emjh skrev 2014-10-09 18:02:03 följande:
Grattis Irmeline och Plopp!! Härligt!
Är också nyfiken på mer Irmeline. :)
Igår var BVC här och vägde vår lilla plutt. 3590 g så snart tillbaka på födelsevikten. Han är verkligen liten i kroppen, kanske skrev det förut men han har stl. 44 i kläder. Annars bara sover och äter han fortfarande. Och så har han fått ett namn: Karl-Axel.
Åh, liten plutt <3 min lille kille sover o äter mest med, har börjat med några vakenstunder då han tittar sig nyfiket omkring och härmar läpprörelser, det är då att jag nästan går åt av kärlek...! Jag hade två bm på Mölndals bb som i motsats till vad barnläkaren sa, ansåg att min lille gått ner på gränsen till för mycket o att jag därför inte fick låta det gå mer än max 3h mellan amningarna. Att det isf skulle behövas kompletterande ersättning o att vi ev inte skulle kunna åka hem som tänkt i fredags! Jag blev både arg över att de var så på och gav annat budskap än läkaren men vågade inte annat än lyda... Som tur är vände det. Och när bm från bvc var här igår för en första koll, hade han gått upp 350gr på 5 dgr - över all förväntan - så jag kunde absolut sluta ställa klockan för matningarna