• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • hondendär345
    Irlais skrev 2015-02-05 16:33:11 följande:
    Att det saknas temp gör nog inget för innan äl ligger jag på 36,5 eller under och efter äl på 36,7 eller över (gjorde hela förra cykeln). Och äl har ju inte skett innan den 18e då jag fick pos äl-test ;)

Tempen tas så gott det går med barn som väcker mig 3-572 gånger per natt. Men hade inget problem med det förra cykeln heller utan det var tydligt med innan och efter äl-temp. 
    Jo det gjorde nått för mig när jag tittade på din kurva så visste inte jag hur din temp brukar ligga haha :)

Jag vet inte, du kan ha haft äl. Och du kan ha haft en lh-ökning utan att ägget släpper. Det händer även om det inte hör till vanligheterna :)

Men enligt din kurva du la ut nu så skulle jag vänta tills tempen Hållt sig uppe 3 dagar och utgå från att ägget släppte dagen innan ihållande temphöjning:)
  • Reflexen

Är det nån som vet var man kan se sina meddelanden på ff:s gratisapp? Fick upp en ruta om att jag hade ett meddelande, men kan inte hitta det...

• AnnC
    eagle87 skrev 2015-02-05 21:01:12 följande:

Hmm ff indikerar en trifasisk kurva men vågar knappt hoppas, bim på söndag så lär få dipp på lördag.

Hejja, håller tummarna!
  • AnnC
    Reflexen skrev 2015-02-05 23:49:07 följande:

Är det nån som vet var man kan se sina meddelanden på ff:s gratisapp? Fick upp en ruta om att jag hade ett meddelande, men kan inte hitta det...

Har också haft det problemet, brukar gå in på datorn om du hittar det på appen får du gärna säga till
  • AnnC

Så här ser min kurva ut idag. Gillar inte mina dippar, nojjar över de. Annars känner jag mig lite gravid men säkert bara kroppen som luras...

• AnnC
    Iskristall skrev 2015-02-06 06:26:39 följande:

Håller tummarna AnnC att du är gravid o att lillpyret vill stanna!

Tack. Hur går det för dig?
  • Irlais
    hondendär345 skrev 2015-02-05 22:10:58 följande:
    Jo det gjorde nått för mig när jag tittade på din kurva så visste inte jag hur din temp brukar ligga haha :)

Jag vet inte, du kan ha haft äl. Och du kan ha haft en lh-ökning utan att ägget släpper. Det händer även om det inte hör till vanligheterna :)

Men enligt din kurva du la ut nu så skulle jag vänta tills tempen Hållt sig uppe 3 dagar och utgå från att ägget släppte dagen innan ihållande temphöjning:)
    Hehe ja jag kunde ju varit lite tydligare med det ;) idag steg tempen ordentligt iaf, men är orolig att ÄL kom senare än testet visade och att vi då missat... Nåja, inget att göra åt det nu iaf!

Idag är det dags för gyn, håll tummarna att jag får hjälp med korta lutealfasen :)
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-06 08:11:22 följande:
    Hehe ja jag kunde ju varit lite tydligare med det ;) idag steg tempen ordentligt iaf, men är orolig att ÄL kom senare än testet visade och att vi då missat... Nåja, inget att göra åt det nu iaf!

Idag är det dags för gyn, håll tummarna att jag får hjälp med korta lutealfasen :)
    Lycka till hos gyn!

Jag tror du hade äl dag 20 eller 21 trots sänkningen igår
  • Irlais
    AnnC skrev 2015-02-06 08:59:25 följande:
    Lycka till hos gyn!

Jag tror du hade äl dag 20 eller 21 trots sänkningen igår smile1.gif
    Ja det gick ju ungefär som jag trodde... Hon tyckte att jag ska sluta amma och inte stressa för det kommer lösa alla problem. Helt normalt att mens kommer en vecka efter ägglossning. Jag stod på mig iaf så till slut gick hon med på att ta lite prover (mitt argument: då minskar min stress) ;)

Intressant är att hon såg en liten vätskeansamling i livmodern, det är för tidigt dock för att se en graviditet enligt henne men nu finns ju hoppet helt klart ;) slemhinnan såg bra ut och höll på att förtjockas (något sånt?).
Svar på tråden Tempar/Fertility friend