Cegesi - jag förstår precis vad du menar när du säger att man blir galen av att tänka på detta hela tiden. Nu är jag visserligen "ny" i den här världen även om jag i många, många år har gått och längtat efter barn och googlat på lite allt möjligt som rör graviditet, förlossning, barn, uppfostran... you name it. ;) Hoppas du får din kallelse snart! Förresten vad är det för kallelse? Är det till ett första besök hos fertilitetsklinik eller hur ligger du till i status gällande att försöka bli gravid?
Elja - när skall du göra din spolning? Du får mer än gärna dela med dig av dina erfarenheter av den efteråt så vi andra vet vad vi har att vänta oss om vi också behöver göra en spolning. Exakt! Man är inte ett dugg bekväm med att ringa och diskutera sina tillkortakommanden så där bara över telefon, speciellt inte med en snorkig, bitchig kvinna som trodde att hon kunde förlöjliga mig. Det är jobbigt som det är just nu, varför tro att man "på skoj" skulle ringa och fråga om sånt här. Visst, tanken slog mig inte då att det kanske faktiskt finns sånna som ringer bara för att kolla av läget för ett senare tillfälle OM de skall bli gravida. Men hur som helst - fel kvinna på fel plats i alla fall. Man KAN och SKA inte dra alla människor över en kam, speciellt inte in hennes yrke. Jag har själv arbetat i ca 10 år inom kundservice och vet att när man väljer att svara så där i telefon (till en tjej som ringer med i stort sett gråten i halsen) så bör man byta jobb.
Galenpannan - ja, jag hoppas att kliniken jag ska till i mitten av januari ger mig ett bättre bemötande. Väntar du också på tid för en utredning?