• Mijon79

Bf i slutet av juli

Har nu äntligen plussat. Försök nr 15 och med ett mf för 11 mån sedan.

Jag vet att det finns ett par trådar redan ang bf i juli, men eftersom jag har bf 25 juli och nu är i v 5 känner jag mig lite efter alla de som redan är i v 7-8.

Detta är vårt första barn och vi är otroligt glada, spända och självklart oroliga.
    Skulle vara skoj att ha någon att dela denna tid i väntan på v. 12 och senare naturligtvis.

Så välkomna in.   

• Svar på tråden Bf i slutet av juli
  • Frida Andersson
    elinamanda skrev 2014-02-11 20:29:17 följande:
    Om jag räknat rätt så v.17 (16+3) så vi ligger nära varann. :) Ska bli skönt när man får ett mer exakt datum!

Ja jag håller helt med. Verkligen länktat efter ul men känns som tiden står helt still
  • Myppe
    elinamanda skrev 2014-02-11 20:29:17 följande:

Om jag räknat rätt så v.17 (16+3) så vi ligger nära varann. :) Ska bli skönt när man får ett mer exakt datum!
    Åh, jag är också i v. 17 (16+3) :) Fast jag har UL först den 28:e. Känner mig också osäker på om det verkligen finns någon där inne (eller livrädd för att det ska finnas TVÅ!). Har ni fått några cravings än? Själv har jag snöat in på kokt potatis!
  • elinamanda
    Frida Andersson skrev 2014-02-11 21:18:54 följande:
    Ja jag håller helt med. Verkligen länktat efter ul men känns som tiden står helt still

Håller med! Tiden får gärna gå liiite snabbare. Sen kommer ju den långa väntan till det beräknade datumet :)
  • elinamanda
    Myppe skrev 2014-02-11 21:50:30 följande:
    Åh, jag är också i v. 17 (16+3) :) Fast jag har UL först den 28:e. Känner mig också osäker på om det verkligen finns någon där inne (eller livrädd för att det ska finnas TVÅ!). Har ni fått några cravings än? Själv har jag snöat in på kokt potatis!

Vad häftigt! :) ska bli spännande att se efter ul om vi fortfarande ligger lika! Känner mig så trög som inte riktigt tror jag är gravid, men det låter som det är rätt vanligt, iallafall innan ul, då man fått bevis! Men mina symtom får det väl att vara rätt självklart egentligen, haha. Jag har inga cravings. Inte än! Spännande vad det blir.. Kan ju hoppas på nått nyttigt ialf! ;)
  • mrshb
    Frida Andersson skrev 2014-02-11 20:20:22 följande:

Tror jag går in i v18 imorgon. Hoppas det stämmer. Ska dock bli snittad så blir ca 7 dagar innan bf iaf. Sj då??
    Jag ska bli snittad med men hur vet du redan att det bli en vecka innan för dig?
    Jag skulle få veta i v.34 när det blir för oss.
  • Frida Andersson
    mrshb skrev 2014-02-12 08:48:35 följande:
    Jag ska bli snittad med men hur vet du redan att det bli en vecka innan för dig? Jag skulle få veta i v.34 när det blir för oss.

Nuförtiden så är det ca en vecka innan. När hag hade snitt med min nr 2 för 7 år sen så vart man snittad 2 veckor innan
  • mrshb
    Frida Andersson skrev 2014-02-12 09:21:06 följande:

Nuförtiden så är det ca en vecka innan. När hag hade snitt med min nr 2 för 7 år sen så vart man snittad 2 veckor innan
    Min barnmorska trodde v 37, 38 för mig då jag inte får riskera att födda normalt
  • Trasan87
    elinamanda skrev 2014-02-11 16:29:52 följande:
    24/2 är det dags för mitt första UL. Längtar som en tok! Också eftersom jag verkligen inte känner mig gravid, så oron över att det skulle vara så känns hela tiden - hela dagarna! Nog för att man har sina symtom, men man är väl lite knäpp.. :)

Jag ska också på UL den 24 tiden kommer gå så sakta nästa vecka!
    Någon som väntar första barnet som kännt någon rörelse redan? :)
  • Emly
    Trasan87 skrev 2014-02-12 19:47:11 följande:

Jag ska också på UL den 24 tiden kommer gå så sakta nästa vecka!
    Någon som väntar första barnet som kännt någon rörelse redan? :)
    Jag ska också på UL den 24, spännande!! vilken Vecka är du i?
    Ja.. jag känner när jag ligger på rygg och ska sova, då kan jag känna att det buffar, men kan inte riktigt förstå ändå :) 
  • Frida Andersson
    mrshb skrev 2014-02-12 14:30:23 följande:
    Min barnmorska trodde v 37, 38 för mig då jag inte får riskera att födda normalt

Okej ja det kanske är lite olika. Får se när man får datum, länktar sååå
Svar på tråden Bf i slutet av juli