscha om en stund, men känner mig fortfarande ganska mör. Hur länge blir ni kvar ? Ta hand om dig o mys på smile1.gif , kram

Grattis till leia men oj vilken pärs!!

Och så tror man att det är hur lugnt som helst att föda med planerat snitt....

Vila nu ordentligt!
  • PoL

Tack för gratulationerna!

Irmeline, skönt för dig att iaf ha ett slutdatum - förstår att du är otålig nu

Knytet, din stackare fy, vilken mardröm det blev för er!! Hjälp... Men mitt upp i allt en lättnad att fina prinsessan mår bra, stor grattis till Leia Vi åker hem imorn em om allt går enl plan. På fm ska vi kolla lillens hörsel så det blir gjort, annars är alla kontroller o prover tagna nu. Hojta till om ni vill att vi kommer förbi uppe hos er en kortis under morgondagen och ses vi inte hoppas jag att ni får en bra vilodag! När tror du ni får åka hem? Har ditt järnvärde blivit tillräckligt bra än? Jag förlorade 1500ml blod men det var hanterbart eftersom jag hade väldigt bra järnvärde innan ks.

• Aftonstjärna
    Knytet skrev 2014-10-02 14:29:15 följande:

Hej tjejer, Leia kom ett par timmar efter PoL, lille prins . 3350 g o 50 cm lång.

Nåväl, nu mår jag bättre och min lilla sötnos är här så vi har fått vår belöning. Ska bara hämta krafterna och få upp mitt låga blodvärde

PoL, grattis igen till prinsen . Vi ligger på 208 så det är därför vi inte stött på varandra efter op. Skönt att allt gick fint för dig som hade det tufft förra gången. Duktig du är som kom upp så snabbt på benen, det är ju jättebra. Tänkte upp o duscha om en stund, men känner mig fortfarande ganska mör. Hur länge blir ni kvar ? Ta hand om dig o mys på , kram

Grattis till lilla Leia! Tråkigt att höra att du fick en jobbig upplevelse av ks! Hoppas du återhämtar dej snabbt och får mysa mej lilltjejen! {#emotions_dlg.flower}
    bf 23 oktober
  • RockyKiwa

Hej! Har varit till läkaren idag och pratat om fosterdiagnostik. Var inne på att göra Moderkaksprov ända till läkaren sa att det provet görs vaginalt och är smärtsamt !!!! Nu har jag kollat runt lite på nätet och ingenstans läser jag att det görs vaginalt utan att det görs genom magen som vid Fostervattenprov, blir väldigt förvirrad, är det någon här som vet och kan berätta lite om det?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35