• kgv

Vill ha dina bästa och ENKLA spartips!

Det går ingen nöd på oss men vi är väldigt långt ifrån några höginkomsttagare. Vi är två vuxna och ett barn + ett på väg. Jag tycker inte om att slösa onödiga pengar (även om jag måste erkänna att jag lägger alldeles för mycket på godis och VET att det är en väldigt onödig utgift). 

Jag vill ha tips på enkla saker att göra för att få mer pengar in på sparkontot och mindre pengar ut på onödigt skit.

Det jag vet att jag kan göra:

- Endast köpa godis på lördagar.
    - Ställa äggklocka för att lära mig att duscha snabbare och därmed spara varmvatten.
    - Släcka lyset i rummen vi inte är i (snarare behöver min man lära sig det).

• Svar på tråden Vill ha dina bästa och ENKLA spartips!
  • SolblommaSthlm
    SolblommaSthlm skrev 2014-03-18 20:41:40 följande:
    Jag var inne och kollade på matsmart.se men blev lite fundersam. De skriver att de köper in överlaget, varor med korta datum eller nyligen passerade bäst-före-datum, utgående sortiment eller utgående förpackningar osv. Det framgår ju inte av sidan vilka varor som har passerat bäst-före-datum så jag undrar om du som handlat av dem har någon uppfattning om hur mycket av deras varor som består av varor som dessa? Jag vet att de flesta varor oftast går att använda efter bäst-före-datum en det är ju svårt att veta om man kan beställa mycket av en vara om man inte vet bäst-före-datum.

Fel av mig! Nu klickade jag mig vidare på ett annat sätt på sidan och då såg jag att jag fick uppgift om bäst-före-dag.
  • Smile1

Mitt enklaste spartips är att inte göra mer kaffe än som dricks upp, jag kom på mig själv att alltid göra fyra koppar trots att jag bara dricker två vilket gjorde att jag fick hälla ut hälften.

Arbetskliv - appen för dig som söker arbete
  • Livsnjuterskan
    Smile1 skrev 2014-03-25 10:17:17 följande:
    Mitt enklaste spartips är att inte göra mer kaffe än som dricks upp, jag kom på mig själv att alltid göra fyra koppar trots att jag bara dricker två vilket gjorde att jag fick hälla ut hälften.

Ett väldigt bra tips!
    Som kan användas på mycket annat med!

• Utropstecknet

Se till att du inte har så stor summa på kortet, då undviker du att köpa mer än du faktiskt behöver. När jag åker till och från arbetet har jag max en hundring. Då blir det ingen spontanshopping och skulle det bli kris kan alltid sambon föra över.

• Utropstecknet

Se till att du inte har så stor summa på kortet, då undviker du att köpa mer än du faktiskt behöver. När jag åker till och från arbetet har jag max en hundring. Då blir det ingen spontanshopping och skulle det bli kris kan alltid sambon föra över.

• Hokan263

När man får löneförhöjning ska hälften av nettobeloppet autogireras till sparkontot. Då får man inte chansen att vänja sig vid en högre lönenivå.

• Grappa
    Hokan263 skrev 2014-04-03 09:26:21 följande:
    När man får löneförhöjning ska hälften av nettobeloppet autogireras till sparkontot. Då får man inte chansen att vänja sig vid en högre lönenivå.
    Smart!
  • Sparar även miljön

Jg har sagt det i en annan tråd men jag tar mig friheten att upprepa mig Oskyldig
    Ha med egen påse till affären eller väska, både för ekonomins skull och miljön, eller varför inte "dra maten" eller ryggsäck för kroppens skull.
    Inga jättepengar men mång bäckar små och varför betala för att göra reklam dessutom?

• Grappa
    killen87 skrev 2014-04-05 16:05:33 följande:
    Använd bonuskort slaviskt!
    Också ett bra tips!
Svar på tråden Vill ha dina bästa och ENKLA spartips!