• Mijon79

Bf i slutet av juli

Har nu äntligen plussat. Försök nr 15 och med ett mf för 11 mån sedan.

Jag vet att det finns ett par trådar redan ang bf i juli, men eftersom jag har bf 25 juli och nu är i v 5 känner jag mig lite efter alla de som redan är i v 7-8.

Detta är vårt första barn och vi är otroligt glada, spända och självklart oroliga.
    Skulle vara skoj att ha någon att dela denna tid i väntan på v. 12 och senare naturligtvis.

Så välkomna in.   

• Svar på tråden Bf i slutet av juli
  • elinamanda
    Trasan87 skrev 2014-02-12 19:47:11 följande:
    Jag ska också på UL den 24 tiden kommer gå så sakta nästa vecka! Någon som väntar första barnet som kännt någon rörelse redan? :)

Vad kul!! Ja fyyy, ångrar nu att jag sa till barnmorskan att jag kunde göra UL i v. 19 ist för 18, då hade man inte behövt längta lika länge! Jag väntar första, men inte känt nått än.. :( hur är det för dig då?
  • Trasan87
    elinamanda skrev 2014-02-13 17:48:10 följande:

Vad kul!! Ja fyyy, ångrar nu att jag sa till barnmorskan att jag kunde göra UL i v. 19 ist för 18, då hade man inte behövt längta lika länge! Jag väntar första, men inte känt nått än.. :( hur är det för dig då?

Nää jag har inte heller kännt något än,hade ju såklart känts lite bättre Jag skulle ha gått på måndag först men blev flyttad en vecka till för att man måste ha passerat hela vecka 18 också. Men den som väntar på något gott Vilken tid ska du in?
  • Trasan87
    Emly skrev 2014-02-13 16:07:58 följande:
    Jag ska också på UL den 24, spännande!! vilken Vecka är du i?
    Ja.. jag känner när jag ligger på rygg och ska sova, då kan jag känna att det buffar, men kan inte riktigt förstå ändå :) 

Åhh vad mysigt, kan du känna utanpå eller bara inifrån?
    Jag går in i vecka 18 imorgon så kommer vara 19 + 3 när det är UL Vilken vecka är du i ?
  • elinamanda
    Trasan87 skrev 2014-02-13 19:06:16 följande:
    Nää jag har inte heller kännt något än,hade ju såklart känts lite bättre Jag skulle ha gått på måndag först men blev flyttad en vecka till för att man måste ha passerat hela vecka 18 också. Men den som väntar på något gott Vilken tid ska du in?

Grattis till oss båda till v.18! Jag är osäker på om det stämmer, men håller tummarna för det iallafall! :) Aha, ja verkligen - UL blir ju bara bättre sen när vi ska in, men fan att tiden ska gå så sakta! Jag har tid kl. 11 :) du då?
  • Trasan87
    elinamanda skrev 2014-02-14 11:18:12 följande:
    Grattis till oss båda till v.18! Jag är osäker på om det stämmer, men håller tummarna för det iallafall! :) Aha, ja verkligen - UL blir ju bara bättre sen när vi ska in, men fan att tiden ska gå så sakta! Jag har tid kl. 11 :) du då?

Ja men snart bara en vecka kvar igår kände jag första sparken en riktigt ordentlig, idag har jag också kännt lite mer kittlande! Så spännande
  • photuria

Ska på vårt andra ultraljud den 6e mars. När det första gjordes trodde vi att vi var i vecka 18 men blev tillbakaflyttade 1 månad. Mindre kul.. Dock fick vi se att hjärtat slog och att det bara var 1. Det var väldigt lugnande. :)

Är nu i vecka 16+1 och tycker mig känna ett lätt "fladder" i magen. :D

• elinamanda
    Trasan87 skrev 2014-02-14 19:12:43 följande:
    Ja men snart bara en vecka kvar igår kände jag första sparken en riktigt ordentlig, idag har jag också kännt lite mer kittlande! Så spännande

Ja, inte lång tid kvar! Åh, har du? Vad avis jag blir, vill också :) måste kännas jätteskönt ändå! En annan har drabbats av foglossning.. mindre roligt! Så tycker bebisen kan börja fladdra lite för mig nu också så man får nått annat att tänka på!
  • Trasan87
    elinamanda skrev 2014-02-16 16:41:00 följande:

Ja, inte lång tid kvar! Åh, har du? Vad avis jag blir, vill också :) måste kännas jätteskönt ändå! En annan har drabbats av foglossning.. mindre roligt! Så tycker bebisen kan börja fladdra lite för mig nu också så man får nått annat att tänka på!
    Snart dags!!! Har du kännt något ännu?
    Min lilla buse sprattlar runt som en tok väldigt ofta nu, tom magen har faktiskt börjat växa plus haft kraftig mensvärk hela helgen! Längtar till imorgon <3
    Bf - 24 juli 2014, vår första <3
Svar på tråden Bf i slutet av juli