• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2015-02-08 18:11:36 följande:
    Undrar dock om jag verkligen släpper ägget som jag ska om jag har PCO? Bara fortsätta försöka iallafall och se vad som händer :)
    Om du har temphöjning borde du ju rimligtvis släppa ägget! Även om det tog vääääldigt lång tid denna gång...
  • Irlais
    eagle87 skrev 2015-02-08 10:07:15 följande:

Sovit så jävla nervöst O vaknat 100 gånger men ja hög temp fortf :))) men vågar inte testa. phpsXwpG547775.jpg

Ingen mens än? Testar du imorgon? :)
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2015-02-08 19:07:03 följande:

Om du har temphöjning borde du ju rimligtvis släppa ägget! Även om det tog vääääldigt lång tid denna gång...

Man tycker ju det, men om jag nu har äl så borde jag blivit gravid iallafall en gång.. Är rädd att det är fel på sambon nu också, och han kommer inte utredas fören jag gått ner i vikt...
  • SecretlyMe
    Ztarduzt skrev 2015-02-08 20:37:14 följande:

Man tycker ju det, men om jag nu har äl så borde jag blivit gravid iallafall en gång.. Är rädd att det är fel på sambon nu också, och han kommer inte utredas fören jag gått ner i vikt...

Varför inte? Blir nyfiken.. Jag är oxå överviktig, kommer de inte göra ett piss isåfall om man vill få utredning efter ett år?? Jag är nämligen oxå rädd att det är sambons spermier det är fel på.
  • Ztarduzt
    SecretlyMe skrev 2015-02-08 20:40:59 följande:

Varför inte? Blir nyfiken.. Jag är oxå överviktig, kommer de inte göra ett piss isåfall om man vill få utredning efter ett år?? Jag är nämligen oxå rädd att det är sambons spermier det är fel på.

Kvinnan utreds först, jag har bmi på 33 och max är 30. Ibland utreds mannen samtidigt och ibland inte beroende på vart man bor. Utreds inte mannen får kvinnan börja med hormonstimulerande och hjälper inte det kollas mannen.. Utreds mannen samtidigt som kvinnan under första delen får man hormonstimulerande om mannen är OK, annars sätts man i kö för ivf.

Så jag fått det förklarat iallafall, ändå grymt störande att jag måste ner 3 jäkla bmi då jag har en hel del muskler, stora bröst som väger en hel del var och tung benstomme. När jag var "normal" i utseende var jag precis på gränsen till övervikt.
  • SecretlyMe
    Ztarduzt skrev 2015-02-08 21:56:25 följande:

Kvinnan utreds först, jag har bmi på 33 och max är 30. Ibland utreds mannen samtidigt och ibland inte beroende på vart man bor. Utreds inte mannen får kvinnan börja med hormonstimulerande och hjälper inte det kollas mannen.. Utreds mannen samtidigt som kvinnan under första delen får man hormonstimulerande om mannen är OK, annars sätts man i kö för ivf.

Så jag fått det förklarat iallafall, ändå grymt störande att jag måste ner 3 jäkla bmi då jag har en hel del muskler, stora bröst som väger en hel del var och tung benstomme. När jag var "normal" i utseende var jag precis på gränsen till övervikt.

Hoppas det där beror på landsting annars är ju vi rätt körda. Jag har oxå bmi på över 30.

Konstigt att de resonerar så. De borde gå på hälsa, inte bmi. Jag är frisk i övrigt och har oxå en del muskler då jag tränat tungt i tre år. Men har ju till synes en del hull att bli av med.
  • eagle87

Min läkare tycker annorlunda både i sve O England. De tycker inte de ngn idé O behandla kvinnan med äl stimulerande etc om mannens simmare ändå inte är bra så de kollar båda från början. Håller med er om BMI, Jag har BMI 27 O i England ville de att de skulle vara under 25. Ändå så är Jah en storlek 36 O tränar oxå O äter nyttigt.

• eagle87
    Irlais skrev 2015-02-08 18:07:31 följande:
    Ingen mens än? Testar du imorgon? :)
    Japp om tempen är hög testar jag imorn på morgonen :)
  • AnnC
    eagle87 skrev 2015-02-08 23:22:48 följande:
    Japp om tempen är hög testar jag imorn på morgonen :)
    Lycka till!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend