• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL

Stort grattis Irmeline, då var väntan äntligen över! Berätta gärna mer när du orkar - hur var fl, hur stor är bebisen, hur mår ni?

Och ett stort grattis till dig med, Ploppen! Kul med tvillingar

• emjh

Grattis Irmeline och Plopp!! Härligt!

Är också nyfiken på mer Irmeline. :) 

Igår var BVC här och vägde vår lilla plutt. 3590 g så snart tillbaka på födelsevikten. Han är verkligen liten i kroppen, kanske skrev det förut men han har stl. 44 i kläder. Annars bara sover och äter han fortfarande. Och så har han fått ett namn: Karl-Axel. 

• plopp76

Tack för alla grattis! Det är fortfarande lite overkligt det hela... men det släpper nog kanske om ett tag :)

• 77michelle

Hej! Tänkte att det här är en tråd för mig. Jag är 37 år och väntar mitt 6:e barn den 14 maj. Mina barn är födda-99, -01,-03, -07, -13.

Ha det bra!

• PoL
    emjh skrev 2014-10-09 18:02:03 följande:

Grattis Irmeline och Plopp!! Härligt!

Är också nyfiken på mer Irmeline. :) 

Igår var BVC här och vägde vår lilla plutt. 3590 g så snart tillbaka på födelsevikten. Han är verkligen liten i kroppen, kanske skrev det förut men han har stl. 44 i kläder. Annars bara sover och äter han fortfarande. Och så har han fått ett namn: Karl-Axel. 

Åh, liten plutt <3 min lille kille sover o äter mest med, har börjat med några vakenstunder då han tittar sig nyfiket omkring och härmar läpprörelser, det är då att jag nästan går åt av kärlek...! Jag hade två bm på Mölndals bb som i motsats till vad barnläkaren sa, ansåg att min lille gått ner på gränsen till för mycket o att jag därför inte fick låta det gå mer än max 3h mellan amningarna. Att det isf skulle behövas kompletterande ersättning o att vi ev inte skulle kunna åka hem som tänkt i fredags! Jag blev både arg över att de var så på och gav annat budskap än läkaren men vågade inte annat än lyda... Som tur är vände det. Och när bm från bvc var här igår för en första koll, hade han gått upp 350gr på 5 dgr - över all förväntan - så jag kunde absolut sluta ställa klockan för matningarna
  • PoL
    77michelle skrev 2014-10-09 19:40:52 följande:

Hej! Tänkte att det här är en tråd för mig. Jag är 37 år och väntar mitt 6:e barn den 14 maj. Mina barn är födda-99, -01,-03, -07, -13.

Ha det bra!

Grattis och välkommen!
  • Aftonstjärna
    77michelle skrev 2014-10-09 19:40:52 följande:

Ha det bra!

Grattis och välkommen hit!
    bf 23 oktober
  • Oväsen

Grattis Irmeline! Det var en snabb förlossning!

Grattis Plopp till tvillingar!

• MjölkChoklad

184 inlägg sen jag var inne sist - tar nog ett tag attvläda ifatt...

Irmeline skrev 2014-10-09 11:41:41 följande:

Igår kom lillasyster ut med raketfart. Hann spendera 20min på förlossningen innan bebis kom ;) allt gick bra!

Villorna fart! Grattis!!!!
    plopp76 skrev 2014-10-09 12:30:56 följande:

Uppdatering på Plopp-fronten:

I tisdags var vi på VUl för att kolla att allt såg bra ut och ta infektionsprover. Allt gick bra och vi såg hjärtat picka så fint på.. Båda två!

Jag väntar tvillingar! Helt galet tokigt och roligt! 95% säkert enäggstvillingar.

Lite chockad fortfarande :)

Wow - grattis!!!!!
  • MjölkChoklad
    MjölkChoklad skrev 2014-10-10 09:17:50 följande:

184 inlägg sen jag var inne sist - tar nog ett tag attvläda ifatt...

Villorna fart! Grattis!!!!Wow - grattis!!!!!

Kan tydligen inte stava

"att läsa ifatt"

"Vilken fart"

Ska det vara

Idag ska jag hämta vagnen, så snart får lillasyster gärna komma. Vecka 36+4 idag, så kan ju vara ett tag kvar... Mina tre tidigare har alla kommit före BF, men återstår att se hur det blir denna gången
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35