• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Ztarduzt

Kan jag ha haft äl såhär sent eller spökar allt rejält? CD66 idag. Dippen kom på "äl" +8. Jobbigt när det är första gången man tempar och kroppen gör såhär.

• eagle87
    Ztarduzt skrev 2015-02-05 13:34:07 följande:

Kan jag ha haft äl såhär sent eller spökar allt rejält? CD66 idag. Dippen kom på "äl" +8. Jobbigt när det är första gången man tempar och kroppen gör såhär.

phpXcDVWa12652.jpg

Hej har du börjat med tabletterna?
  • hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-02-05 14:34:07 följande:

phpXcDVWa12652.jpg

Enligt temp metoden så fick du ju äl dag 56, temparna efter äl är ju högre fler än 3 dagar i rad än de 6 senaste ( än alla tidigare jag kan se på din kurva)

Hade du nån koll på tappen eller sekretet de dagarna?

Du borde alltså få mens om 2-8 dagar beroende på längd på lutealfasen :) Eller kunna ta ett gravtest om du myst de dagarna runt äl:)
  • hondendär345
    Irlais skrev 2015-02-05 08:20:25 följande:

.... Jaha. Implantationsdipp är det väl för tidigt för. Vad håller min kropp på med?! phpPXouu722228.jpg

Det är nästintill omöjligt att de om du haft äl eller inte på din kurva då det saknas så många tempar.. Tumregel för tempmetoden är 3 tempmätningar i rad som är högre än de 6 senaste för att kunna bestämma äl.

Du tar tempen innan du gått upp ur sängen/rört på dig en massa och på ungefär samma tid varje dag?
  • Irlais
    hondendär345 skrev 2015-02-05 15:41:53 följande:
    Det är nästintill omöjligt att de om du haft äl eller inte på din kurva då det saknas så många tempar.. Tumregel för tempmetoden är 3 tempmätningar i rad som är högre än de 6 senaste för att kunna bestämma äl.

Du tar tempen innan du gått upp ur sängen/rört på dig en massa och på ungefär samma tid varje dag?
    Att det saknas temp gör nog inget för innan äl ligger jag på 36,5 eller under och efter äl på 36,7 eller över (gjorde hela förra cykeln). Och äl har ju inte skett innan den 18e då jag fick pos äl-test ;)

Tempen tas så gott det går med barn som väcker mig 3-572 gånger per natt. Men hade inget problem med det förra cykeln heller utan det var tydligt med innan och efter äl-temp. 
  • eagle87

Hmm ff indikerar en trifasisk kurva men vågar knappt hoppas, bim på söndag så lär få dipp på lördag.

• Ztarduzt
    hondendär345 skrev 2015-02-05 15:32:39 följande:

Enligt temp metoden så fick du ju äl dag 56, temparna efter äl är ju högre fler än 3 dagar i rad än de 6 senaste ( än alla tidigare jag kan se på din kurva)

Hade du nån koll på tappen eller sekretet de dagarna?

Du borde alltså få mens om 2-8 dagar beroende på längd på lutealfasen :) Eller kunna ta ett gravtest om du myst de dagarna runt äl:)

Jag tror jag hade watery flytningar typ två dagar innan ff satt ut äl, har så svårt att se skillnaden då alla mina flytningar är i princip likadana. Sen tycker jag min tapp alltid är hård och stängd, känns alltid likadan men glömde såklart känna runt äl då jag gett upp allt denna cykel och enbart inväntar mensen.. Vi myste en gång två dagar innan och två gånger dagen innan äl, så vi får väl se vad som händer om nån vecka då :)
  • Irlais
    Ztarduzt skrev 2015-02-05 14:34:07 följande:

phpXcDVWa12652.jpg

Spännande! Hoppas verkligen din äl äntligen dök upp :) ser ju verkligen ut som tydlig skillnad på tempen efter äl så håller tummarna! Tänker du testa ca 14 dagar efter eller bara vänta in ev mens?
  • hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-02-05 21:10:13 följande:
    Jag tror jag hade watery flytningar typ två dagar innan ff satt ut äl, har så svårt att se skillnaden då alla mina flytningar är i princip likadana. Sen tycker jag min tapp alltid är hård och stängd, känns alltid likadan men glömde såklart känna runt äl då jag gett upp allt denna cykel och enbart inväntar mensen.. Vi myste en gång två dagar innan och två gånger dagen innan äl, så vi får väl se vad som händer om nån vecka då :)
    Jag brukar tänka att fertila flytningar är genomskinliga och inte vita samt hala och i bästa fall går det att "bygga broar".. Men håller med om att det är svårt med flytningar!

Jag fattar inte hur man vet om den är stängd/öppen osv men har märkt att den ofta sätter sig högre upp alltså svårare att nå och att den är mjukare runt äl:) (och mens)

Ni har ju myst bra i förhållande till äl så det är ju bra! Lycka till!
  • Ztarduzt
    Irlais skrev 2015-02-05 21:36:46 följande:

Spännande! Hoppas verkligen din äl äntligen dök upp :) ser ju verkligen ut som tydlig skillnad på tempen efter äl så håller tummarna! Tänker du testa ca 14 dagar efter eller bara vänta in ev mens?

Hade varit kul om så var fallet! Är enorm skillnad, trodde först jag fått feber, haha! Just nu väntar jag bara, går det 20 dagar efter äl och ingen mens dykt upp testar jag, då borde jag vara 5-6 dagar sen :) vill inte få upp hoppet för mycket bara! ^^
Svar på tråden Tempar/Fertility friend